נטפליקס התגברה על הבעיה הגדולה שלה, אבל יצרה אחת אחרת

צמיחה חזקה של מנויים אינה מספקת תוספת גדולה להכנסות, וגם לשביתות הוליווד יש השפעה

מנכ''ל נטפליקס טד סרנדוס / צילום: Associated Press, Jordan Strauss
מנכ''ל נטפליקס טד סרנדוס / צילום: Associated Press, Jordan Strauss

נטפליקס  עמדה בסיטואציה מעניינת לקראת התוצאות הרבעוניות האחרונות שלה - המשקיעים הניחו שהכל מתנהל כשורה.

נטפליקס מציגה: גידול חד במספר המנויים ורווח גבוה מהצפי ברבעון השני 
מניות "מם", טכנולוגיה וקריפטו: משקיעים בוול סטריט שוב מרגישים נועזים 

מחיר המניה של ענקית הסטרימינג זינק בכ-48% בשלושת החודשים האחרונים, במה שהייתה תקופה מרשימה עבור המעצמה ההוליוודית. זאת המיוחד לאור השביתות הכפולות שחיסלו למעשה את התפוקה של התעשייה כולה. דיסני , האחים וורנר, דיסקברי , ופאראמונט ראו את מחירי המניות שלהם צונחים ב-16% בממוצע באותה תקופה, כאשר הקונפליקט הגובר בין היוצרים להנהלה העלה שאלות נוקבות לגבי שחרור הסרטים ותוכניות הטלוויזיה שיגיעו בהמשך השנה ובשנה הבאה.

נטפליקס נחשבה מנותקת יחסית מהשפעת השביתות מכיוון שהיא מפיקה חלק גדול מהתוכניות שלה בשווקים זרים שאינם מכוסים על-ידי אותם איגודי עובדים. אם כי, ברביעי השבוע ציינה החברה כי ייתכן והרושם הזה אינו מדויק, וזה היה חדשות רעות וגם טובות.

כחלק מהדוח של הרבעון השני שלה, נטפליקס הקפיצה את תחזית תזרים המזומנים החופשי שלה לשנה כולה ל-5 מיליארד דולר מ-3.5 מיליארד דולר של התחזית הקודמת, תוך ציון תחזית הוצאות תוכן נמוכות יותר עקב השביתות. אבל זה למעשה מחשב את תזרים המזומנים החופשי של שנה הבאה, שכן לדברי החברה המהלך "עשוי ליצור חוסר עקביות מסוימת". היא תצטרך לחדש את ההוצאות על הפקות לאחר שהשביתות יוסדרו. וול סטריט ציפתה לתזרים מזומנים חופשי של 5.6 מיליארד דולר לשנת 2024.

תוצאות הרבעון השני היו בהחלט מעורבות. נטפליקס צברה כ-5.9 מיליון מנויים חדשים בתשלום במהלך הרבעון השני, שהיה יותר מכפול מ-2.2 מיליון שציפו בוול סטריט. בנוסף, החברה אמרה שהיא צופה רמה דומה של צמיחה במספר המנויים ברבעון הנוכחי, שהיא גם גבוהה בהרבה מתחזיות האנליסטים. יתרה מכך, הרווח התפעולי של 1.8 מיליארד דולר ברבעון השני עלה גם הוא על הערכה הגורפת ב-17% ואף עלה בהרבה על הציפיות של נטפליקס עצמה.

במה בוחרים המנויים

ובכל זאת, כל הצופים החדשים האלה עדיין לא משתלמים במלואם. הכנסות של 8.2 מיליארד דולר במהלך הרבעון היו נמוכות מעט, בכ-1%, מהתחזית של החברה עצמה לפני שלושה חודשים. זה מצביע על כך שמרבית המנויים החדשים בוחרים גם הם בתוכניות המנוי הזולות יותר של החברה, כולל זו הנתמכת בפרסומות שהושקה לאחרונה.

כתוצאה מכך, ההכנסה הממוצעת למנוי משלם ירדה ב-5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ונטפליקס גם הזכירה ביום רביעי כי "ההכנסות הנוכחיות ממודעות אינן מהותיות" - במכתב לבעלי המניות שלה. מניית נטפליקס ירדה בכמעט 9% במסחר לאחר שעות העבודה בעקבות פרסום הדוח.

בכל זאת, נטפליקס עדיין נמצאת בעמדה מעוררת קנאה בהשוואה למקבילות בהוליווד, שנאבקות להפוך את פעילות הסטרימינג שלהן לרווחית, בזמן שעסקי הטלוויזיה בכבלים ממשיכים להתמוסס. נראה שנטפליקס אף צלחה כמה שינויים שעלולים להיות שנויים במחלוקת. להגבלת שיתוף הסיסמאות בין המשתמשים היה פוטנציאל להרחיק מנויים. למעשה, במשך 15 שנים נטפליקס העלימה עין מהנושא, עד שנראה שגידול המנויים שלה הגיע לתקרה בשנה שעברה.

החברה מסרה ביום רביעי כי "תגובת ביטול" מצד המנויים לאור הנהלים שיישמה כעת על שיתוף החשבונות הייתה נמוכה ביותר מ-100 השווקים שבהם היא אכפה אותם. לדברי החברה היא גם צופה שהרווחים שלה יגדלו "בקצב מהיר משמעותית" במהלך הרבעון הרביעי של השנה בהשוואה לתקופות קודמות.

צופי נטפליקס עדיין לא מעבירים ערוץ.