טעויות נפוצות שאנשים עושים בכתיבת קורות חיים

ידע בכתיבת קורות חיים הוא חשוב מאוד על מנת לעבור את הסינון הראשוני של המגייסים • מודעות לדקויות עשויה לסייע לכם להתגבר על אותם החסמים • הנה חמישה משגים שאולי גם אתם עושים בדרך למשרה החדשה

התאימו את גרסת קורות החיים שאתם שולחים בהתאם לדרישות המשרה / צילום: Shutterstock, Song_about_summer
התאימו את גרסת קורות החיים שאתם שולחים בהתאם לדרישות המשרה / צילום: Shutterstock, Song_about_summer

על "הפסקת הצהריים" של גלובס

בכל יום סביב השעה 13:00 נגיש לכם תכנים שיוכלו להעשיר, לסקרן ולעניין אתכם בזמן הפסקת הצהריים. הכתבות יתמקדו בעיקר בתחומי הנדל"ן, טכנולוגיה וקריירה. מקווים שתהנו

קורות חיים הם מסמך מקצועי, אך מה שרוב האנשים לא לוקחים בחשבון זה שיש בו גם אלמנטים שיווקיים. "המטרה של המסמך היא לענות על השאלה: מה עשיתי שרלוונטי למה שאתה צריך?", אומרת דקלה הרוניאן, יועצת ארגונית ועסקית בתחום התעסוקה והקריירה ומנטורית דרושים IL מבית יד2. 

לעתים, מועמדים איכותיים לא מצליחים לעבור את הסינון הראשוני והקר, עקב חוסר מודעות לטעויות שחוזרות על עצמן וגורמות למגייסים לדלג על האיכויות שלהם. "מודעות לדקויות מסוימות, עשויה לסייע למחפשי עבודה להתגבר על החסמים. לקורות חיים נכונים יש הרבה כוח להעלות את כמות הזימונים של מחפשי עבודה", אומרת ליאת בן תורה שושן, מנהלת תחום קריירה באולג'ובס. כפי שדקלה וליאת מתארות, יש חמש טעויות מרכזיות שאנשים עושים בכתיבת קורות החיים שלהם.

מומחה לניהול עסקים משפחתיים עונה על השאלות שמטרידות יורשים | ראיון
לפני שמקצרים את שבוע העבודה: אלו הדברים שארגונים צריכים ליישם
ארבעה צעדים שיכינו אתכם ליום שאחרי הפיטורים |HBR

1. תיאור תכונות לא מוכר

לכתיבת תכונות יש מעט מאוד ערך מוסף עבור מגייסים. על מנת להדגיש תכונות אופי רלוונטיות לתפקיד, יש לתרגם אותן בקורות החיים או בריאיון העבודה כחלק מתיאור היוזמות ותחומי האחריות בעבודות הקודמות. במקום לכתוב תכונות, מומלץ לכתוב הקדמה שכוללת נימה אישית וסיפור שיהיה רלוונטי למגייס.

2. התוכן הכי משמעותי נדחק למטה

שימוש בפורמטים קבועים עלול לגרום לתכנים חשובים לחמוק מעיניהם של המגייסים. חשוב לשים את התוכן הכי משמעותי בחלק העליון, או לסדר את הקטגוריות בהתאם לחוזקות שלכם. בנוסף, קישור לפרופיל לינקדאין מגדיל ב-71% את הסיכוי לזימון לריאיון עבודה. גם לינק לתיק עבודות יכול לתת ערך רב.

3. הצפה בפרטים

מחפשי עבודה בעלי ניסיון מגוון, חוטאים לעתים בחוסר מיקוד. ככל שיש מידע רב יותר שאינו רלוונטי, כך גובר הסיכוי לאבד את הפוקוס של הצד המגייס. כאשר מגייסים קוראים קורות חיים, הם "סורקים אותם" ולכן חשוב למקד את התוכן.

4. עיצוב לא נכון - יותר מדף אחד

לקראת ריאיון עבודה פרונטלי, רוב האנשים ישקיעו בלבוש ובנראות, בעוד בנראות קורות החיים ישקיעו פחות - יש להקפיד על עיצובים עקביים, נקיים ונעימים, ועל שימוש נכון בתוכנה שבוחרים לעריכה. לדוגמה, אם אתם משתמשים בוורד, לא כולם מכירים את האפשרות לשינוי השוליים, המאפשר חיסכון במקום והכנסת מידע רלוונטי בדף אחד מבלי לדלג לעמוד השני.

5. גרסה אחת של קורות חיים כבר לא מספיקה

אנשים הפונים למספר תחומים שונים, אינם יכולים להסתפק במסמך קורות חיים אחד, מושקע ככל שיהיה. הדבר הנכון הוא לייצר מספר גרסאות שונות, בעלות מיקודים שונים. מומלץ לבדוק מהן מילות המפתח החזקות ביותר לכל תפקיד ולהתאים את גרסת קורות החיים ששולחים בהתאם לדרישות המשרה.