מאבק בבי-קיור לייזר: "יקי יקירי, רק אתמול נבחרת, וכבר אתה מבזבז את כל הקרדיט שניתן לך"

מלחמת דירקטורים בחברת בי-קיור לייזר החבוטה • לאחר בחירתו של יקי ודמני לתפקיד היו"ר וניסיונו למנות מנכ"ל בהליך חפוז, כותב לו הדירקטור זיו עירוני: "בזבזת את כל הקרדיט שקיבלת. אם לא תרד ובמיידי למדרון אחורי, גם לי יש דרכים להיות לעומתי" • על בעלי השליטה: "מאז החליטו להנפיק את חנות המכולת המאוד מוצלחת שלהם, אין שגיאה שלא עשו"

יקי ודמני / צילום: יונתן בלום
יקי ודמני / צילום: יונתן בלום

אתמול (א') הודיעה חברת המכשור הרפואי אריקה בי-קיור לייזר על מינויו של יקי ודמני ליו"ר החברה, במקום בעל השליטה מיקי שלוסר שהודיע לאחרונה על התפטרותו. בי-קיור נסחרת לפי שווי זניח של 19.5 מיליון שקל בלבד, לאחר שאיבדה מאז הנפקתה 96% מערכה. החברה, העוסקת בפיתוח וייצור מכשיר לטיפול בכאב ובפצעים, נמצאת מזה זמן על מסלול של קריסה בעסקיה ומדווחת חדשות לבקרים על עזיבתם של  מנהלים בכירים ודירקטורים.

השבוע בביומד | המזומן הוא מלך, והעסקה של ריווק היא דוגמה מצוינת לכך
ההסכם בין המדינה לשראל הפתיע את חברות הציוד הרפואי

מלחמת הדירקטורים בחברה

כעת מתברר שבימים הספורים מאז שמונה בפועל, ודמני כבר הספיק לעורר את זעמם של שני דירקטורים בחברה. החברה פרסמה את ההתכתבות המלאה בין ודמני ובין הדח"צ סמי בקלש והדירקטור הבלתי תלוי זיו עירוני, בה קבל בקלש על כך שודמני בחר מנכ"ל חדש לחברה במהירות ומבלי להתייעץ. עירוני פרס שורה ארוכה של טענות קשות נגד ודמני ונגד בעלי השליטה בחברה, בני הזוג שלוסר.

כך ב-11 באוגוסט כתב בקלש: "ודמני מציע מינוי למנכ"ל (שמו לא נמסר) לא תהליך איתור כמקובל. דירקטור אינו תלמיד בשיעור לשון אשר מכתיבים לו !!! צריך לפחות להציג לנו הליך תקין ומספר מועמדים". בקלש הביע תמיהה גם על מינוי של מקורבו של ודמני, מישל אוחיון, כיועץ לחברה. בתשובה ענה ודמני כי המועמד מוכר לו, מתאים ואין לחברה זמן לבזבז בוועדות איתור. עוד הדגיש כי הדירקטור עירוני אמר לו כי 'יזרום' איתי בכל מינוי". 

 

כשעה לאחר מכן הופיע מייל ארוך מאת עירוני: "כבר כשראיתי הבוקר את המייל של יקי... השתוממתי כלא מאמין. יקי יקירי, רק אתמול נבחרת, וכבר אתה מבזבז את כל הקרדיט שניתן לך?".

ועירוני מפרט את הכשלים: "תשקיף שהכיל פרטים מטעים, תגמול יוצא דופן בהנפקה למנכ"ל הקודם מוטי נבון ואז התפטרותו המפתיעה, המינוי וההתפטרות של המנכ"ל ד"ר רום אליעז וההאשמות ההדדיות (מנכ"ל שמיקי שכנע אותי כי הוא מטורף ואולי הפוסל במומו פוסל?)". הדברים ממשיכים עוד בסעיפים רבים, ומסתיימים ב"חשש הנוכחי הלא מופרך להערת עסק חי".

עירוני מספר כי: "כשנכנסתי לחברה, והתברר לי הכאוס השורר בה, תפסתי את מיקי בחדרו ובלהט אמרתי לו מיקי, אם לא תתאפס על עצמך, אתה תשב בכלא".

