בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

מדד הנאסד"ק זינק לרמתו הגבוהה מאז אפריל 2022, על רקע נתוני האינפלציה המעודדים בארה"ב • הדולר נחלש בחדות מול מטבעות העולם • תשואות האג"ח הממשלתיות ארוכות הטווח נחתכו בכ-10 נקודות בסיס • בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט התנהל במגמה חיובית לאחר שהאינפלציה בארה"ב ירדה בחדות והפתיעה את התחזיות המוקדמות. מדדי המניות המרכזיים ננעלו בעליות כאשר מדד הנאסד"ק זינק בכ-1.2% ומדד הדאו ג'ונס עלה בכ-0.3%.

בלטו לחיוב מניות אנבידיה , קיקורפ , סיילספורס , מיקרוסופט  ואסטרה זנקה .

בעקבות נתוני האינפלציה המעודדים, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירדו בחדות לאור הערכת המשקיעים כי הפד מתקרב לסיום מתווה העלאות הריבית. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים ירדה ב-11 נקודות בסיס ונסחרה סביב 3.86%. התשואה על אג" לשנתיים ירדה בכ-15 נקודות בסיס ונסחרה סביב 3.77%.

במקביל, הדולר נחלש בחדות מול מטבעות העולם.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט זינקו בכ-1.5%. מחירה של חבית מסוג WTI עמד סביב 76 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט נסחר סביב 80 דולרים.

22:02

חברת השבבים אנבידיה מרכזת עניין לאחר שדיווחה כי היא עתידה להשקיע כ-50 מיליון דולר בחברת הביוטק Recursion במטרה לשפר את מערך גילוי התרופות של החברה בעזרת בינה מלאכותית.

לצד אנבידיה, מניות טסלה , אפל , מיקרוסופט  אמזון   ומטא  נסחרות בעליות שערים. 

בשוק המט"ח, הדולר נחלש בכ-1.2% מול האירו. מול הליש"ט, הדולר נחלש בכ-0.5% ומול הין, הדולר נחלש בכ-1.5%.

21:34

וול סטריט נסחרת בעליות שערים. מדד הנאסד"ק עולה בכ-1.3% וה-S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.9%.

מניות הבנקים נסחרות בעליות חדות בהמשך לנתוני האינפלציה המעודדים שפורסמו מוקדם יותר. מניית סיטיגרופ  מזנקת במעל ל-2%, גולדמן סאקס גרופ  עולה בשיעור דומה ומניית קיקורפ מוסיפה כ-3% לערכה.

גם מניית ביונד מיט נסחרת בעליות חדות לאחר שהחברה הודיעה כי תמכור את מוצרי הסטייק שלה ברחבי 14,000 חנויות ברחבי ארה"ב.

בשוק האג"ח תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב יורדות בחדות. התשואה על אג"ח ל-10 שנים צוללת בכ-12 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.86%. התשואה על אג"ח לשנתיים יורדת ב-15 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.74%.

20:41

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת בהובלת מדד הנאסד"ק שמזנק בכ-1.3%.

ענקית הטכנולוגיה אפל מרכזת עניין לאחר שפרסמה כי גרסת הביטא של מערכת ההפעלה החדשה שלה - ה- iOS 17 זמינה למשתמשים. הגרסה הסופית של מערכת ההפעלה החדשה צפויה לצאת בחודש ספטמבר לצד השקת מכשירי האייפון החדשים של החברה.

עדכון האייפון הגדול: אפל יצאה עם גרסת הבטא ל-iOS 17. אלו הפיצ'רים החדשים 

מבין השינויים הבולטים במערכת ההפעלה החדשה של אפל אפשר למצוא את הפיצ'ר "פוסטר ליצירת קשר" שמאפשר למשתמש לבחור תמונה וגופן אשר יופיעו בעת יצירת קשר עם משתמש אייפון אחר, שיפור פיצ'ר "התיקון האוטומטי" ושיפורים ב- iMessage. בנוסף, השדרוג יכלול אפליקציית יומן חדשה, ביצועים חדשים לאוזניות ה- AirPods ופיצ'ר חדש בשם "Screen Distance"  שיזהיר את המשתמשים במקרה שהפנים שלהם היו קרובים מדי לטלפון שלהם במשך פרקי זמן ממושכים. 

