בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; קטרפילר זינקה בכ-8% לאחר הדוחות

מדד הנאסד"ק ירד ב-0.3%, והדאו ג'ונס עלה ב-0.2% • התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים זינקה ל-4% • באוסטרליה הודיע הבנק המרכזי על השארת גובה הריבית ללא שינוי ברמה של 4.1%, לעומת צפי לעלייה של 0.25% • שיעור האבטלה בגוש האירו ירד ל-6.4%

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior
וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק ירד ב-0.4%, מדד ה-S&P 500 השיל מערכו 0.3%, ומדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.2%.

בלטו לחיוב מניות קטרפילר , מטא , AMD , ואיטון .

מנגד, בלטו לשלילה זברה טכנולוג'יס , קרניבל , אובר טכנולוג'יס  ואמזון .

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב עלתה ב-8 נקודות ונסחרה סביב 4.03%. התשואה על אג"ח לשנתיים עלתה ב-3 נקודות בסיס ונסחרה סביב 4.90%.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר התחזק מול מטבעות העולם: האירו נחלש מול הדולר ב-0.1%. הליש"ט נחלש מול הדולר ב-0.5% והין נחלש מול הדולר ב-0.8%.

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט נסחרו בירידות קלות. מחיר חבית נפט מסוג WTI נסחר סביב 81.8 דולרים ומחיר חבית מסוג ברנט נסחר סביב 85 דולרים.

מחיר הזהב ירד ב-1.4% ונסחר סביב 1981 דולרים לאונקיה.

בשוק הקריפטו נרשמה מגמה מעורבת. מחיר הביטקוין עלה בכ-0.5% לרמה של 29,277 דולרים. מנגד, מחיר האת'ריום ירד ב-0.2%.

21:33

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.4% ומדד ה-S&P 500 משיל כ-0.2% מערכו ומדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2%.

עונת הדוחות: חברת זום אינפו טכנולוג'יס  דיווחה על הכנסות של 312 מיליון דולרים לרבעון בעוד תחזיות האנליסטים עמדו על 326 מיליון דולרים. גם בשורת הרווח החברה פספסה את הצפי המוקדם.

חברת התעופה ג'ט בלו איירווייס  עמדה בתחזיות המוקדמות בשורת ההכנסות והרווח ברבעון השני של השנה. עם זאת, החברה חתכה את תחזיות הרווח שלה להמשך השנה לאור סיום שיתוף הפעולה עם חברת התעופה אמריקן איירליינס.

גם חברת זברה טכנולוג'יס  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון. החברה עקפה את הצפי המוקדם בשורת הרווח אך פספסה את התחזיות המוקדמות בשורת ההכנסות.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר ב-0.2%. הליש"ט נחלש מול הדולר ב-0.6% והין נחלש מול הדולר ב-0.8%.

20:02

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.3% ומדד הדאו ג'ונס נסחר ביציבות.

בולטות לחיוב מניות AMD , מטא , מיקרוסופט  ואיטון .

גם מניית קטרפילר  נסחרת בעליות חדות לאחר שפרסמה דוח רבעוני חזק. החברה עקפה את תחזיות הרווח למניה אשר הסתכמו ברבעון השני של השנה ב-5.55 דולרים. הכנסות החברה הסתכמו בכ-17.3 מיליארד דולרים - מעל הצפי המוקדם שעמד על 16.5 מיליארד דולרים. 

גם חברת טויוטה מוטור  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון. יצרנית כלי הרכב היפנית הציגה ברבעון הפיסקלי הראשון של השנה גידול של 94% בשורת ההכנסות בהשוואה לרבעון המקביל שהסתכמו בכ-1.12 מיליון ין (7.8 מיליארד דולרים).

מבין המניות הישראליות שנסחרות בוול סטריט בולטות לחיוב אודיוקודס , אדבקסיס וקמהדע .

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים מזנקת ב-9 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.04%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה בכ-2 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.89%. 

18:51

בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים. מדד הדאקס השיל מערכו כ-1.2%, הקאק הצרפתי ירד בשיעור דומה והפוטסי 100 ירד ב-0.4%.