עירוני פונה לודמני: "אני מצפה שאתה כיו"ר פעיל תוכיח את עצמך בחודשים הקרובים. המנכ"ל המוצע על ידך, כבר הבהרתי (ונראה שגם אתה מתחיל לאמץ התנהגות שלוסרית שכאשר אני אומר וכותב משהו הדבר נכנס באוזן אחת ויוצא מיד מהשנייה, פשוט לא מנומס), אינו מתאים לתפקידו לפחות בשנה הקרובה... אנחנו לא עומדים לפרוץ לשום שוק בחו"ל לפני שאתה כיו"ר פעיל ומיקי שלוסר תפתרו את בעיות החברה. אם לא תרד ובמיידי למדרון אחורי, גם לי יש דרכים להיות לעומתי".

בקלש: "אבקש לחזור בי מהצבעתי למנות את יקי ודמני כדירקטור"

ביום ראשון בשעות הצהריים שלח בקלש את המייל הבא: "אבקש לחזור בי מהצבעתי למנות את יקי ודמני כדירקטור. החלטתי זו מתבססת על חשש לשימוש בכספי ציבור שלא לטובת החברה חשש לניגוד עניינים". עירוני הצטרף לדברים.

בי-קיור הונפקה ב-2021 כשהיא חברה צומחת ורווחית, ומאז נמצאת בתהליך קריסה. תחילה אי עמידה בתחזיות, אחר כך מעבר להפסד כבד, ירידה חדה בהכנסות, קושי לגבות תשלום עבור מוצריה בבריטניה. בהמשך - תחלופה מהירה של בכירים, בהם המנכ"ל לשעבר אליעז שפוטר לאחר שלטענת מקורבים לחברה השתמש בכרטיס האשראי שלה להוצאות פרטיות, נטל ציוד משרדי מהחברה (כולל עציץ), ונעל את ציפי שלוסר, אשתו של היו"ר ומנהלת שירות הלקוחות בחברה, במשרדה, כנראה כאקט של שעשוע.

אליעז לא נשאר חייב וטען כי החברה מאשימה אותו ב"זוטי דברים", כדי לכסות על התנהלות בעייתית של היו"ר ובעל השליטה שלוסר. בהמשך אף תבע את בי-קיור  וטען כי "משפחת שלוסר נהגו בחברה הציבורית כב'מגרש המשחקים' הפרטי שלהם".

לפני כחודשיים חלה הסלמה נוספת, כאשר היו"ר ובעל השליטה שלוסר נתפס באי-גילוי מידע לגבי אי עמידה של חלק ממוצריה בתנאי רגולציה, ובעקבות זאת הודיע על התפטרותו, ובעקבות זאת שוב עזב מנכ"ל את החברה, שלישי מאז שהחלה להיסחר בבורסה לפני כשנתיים - גידי לנדסברגר (לשעבר מנכ"ל רמדיה ששיווקה מזון לתינוקות בתקופת המשבר שהוביל לסגירתה לפני כ־20 שנה).

יקי ודמני שימש בעברו כמנכ"ל של מספר חברות מובילות במשק כולל מנכ"ל טמפו, אייס, ואלקטרה מוצרי צריכה. לאחרונה שימש כויו"ר שופרסל, תפקיד שאותו נאלץ לעזוב בשל חילוקי דעות עם בעלי המניות הגדולים. הוא הוחלף בידי המנכ"ל לשעבר של הרשת, איציק אברכהן.

יקי ודמני אמר היום לגלובס כי "הצטרפתי לחברת בי-קיור לייזר כי אני אוהב אתגרים. בכל חברה אליה הגעתי, עשיתי שינוי מן היסוד. המכשיר של אריקה בי-קיור הוא מצוין. אני בעצמי משתמש בו ומאוד התרשמתי. מיכאל שלוסר הוא יזם בנשמתו. החברה יצאה להרפתקה חד-פעמית באנגלית שפחות הצליחה, אבל יש לה פוטנציאל רב, בעיקר בחו"ל. כשהגעתי לחברה הייתה הסכמה על מינוי דח"צ, יו"ר ומנכ"ל כעסקת חבילה עליה סוכם מראש. נבחרתי לתפקיד יו"ר עם מחמאות שמעולם לא שמעתי כמוהן, ואני מביא אנשים שאני מכיר ויודע שהם מצוינים, במהירות האפשרית. אין בזה שום דבר רע".

לא נתקבלה תגובתו של מיכאל שלוסר לידיעה.