בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט; הדולר נחלש מול מטבעות העולם

מדד הנאסד"ק עלה בכ-0.6% • מניית חברת המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד טסה בכ-10% לאחר שבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו דחה את בקשת ועדת הסחר בארה"ב לבלום את המיזוג עם מיקרוסופט • נעילה חיובית באירופה • מחר בארה"ב יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יוני

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:01

וול סטריט ננעלה במגמה חיובית. מדד הנאסד"ק עלה ב- 0.6%, ה-S&P 500 טיפס בכ-0.7% והדאו ג'ונס הוסיף 0.9% לערכו.

בלטו לחיוב מניות אקטיוויז'ן בליזארד , רוקו , זילו גרופ  ואייר בי.אן.בי. .

מנגד, מניות קרניבל , ג'ונסון אנד ג'ונסון  ופרוקטר אנד גמבל  נסחרו בירידות שערים.

ישראליות בוול סטריט שבלטו לחיוב: למונייד , צים , אאוטבריין , וויקס.קום וטבע .

בשוק הפורקס, הדולר נחלש מול מטבעות העולם. מול האירו, הדולר נחלש בכ-0.1%, מול הליש"ט, הדולר נחלש ב-0.6% ומול הין, הדולר נחלש ב-0.7%.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדה ב-3 נקודות בסיס ונסחרה סביב 3.98%. מנגד, התשואה לשנתיים עלתה בכ-3 נקודות בסיס ונעמדה על 4.88%.

21:43

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.1%, והדאו ג'ונס עולה בכ-0.7%.

חברת אנבידיה מרכזת עניין לאחר שדווח כי האנליסטים בקי בנק העלו את מחיר היעד של מניית החברה ל-550 דולרים - מחיר המהווה אפסייד של כ-30% ממחיר מניית החברה בסגירת המסחר אמש.

גם חברת הנדל"ן זילו גרופ  זכתה להעלאת המלצה על מניית החברה ל"משקל יתר" מהאנליסטים של פייפר סאנדלר לאור הערכותיהם כי השיפור הצפוי בשוק הדיור ישפר את ביצועי החברה.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עולים בכ-2.5%. מחירה של חבית מסוג WTI עומד על כ-75 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על כ-79 דולרים. 

20:24

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת. מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.1%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.3% והדאו ג'ונס מטפס בכ-0.6%.

בולטות לחיוב מניות אקטיוויז'ן בליזארד , מטא , אמזון  קוינבייס   וסיילספורס .

גם מניית שאטרסטוק מזנקת בכ-10% לאחר שהחברה דיווחה מוקדם יותר על הרחבת שיתוף הפעולה שלה עם יצרנית ה- ChatGPT, חברת OpenAI לשש שנים נוספות.

מנגד, ריביאן אוטומוטיבס , אפל , נטפליקס  ואיליי לילי  נסחרות במגמה שלילית.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת בכ-3 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.97%. מנגד, התשואה על אג"ח לשנתיים עולה קלות ונסחרת סביב 4.87%.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר נחלש מול האירו ב-0.1%. מול הליש"ט הדולר נחלש בכ-0.5% ומול הין הדולר נחלש ב-0.7%.

18:48

בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית. הדאקס הגרמני עלה בכ-0.7%, הקאק הצרפתי זינק בכ-1%.1 והבורסה בלונדון הוסיפה לערכה כ-0.1%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט מזנקים בכ-2%. מחירה של חבית נפט מסוג WTI עומד על 74.7 דולרים ומחירה של חבית נפט מסוג ברנט עומד על 79 דולרים.

18:14

הבורסה בניו יורק נסחרת בעליות שערים. מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.1%, וה-S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.2%.

מיקרוסופט מרכזת עניין לאחר שדווח כי בית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו דחה את בקשת ועדת הסחר הפדרלית בארה"ב להוציא צו מניעה נגד בקשת מיקרוסופט להשלים את רכישת חברת משחקי הווידאו אקטיוויז'ן בליזארד  תמורת 68.7 מיליארד דולר.

