ד"ר יוסי שוב, מוביל תוכנית "כוכבי הבטיחות", נפצע קשה בתאונת עבודה

ד"ר שוב, שנכח באתר של חברת צליח-רוטשילד בתל אביב במסגרת פעילות תוכנית הבטיחות של התאחדות הקבלנים, נפל מגובה חמישה מטרים ונחבל בראשו • הוא פונה לבית החולים איכילוב, והתאונה נמצאת כעת בבדיקה

ד''ר יוסי שוב / צילום: יח''ץ
ד''ר יוסי שוב / צילום: יח''ץ

ד"ר יוסי שוב, מוביל תוכנית "כוכבי הבטיחות" של התאחדות הקבלנים בוני הארץ למען בטיחות באתרי בנייה, נפצע הבוקר (ה') קשה באתר בנייה של חברת צליח־רוטשילד ברחוב אריה עקיבא 4 בתל אביב. הפציעה התרחשה בעת שד"ר שוב נכח במקום לצורך פעילותו במסגרת התוכנית.

מדוברות מד"א נמסר כי הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 בשעה 7:26 הבוקר. "התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן על פועל שנפל מגובה של כחמישה מטרים במהלך עבודתו באתר בנייה ברחוב אריה עקיבא בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים". רק לאחר מכן, התברר כי הפצוע הוא לא אחד הפועלים באתר, אלא ד"ר שוב בעצמו. פראמדיקית מד"א ניצן אורן סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו את הגבר שוכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלת ראש קשה. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ".

"התאונה מדגימה עד כמה חשוב להשקיע במניעת תאונות"

ד"ר שוב, בן כ־70, שירת כטייס בכיר בחיל האוויר, והוא רופא בהכשרתו. במסגרת תוכנית הכוכבים הוא, ועוד עשרות טייסים כמוהו, מבקרים באתרי בנייה באופן שגרתי כדי להתרשם מהתנהלות העבודות, ולוודא שהחברות עומדות בקריטריונים המעניקים להן כוכבי בטיחות, המעידים על רמת הבטיחות באתרי הבנייה שלהם. במסגרת הביקור הזה, הבוקר נפגע ד"ר שוב עצמו. 

מהקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, השותפה בתוכנית הכוכבים של ההתאחדות, נמסר: "ד"ר יוסי שוב, מנכ"ל חברת צומת, נפגע בתאונה הבוקר באתר בנייה. קיבלנו את הבשורה הקשה ונמתין לבדיקת המשטרה כדי ללמוד את האירוע. ענף הבנייה הוא מהענפים המסוכנים ביותר בעולם. פעילות צומת ומטה הבטיחות, בה עסק יוסי בעת התאונה הבוקר, נועדה למנוע תאונות על ידי למידה עמוקה, תכנון ושינוי תרבות של תחום הבטיחות בעבודה באתרי הבנייה. התאונה הזו, שמצטרפת לתאונות הרבות בענף, מדגימה עד כמה חשוב שכל הגורמים הנוגעים בדבר ימשיכו וישקיעו במניעת התאונות".

נזכיר כי בחודש מרץ השנה נהרגו שני פועלי בנייה באתר בנייה אחר של חברת צליח־רוטשילד, ברחוב האשל ברמת גן. השניים נהרגו במהלך קריסת פיגומים באתר, לבניית בניין בן שבע קומות. עוד כמה פועלים נפצעו באירוע זה.