19:48

וול סטריט נסחרת בעליות שערים. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.9%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.7% והדאו ג'ונס עולה ב-0.4%. 

מניית דראפטקינג , העוסקת בניהול ותפעול פלטפורמה להימורי ספורט ומשחקי פנטזי ספורט, נסחרת בעליות חדות לאחר שבבנק אוף אמריקה העלו את המלצתם על המנייה ל"קניה".

בקרב חברות ישראליות שנסחרות בוול סטריט בולטות לחיוב אינספייר אם.די , לייבפרסון ורדהיל .

בשוק הסחורות נרשמות עליות קלות במחירי הנפט. מחירה של חבית מסוג WTI עולה ב-0.7% ונסחרת סביב 75 דולרים. ומחירה של חבית מסוג ברנט עולה בכ-0.4% ונסחרת סביב 79 דולרים .

18:43

בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות: הדאקס הגרמני עלה ב-1.5%, הבורסה בלונדון זינקה ב-1.8% ובורסת פריז עלתה ב-1.6%.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר נחלש בחדות מול מטבעות העולם: מול האירו, הדולר נחלש בכ-1%, מול הליש"ט הדולר נחלש ב-0.4% ומול הין הדולר צולל בכ-1.5%

17:40

העליות בוול סטריט מתחזקות: מדד הנאסד"ק עולה ב-1.5%, והדאו ג'ונס מוסיף כ-0.8% לערכו.

הכלכלנים מסבירים: איך תשפיע התקררות האינפלציה בארה"ב על הריבית? 

בולטות לחיוב מניות טסלה , אנבידיה , מטא , אפל  ומיקרוסופט .

גם מניית נטפליקס נסחרת בעליות שערים לאחר שדווח כי בבנק UBS העלו את מחיר היעד של מניית החברה לאור הערכתם כי נטפליקס צפויה להציג דוחות רבעוניים חזקים לרבעון השני של השנה, שיפורסמו בשבוע הבא.

גם באירופה המדדים המרכזיים נסחרים בעליות חדות: בורסת גרמניה מזנקת בכ-1.5%, בורסת פריז עולה ב-1.7%, והבורסה בבריטניה נסחרת בשיעור דומה. 

16:31

מגמה חיובית בפתיחה בוול סטריט על רקע נתוני האינפלציה המפתיעים. הנאסד"ק מזנק בכ-1.2%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.6% וה-S&P 500 עולה בכ-0.9%.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים יורדת בחדות ונסחרת סביב 3.92%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת ביציבות סביב רמה של 4.75%.

בשוק המט"ח, הדולר נחלש מול מטבעות העולם: מול האירו, הדולר נחלש בכ-0.7%, מול הליש"ט בשיעור של 0.5% ומול הין, הדולר נחלש בכ-1%.

15:30

מאקרו ארה"ב: מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2% ביוני והקצב השנתי של האינפלציה ירד מ-4.0% במאי ל-3.0%, בעוד שהתחזיות ציפו כי הקצב השנתי יירד ל-3.1%. מדד הליבה, שלא כולל את מחירי האנרגיה והמזון התנודתיים במיוחד, עלה ב-0.2%, והקצב השנתי ירד  מ-5.3% ל-4.8%, כאשר התחזיות ציפו לעלייה חודשית של 0.3% ועלייה שנתית של 5%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות שערים.

יוני פנינג, אסטרטג עסקאות ראשי בחדר המסחר של בנק מזרחי טפחות, מתייחס לנתוני האינפלציה בארה"ב ומסביר: "ירידת מחירי האנרגיה במהלך השנה האחרונה דוחפת את האינפלציה בארה"ב כלפי מטה, לשפל של יותר משנתיים. ללא אלה, וללא תרומת מחירי המזון החיוביים, אינפלציית הליבה נותרת גבוהה משמעותית, אבל מפתיעה מטה אף ברמה ניכרת יותר, ברמת 4.8%. גם פה, ניכרת התמתנות של מחירי המוצרים הסחירים, ובפרט, מחירי המכוניות המשומשות, אשר מאבדות כ-0.5% במהלך החודש, לאחר שני חודשי עליות".