החלטת בית המשפט הגיעה לאחר חמישה ימים של דיונים בהם נבדק האם מיקרוסופט תוכל להשלים את רכישת אקטיוויז'ן בליזארד  אשר ועדת הסחר הפדרלית מנסה לבלום. על פי טענת ועדת הסחר, המיזוג בין שתי החברות עלול לפגוע בתחרות בענף משחקי הוידאו שכן מיקרוספוט עלולה להגביל את השימוש במשחקי חברת אקטיוויז'ן בפלטפורמות המשחקים השונות. 

מיזוג הענק בין שתי החברות מככב בכותרות מספר חודשים כאשר לצד ועדת הסחר בארה"ב גם בריטניה הביעה את התנגדותה למיזוג על ידי ה- CMA, הגוף שאחראי לכל נושא רגולציות השוק ומניעת מונופולים וריכוזיות בבריטניה. על פי טענותיו של ה-CMA,  מיזוג החברות עלול להשפיע על הזמינות של משחקי החברה האמריקאית כמו Call of Duty למשל, בפלטפורמות מחוץ ל-Xbox. 

נזכיר כי גם הנציבות האירופית הביעה את חששה מהמיזוג המתוכנן, אך בחודש מאי  הסכימה הנציבות לאשר את עסקת הרכישה, לאחר שהרגולטורים השתכנעו כי מיקרוסופט אכן תאפשר את זמינותם של משחקי אקטיוויז'ן בכל פלטפורמות המשחקים. 

17:13 

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק יורד ב-0.3% ומדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.2%.

מניית סיילספורס  בולטת לחיוב לאחר שהחברה הודיעה כי בחודש אוגוסט הקרוב היא תעלה את מחירי שירותיה בכ-9%.

מנגד, מניות טסלה , מיקרוסופט  מטא   ונטפליקס  נסחרות בירידות שערים.

16:34

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.1% והדאו ג'ונס מוסיף לערכו כ-0.5%.

בשוק האג"ח נרשמת מגמה מעורבת. התשואה על אג"ח 10 שנים בארה"ב יורדת ב-2 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.98%. מנגד, התשואה על אג"ח לשנתיים עולה ב-2 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.88%.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר מתחזק מול האירו ב-0.1%. מול הליש"ט, הדולר נחלש ב-0.3% ומול הין, הדולר נחלש בכ-0.5%.

16:08

נמשכת המגמה המעורבת באירופה. בורסת פריז מזנקת בכ-1.3%, הדאקס הגרמני עולה ב-0.8% והפוטסי הבריטי יורד בכ-0.1%.

מאקרו בריטניה: שיעור האבטלה בחודש מאי עלה ל-4.0%. הצפי המוקדם ציפה כי שיעור האבטלה יוותר ללא שינוי, בדומה לחודש הקודם, ויעמוד על 3.8%.

14:25

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת. מדד הדאקס רושם עלייה קלה של 0.4%, מדד הקאק מטפס בכ-0.9%, ואילו הפוטסי רושם ירידה קלה.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי מניות בורסות ארה"ב נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לעליות.

במסחר המוקדם נרשמות עליות בולטות במניות אנבידיה , לוסיד , ניאו  ואמזון. מטא , אפל  וטסלה רושמות עליות קלות.

13:11

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת. מדד הדאקס רושם עלייה קלה של 0.2%, מדד הקאק מטפס בכ-0.7%, ואילו הפוטסי רושם ירידה קלה.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי מניות בורסות ארה"ב נרשמת מגמה מעורבת.

בגרמניה פורסם היום סקר ה-ZEW, שעוקב אחר הסנטימנט הכלכלי בקרב העסקים. הנתון רשם ירידה לרמה של 14.7- נקודות ביולי, לעומת 8.5- נקודות ביוני, ומתחת לצפי כלכלנים שעמד על 10.5- נקודות.