מניות דויטשה פוסט  ומרצדס-בנץ גרופ  בלטו לשלילה בבורסה בגרמניה. בצרפת, מניות לואי ויטון  ולוריאל  ננעלו בירידות שערים.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר ב-0.2%. הליש"ט נחלש ב-0.7% מול הדולר והין נחלש בכ-0.7% מול המטבע האמריקאי.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט יורדים בכ-0.7%. מחירה של חבית נפט מסוג WTI נסחר סביב 81.1 דולרים בעוד מחירה של חבית נפט מסוג ברנט נסחר סביב 84.8 דולרים.

מחיר הזהב נופל בכ-1.5% ונסחר סביב 1979.9 דולרים לאונקיה.

18:12

המסחר בוול סטריט מתנהל לפי שעה במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס נסחר ביציבות ומדד הנאסד"ק יורד בכ-0.5%.

עונת הדוחות: חברת  אובר   פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון: החברה דיווחה על רווח למניה של 18 סנט לרבעון, בניגוד לתחזיות המוקדמות שציפו כי החברה תציג הפסד של 1 סנט למניה. הכנסות החברה עמדו על 9.23 מיליארד דולרים, מתחת לצפי המוקדם שחזה כי הכנסות החברה יעמוד על 9.33 מיליארד דולרים. 

חברת גאפ  מרכזת עניין לאחר שהאנליסטים של ברקליס העלו את המלצתם על המניה מ'משקל שוק' ל-'משקל יתר'.

בגזרת המאקרו, מדד התעסוקה במגזר הייצור של ה-ISM ירד בחודש יולי ל-44.4 נקודות, בעוד הצפי המוקדם חזה כי יעמוד על 48 נקודות.

במקביל, סקר מחזור המשרות הפתוחות והתעסוקה בארה"ב עמד על 9.582 מיליון משרות בחודש יוני, לעומת התחזיות המוקדמות שעמדו על 9.610 מיליון משרות.

17:00

מאקרו ארה"ב: מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור עלה בחודש יולי ל-49 נקודות בהתאם לצפי המוקדם. במקביל, מדד ה-ISM במגזר הייצור עלה בחודש יולי ל- 46.4 נקודות, מתחת לצפי המוקדם שציפה כי המדד יעמוד על על 46.8 נקודות. 

16:32

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת: מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.6% ומדד הדאו ג'ונס מוסיף לערכו כ-0.2%. מדד ה-S&P 500 יורד ב-0.3%.

בולטות לשלילה מניות טסלה , אלפאבית (גוגל) , אובר טכנולוג'יס  ומיקרוסופט  שנסחרות בירידות שערים.

באירופה, המסחר מתנהל בירידות שערים.

בגזרת המאקרו, מוקדם יותר פורסמו באירופה נתוני האבטלה במספר מדינות. ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי מתייחס לנתונים:

"ביוני, שוק העבודה בגוש האירו נותר הדוק, כאשר שיעור האבטלה נותר יציב וברמה נמוכה. נרשמה ירידה במספר המובטלים בהיקף של כ-62,000 ביוני, אך ירידה זו לא הספיקה בכדי לשנות את שיעור האבטלה - שנשאר ברמה המתוקנת כלפי מטה של 6.4% זה החודש השלישי ברציפות. זהו שיעור האבטלה הנמוך ביותר שנרשם מאז הקמת גוש האירו.

"ברמת המדינה, בצרפת ובגרמניה שיעור האבטלה נותר ללא שינוי, בעוד שמספר המובטלים עלה. באיטליה ובספרד ירדו גם שיעור המובטלים וגם מספרם ביוני. שמירה על שיעור אבטלה, תוך מספר המובטלים עולה, מתרחש במצבים של עלייה בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה.

"שיעור האבטלה בגוש האירו צפוי לעלות במעט בהמשך השנה הנוכחית, זאת על רקע המדיניות המוניטרית ההדוקה הגורמת להיחלשות הפעילות הכלכלית. הסקרים ליולי מצביעים על היחלשות בכוונות הגיוס של עובדים על ידי מעסיקים והמשרות הפנויות בצרפת ובגרמניה ירדו במהלך יולי.

עם זאת, בהתחשב במידה ששוק העבודה בגוש האירו הדוק, ועל רקע הצפי למיתון רדוד מאוד, אם בכלל, נראה ששיעור האבטלה יישאר נמוך למדי בסטנדרטים היסטוריים. זה צפוי לשמור על עלייה חזקה בשכר ועל ECB שיישאר במצב רוח ניצי עם עוד עלייה אחת נוספת של 25 נקודות בסיס בריבית".