"למרות התמתנות האינפלציה, בשלב הנוכחי, שווקי הריביות בארה"ב ממשיכים לתמחר הסתברות של כ-85% להעלאת ריבית על ידי הפד, בעוד שבועיים. אנו רואים את התוצאה הזו כנתמכת בעיקר על ידי שוק התעסוקה בארה"ב, אשר נתפס כהדוק, לאור שיעור האבטלה הנמוך, והמספר הגבוה של המשרות הפנויות".

עוד מוסיף פנינג כי "מנגד, אם מסתכלים על הרכב האינפלציה עצמה, ראוי להתמקד במחירי השכירות, אשר ממשיכים לבסס את עצמם בתור הרכיב העיקרי באינפלציה, כולל בסעיפי הליבה, ונתמכים כמובן דווקא על ידי הריביות הגבוהות. עד כה, עקב המצב ההדוק בשוק התעסוקה, זה לא התפתח לכדי דיון ציבורי נרחב בארה"ב, בדבר הצורך בהמשך העלאות הריבית, במצב כזה, ולראייה ציפיות הריבית בשוק. היום מתוכננים נאומים על ידי כמה מחברי מועצת הנגידים של הפד. ונעריך כי נזכה לחידוד השאלה בדבר הצורך בהעלאה כאמור".

14:45

חברת צים  עדכנה היום את התחזית השנתית לשנת 2023, וכעת צופה EBITDA מתואם בטווח של 1.2 מיליארד דולר עד 1.6 מיליארד דולר והפסד EBIT מתואם בטווח של 500 מיליון דולר עד 100 מיליון דולר. זאת בהשוואה לתחזית קודמת של EBITDA מתואם בטווח של בין 1.8-2.2 מיליארד דולר ו-EBIT מתואם חיובי בטווח של בין 100-500 מיליון דולר. בצים אומרים כי התחזית המעודכנת לשנת 2023 נובעת בעיקר מחולשה מתמשכת בתעריפי ההובלה בכל איזורי הסחר של החברה, ובפרט בסחר שבין אסיה לצפון אמריקה, הצפויה להימשך גם במהלך המחצית השנייה של 2023. הגידול בכמויות המובלות גם כן צפוי להיות נמוך מהתחזית המקורית, שכן הביקושים ממשיכים להיות מתונים. מניית צים יורדת בכ-1% במסחר המוקדם בניו יורק.

אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים, ציין כי "בטווח הקצר, תנאי השוק בספנות המכולות ממשיכים להיות מאתגרים, והביקוש לשירותי הובלה צפוי להישאר מוגבל בהמשך השנה. בעוד שתוצאות הרבעון השני שלנו תואמות באופן כללי את הציפיות שלנו, אנו כבר לא צופים שיפור בתעריפי ההובלה במחצית השנייה של 2023 כמצופה מהעונתיות בתעשייה, כפי שהנחנו בעבר".

13:48

עליות בבורסות אירופה. מדדי המניות המובילים מטפסים ב-0.8%-1.1%. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

נורברט רוקר, ראש תחום מחקר וכלכלה בבנק "יוליוס בר", מציין בסקירה שפרסם כי תחום האנרגיה הירוקה, לרבות האנרגיה הסולארית, אנרגיית הרוח וטכנולוגיות הסוללות ואחסון החשמל, הפגין ביצועים נמוכים יותר מהשוק הרחב מאז תחילת השנה. "הסיבות מאחורי המגמה נותרו חמקמקות במקצת. העלייה בשיעורי הריבית, למרות השפעתה על עלויות המימון שהן המפתח לעסקי האנרגיה הנקייה עתירת הנכסים, לא יצרה קשיים מיוחדים עבור התחום ולא השתנתה באופן חריג, זאת בעקבות העליות החדות שנרשמו כבר בשנה שעברה. ככלל, מצב הרוח בשוק נשאר די ידידותי לסיכונים בסך ואף תומך משמעותית בהערכות של שווי של חברות בתחומים רבים, למעט תחום האנרגיה הנקייה". 