10:15

יום המסחר באירופה נפתח במגמה מעורבת. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי מניות בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

באסיה רושם מדד ההנג סנג עלייה של כ-1.1%. מדד הקוספי עולה ב-1.6% ובטוקיו ננעל המסחר כשמדד הניקיי רשם עלייה מזערית.

הסוחרים בעולם ממתינים לפרסום דוחות כספיים ונתוני מאקרו, בעיקר מחר ובימים הקרובים. 

חברת מיקרוסופט  אישרה השבוע כי היא מתכננת לפטר עוד עובדים. הקיצוצים הללו מתווספים לסבב הפיטורים שהוכרז בינואר והביא ל-10 אלף פיטורים. לפי דיווח ב- GeekWire , סבב הפיטורים צפוי להשפיע על עובדים בשירות לקוחות, תמיכה ומכירות. עוד דווח כי מיקרוסופט קיצצה 276 משרות בוושינגטון ובאזור. מתוכם, 66 עובדים עם עובדים וירטואליים. לפי הדיווחים, אנשי מכירות ולקוחות פרסמו ברשתות החברתיות והודיעו שהם איבדו את מקום עבודתם.

08:00

בורסות אסיה רושמות עליות היום (ג'), בהובלת מדד ההנג סנג שמטפס ב-1.5%. מדד הקוספי עולה ב-1.4%, ובטוקיו רושם מדד הניקיי עלייה מזערית.

הסוחרים בעולם ממתינים לפרסום דוחות כספיים ונתוני מאקרו, בעיקר מחר ובימים הקרובים. 

● החברה קרסה, הנושים מתקוטטים על הוילה המפוארת של הבעלים

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי מניות בורסות ארה"ב ניכרת יציבות כעת. זאת לאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות. מדד S&P 500 טיפס בכ-0.2%, הנאסד"ק רשם עלייה דומה והדאו ג'ונס טיפס בכ-0.6%.

היום לא יתפרסמו בעולם נתוני מאקרו משמעותיים. מחר בארה"ב יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יוני. צפי הכלכלנים עומד על עלייה חודשית של 0.3% ושל 3.1% ברמה שנתית (לעומת 4% בחודש מאי). עם זאת, מדד הליבה צפוי לעלות ב-5% ברמה שנתית (לעומת 5.3% בחודש מאי).  

● כשוול סטריט בשוק שורי, אלו הן חמש המגמות שמדאיגות את המשקיעים

ביום חמישי יתפרסמו באנגליה נתוני התוצר ובארה"ב מדד מחירי היצרן (PPI) ליוני, שצפוי לרשום עלייה של 0.2%. 

בשוק הסחורות העולמי נרשמו אתמול ירידות של כ-1% במחירי הנפט, וכעת נרשמות עליות קלות. מחיר חבית נפט מסוג ברנט נסחר סביב 78 דולר, ומחיר חבית נפט מסוג WTI עמד על 73.5 דולר.

גיל בפמן, הכלכלן הראשי בבנק לאומי התייחס למגמה בשוק הנפט: "המחיר צפוי להיות מושפע בעיקר מהחלטות של קבוצת OPEC+ בטווח הקרוב. צעדים נוספים של הפחתת תפוקת הנפט של ערב הסעודית עלולים להביא לירידה בהיצע הנפט הגלובלי, זאת על אף הצפי לגידול מסוים בתפוקת הנפט של ארה"ב. במידה וכלכלת ארה"ב לא תיכנס למיתון במחצית השנייה של השנה, והתאוששות הפעילות הכלכלית הגלובלית תסתמן בהמשך, הדבר יתמוך בביקושים לנפט".

תשואות האג"ח של הממשל האמריקאי רשמו ירידות אתמול, לאחר עליות חדות בימי המסחר האחרונים. התשואה על האג"ח ל־10 שנים ירדה בכ־5 נקודות בסיס ל-4% והתשואה על האג"ח לשנתיים ירדה ב-7 נקודות לכ-4.86%. כעת נרשמות ירידות קלות בתשואות.