15:53

המגמה השלילית באירופה נמשכת. מדד הדאקס יורד ב-0.9%, מדד הפוטסי 100 משיל מערכו כ-0.3% והקאק הצרפתי יורד ב-0.8%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות.

במסחר המוקדם בוול סטריט מניות טסלה , אנבידיה , מיקרוסופט  ומטא  נסחרות בירידות שערים.

בשוק האג"ח, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב עולות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה בכ-7 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.03%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה ב-4 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.91%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר ב-0.4%. גם הליש"ט נחלש מול הדולר ב-0.6%. מול הין, הדולר מתחזר ב-0.7%.

14:15

מגמה שלילית באירופה כעת. מדדי המניות המובילים יורדים בשיעורים של עד 0.7%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות.

ענקית התרופות פייזר  דיווחה היום על רווח של 67 סנט למניה ברבעון השני, ב-10 סנט מעל צפי האנליסטים. בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות של 12.73 מיליארד דולר, נמוך בכ-550 מיליון דולר מהצפי.

חברת התרופות מרק  דיווחה היום על הפסד של 2.06 דולר למניה ברבעון השני, לעומת צפי אנליסטים להפסד של 2.18 דולר למניה. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-15.04 מיליארד דולר, גבוה בכ-600 מיליון דולר מהצפי.

12:20

מגמה שלילית באירופה כעת. מדדי המניות המובילים יורדים בשיעורים של עד 0.7%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות קלות.

עונת הדוחות: חברת אודיוקודס  דיווחה הבוקר כי ההכנסות ברבעון השני של שנת 2023 הסתכמו ב-60 מיליון דולר, לעומת 68.4 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2022. הרווח הנקי הסתכם ברבעון ב-1.1 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 6.9 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ברבעון ב-5.1 מיליון דולר לעומת רווח של 11.3 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2022. 

10:25

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת תוך תנודות קלות במדדי המניות המובילים. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות קלות.

09:45

ענקית האנרגיה BP  דיווחה היום על צניחה של 70% ברווח ברבעון השני, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-2.6 מיליארד דולר, נמוך בכ-900 מיליון דולר מצפי האנליסטים.

חברת הגיימינג פלייטיקה  רוכשת פורטפוליו משחקים מחברת Azerion ב-81.3 מיליון אירו, סכום שעשוי להגיע בעתיד עד 150 מיליון אירו בכפוף לעמידה בביצועים. Azerion הנסחרת בבורסה בהולנד דיווחה על כך וציינה שהעסקה תיסגר בסוף הרבעון השלישי.

בטוקיו ננעל המסחר בעלייה של כ-0.9% במדד הניקיי. בהונג קונד יורד מדד ההנג סנג ב-0.6% לקראת סיום המסחר.

07:50

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת היום. בטוקיו רושם מדד הניקיי עלייה של כ-0.7%, ואילו מדד ההנג סנג שומר על יציבות והקוספי עולה בכ-1%. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת מגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר בניו יורק בעליות קלות. מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-0.2% בסיום, הדאו ג'ונס טיפס בכ-0.3, ומדד 500 S&P רשם עלייה של כ-0.1%. מניית טאפרוור, "הכוכבת" הגדולה של ימי המסחר האחרונים, המשיכה לרכז מחזור ענק וקפצה בעוד כ-40%.  

● הבורסה רשמה את החודש הטוב ביותר בשנה האחרונה. אבל המצב רחוק מלהיות ורוד

עונת הדוחות: בנק HSBC דיווח היום על רווח לפני מס של 8.77 מיליארד דולר ברבעון השני, עלייה של 89% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ובכ-800 מיליון דולר מעל צפי האנליסטים.

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט נסחרים בירידות קלות לאחר שהמשיכו לעלות אתמול. מחיר חבית נפט מסוג ברנט עומד על כ-85.2 דולר, ומחיר החוזה על חבית מסוג WTI על 81.6 דולר. 

בזירת המאקרו, היום לא צפויים להתפרסם נתוני מאקרו משמעותיים בעולם. באוסטרליה הודיע הבנק המרכזי על השארת גובה הריבית ללא שינוי ברמה של 4.1%, לעומת צפי לעלייה של 0.25%.

בסין פורסם היום כי מדד מנהלי הרכש (PMI) לתחום התעשייה עמד ביולי על 49.3 נקודות, וה-PMI לתחום השירותים הגיע ל-51.5 נקודות.