"אנו מאמינים שהדינמיקה הרחבה של השוק יכולה להוביל את הדרך לתקופה נוספת של קונסולידציה בתחום האנרגיה הירוקה, דומה מאוד לזו שחוותה אירופה לפני יותר מעשר שנים. למרות שראינו השקעות משמעותיות בתחומי אנרגיות השמש וברוח, אנו חוששים שלחצים תחרותיים גבוהים עלולים להקטין את ההשפעה של תזרימי המזומנים הקיימים, על הצמיחה של העסקים בהם הם מושקעים. כמו כן, המשך הנורמליזציה של השימוש בגז טבעי מוסיפה לאתגרים. בעוד שמספר מניות בודדות החזיקו מעמד היטב עד כה, התחום ככלל סובל מחשיפה גבוהה לסין שעלולה להשפיע על השוק. בנייה של רפורמות אפקטיביות בתהליכי קבלת ההיתרים תוכל לייצר מגמה חיובית עבור תחום אנרגיית הרוח, אם כי פחות עבור תחום אנרגיית השמש, אך עדיין להקל על כמה מהאתגרים התחרותיים הצפויים", הוא כותב.

12:18

העליות בבורסות אירופה מתחזקות. מדדי המניות המובילים מטפסים ב-0.8%-1%. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

המשקיעים בארץ ובעולם ממתינים לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש יוני בארה"ב (ב-15:30 שעון ישראל). צפי הכלכלנים עומד על עלייה חודשית של 0.3% ושל 3.1% ברמה שנתית (לעומת 4% בחודש מאי). עם זאת, מדד הליבה צפוי לעלות ב-5% ברמה שנתית (לעומת 5.3% בחודש מאי).

בשוק הסחורות, מחירי החוזים על הנפט נסחרים כעת בעליות קלות לאחר עליות חדות אתמול. מחירה של חבית נפט מסוג ברנט עמד על כ-79.7 דולר, וחבית מסוג WTI נסחרת סביב 75 דולר. הזהב רושם עלייה קלה ל-1,943 דולר לאונקיה.

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות של 0.3%-0.4% במדדי המניות המובילים. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת מגמה מעורבת.

בטוקיו רשם היום מדד הניקיי ירידה של כ-0.8%, ומנגד מדד ההנג סנג מטפס בכ-0.9%, והקוספי עולה בכ-0.5%.

08:00

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת היום, בעת שהסוחרים בעולם ממתינים לפרסום נתוני מאקרו חשובים ולפתיחת עונת הדוחות לרבעון השני. בטוקיו רושם מדד הניקיי ירידה של כ-0.6%, ומנגד מדד ההנג סנג מטפס בכ-1.1%, והקוספי עולה בכ-0.2%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת מגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול המסחר בניו יורק ננעל במגמה חיובית. מדד הנאסד"ק עלה ב-0.6%, ה-S&P 500 טיפס בכ-0.7%, והדאו ג'ונס הוסיף 0.9% לערכו.  

● מה עומד מאחורי ההשתלטות של מדד S&P 500 על תיקי ההשקעות הישראליים

בוול סטריט תיפתח השבוע עונת הדוחות לסיכום הרבעון השני של 2023. ביום חמישי צפויות לפרסם דוחות פפסיקו ודלתא איירליינס וביום שישי יונייטד הלת', בלקרוק והבנקים הגדולים ג'י.פי מורגן צ'ייס , וולס פארגו  וסיטיגרופ.

בשוק הסחורות, מחירי החוזים על הנפט נסחרים כעת ביציבות לאחר עליות חדות אתמול. מחירה של חבית נפט מסוג ברנט עמד על כ-79.4 דולר, וחבית מסוג WTI נסחרת סביב 75 דולר. הזהב רושם עלייה קלה ל-1,943 דולר לאונקיה.

אתמול לא התפרסמו בעולם נתוני מאקרו משמעותיים אולם היום ומחר התמונה משתנה. היום יתפרסם בארה"ב (ב-15:30 שעון ישראל) מדד המחירים לצרכן לחודש יוני. צפי הכלכלנים עומד על עלייה חודשית של 0.3% ושל 3.1% ברמה שנתית (לעומת 4% בחודש מאי). עם זאת, מדד הליבה צפוי לעלות ב-5% ברמה שנתית (לעומת 5.3% בחודש מאי). 

במסחר באג"ח של ממשלת ארה"ב נרשמת התייצבות בתשואות לאחר ירידות ביום ב' וגם אתמול. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עומדת על כ-3.97% והתשואה על האג"ח לשנתיים על כ-4.87%.