בהשקעה של 100 מיליון שקל: המרכז המסחרי החדש באילת

הכשרת היישוב תפתח את המרכז המסחרי "שבעת הכוכבים" באילת במהלך הרבעון הרביעי של 2023 • וגם: מה הם היעדים המועדפים על הישראלים הקיץ? • אירועים ומינויים 

קניון שבעת הכוכבים אילת / הדמיה: איוולב מדיה בע''מ
קניון שבעת הכוכבים אילת / הדמיה: איוולב מדיה בע''מ

היצע שטחי המסחר באילת עומד להתרחב עוד השנה: הכשרת היישוב תפתח את המרכז המסחרי "שבעת הכוכבים" בעיר במהלך הרבעון הרביעי של 2023. המרכז מוקם בהשקעה כוללת של כ-100 מיליון שקל, על שטח של כ-10 דונם במיקום מרכזי בכניסה לאילת, מול פארק הטרמינל שעל שטח שדה התעופה הישן. המרכז המסחרי יכלול כ-5,000 מ"ר של שטחי מסחר, וכן כ-2,000 מ"ר של שטחי משרדים.

החברה דיווחה לבורסה כי בעקבות הסכמי שכירות נוספים שנחתמו, חל גידול של כ-40% בהיקף ה-NOI מהשטחים המושכרים במרכז. החברה צופה כי האכלוס המלא של המרכז יניב לה דמי שכירות שנתיים בהיקף של כ-20-19 מיליון שקל.

המרכז יתחרה במספר מתחמי קניות הפועלים בעיר זה שנים, ביניהם קניון מול הים, הממוקם כ-200 מ"ר משם ומתפרס על פני כ-19 אלף מ"ר; קניון אייס מול, שגודלו כ-40 אלף מ"ר; ומתחם ביג בכניסה לעיר.

מרשימת השוכרים עד כה עולה כי מדובר גם בכאלו שכבר יש להם נוכחות חזקה בעיר. בין היתר מדובר ברשת הפארם Be, פוקס, פוט לוקר, גולף, אירוקה, בילבונג ושופרא. שוכרים נוספים שמספקים שירותים הם בנק הפועלים, בנק יהב ומסעדת אושי אושי.

מדובר בנכס השלישי בגודלו בישראל של החברה במונחי שכר דירה, לאחר קניון שבעת הכוכבים בהרצליה ומגדל המשרדים נמרודי בני ברק, שנמצא בשלבי איכלוס מתקדמים. בנוסף מקימה החברה את מגדל המשרדים יעקב נמרודי (בית מעריב) בתל אביב, שבנייתו צפויה להסתיים ב-2028.

"המרכז החדש נמצא במיקום הנהנה מנגישות גבוהה ומקרבה לאזורי תיירות מרכזיים, ויהווה אבן שואבת עבור תושבי אילת והתיירים המגיעים לעיר", אומר עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת היישוב. "אנו ממשיכים בהקמת הפרויקט ובשיווקו לשוכרים הנמנים עם קבוצות הקמעונאות והשירותים המובילות במשק, בכדי לייצר תמהיל אופטימלי ואטרקטיבי".

הכשרת היישוב פועלת בתחום של ייזום והשכרת נכסים מניבים בישראל, בפולין ובגרמניה; ייזום למגורים בפולין והתחדשות עירונית בישראל.

לאן הישראלים טסים בקיץ

חופשות בחו"ל הפכו לסטנדרט בחודשי הקיץ הלוהטים, ללא קשר למציאות הפוליטית. בחברת בוקינג בחנו את היעדים המועדפים על הישראלים בקיץ הנוכחי, וזיהו שינויים בהשוואה לפסח ולשבועות, אם כי במקום הראשון נותרת בירת אנגליה, לונדון.

היעד המבוקש השני הוא בודפשט, ובמקום השלישי וינה, שלא הופיעה ברשימת היעדים בשבועות. לאחר מכן הסדר הוא אתונה, רומא, איסטנבול (בשבועות הייתה במקום השני), אמסטרדם, שארם א שייח, פריז ומדריד.

לונדון / צילום: Shutterstock
 לונדון / צילום: Shutterstock

מבחינת העדפות האירוח, הישראלים עדיין בוחרים בעיקר בחופשה מסורתית בבתי מלון. לאחר מכן הבחירות הן דירות נופש (כולל צימרים), ריזורטים, מלון דירות ואכסניות.

מבחינת העדפות התיירים מכל העולם (פריז במקום הראשון, לונדון בשני), עולה כי העיר הישראלית המבוקשת ביותר היא אילת (מקום 104), ואחריה תל אביב (131), ירושלים וטבריה.

מצנח הזהב

דן גבע מונה למנהל הקריאייטיב של משרד הפרסום יהושע TBWA, ויטפל בלקוחות הבינלאומיים. קודם לכן כיהן במשך כ-15 שנה כמנהל קריאייטיב במשרדי פרסום בניו יורק, בהם GREY. דורון אליאל רבינוביץ מונה לסמנכ"ל הדיגיטל של המשרד, ומגיע עם ניסיון שצבר בסוכנויות פרסום דיגיטליות.

דוד גלעד מונה למנהל הסיכונים הראשי במגדל ביטוח.

דוד גלעד, מנהל הסיכונים הראשי בחברת מגדל ביטוח / צילום: ענבל מרמרי
 דוד גלעד, מנהל הסיכונים הראשי בחברת מגדל ביטוח / צילום: ענבל מרמרי

אפרת יצחקי, 50, מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש ושירות של קבוצת פוקס.

אפרת יצחקי / צילום: תמר מצפי
 אפרת יצחקי / צילום: תמר מצפי

עודד פרנק, 45, מונה לסמנכ"ל הכספים של ספקית שירותי הענן Sela במקום אלעד נרדי, 40,שמונה למנהל הכנסות ראשי.

ד"ר רוני בורנשטיין יכהן כיו"ר לשכת המסחר והתעשייה ישראל-האיחוד האירופי.

אבי קמחזי, 55, מונה למנכ''ל ASSA ABLOY ישראל, העוסקת בפתרונות נעילה וביטחון.

אבי קמחזי, ASSA ABLOY ישראל / צילום: יח''צ
 אבי קמחזי, ASSA ABLOY ישראל / צילום: יח''צ

חדשות טובות

חברת בזק הקימה מצבה בבית הקברות היהודי ב-Stoczek Łukowski שבפולין (בין ורשה ללובלין), להנצחת הקהילה היהודית המקומית שחיה בעיר לפני השואה. מדובר בחלק מפרויקט בשותפות עם הקהילה המקומית ובני נוער פולנים.

מצבת בזק בפולין / צילום: Ryszard Zaleski
 מצבת בזק בפולין / צילום: Ryszard Zaleski

המיקום נבחר על ידי עמותה פולנית הפועלת לזיכרון היהודים שנספו בשואה, מאתרת קברים ומובילה פרויקטים של הנצחה.