נסגר התיק נגד מנכ"ל אינטר בפרשת גניבת הסודות המסחריים מסולאיר

לא יוגשו כתבי אישום נגד ג'רי שנירר ובכירים נוספים שנחקרו במשטרה • השימוע של עודד עין דור, עובד ומנהל בסולאיר, יתקיים בשבועות הקרובים, ולאחריו יוחלט על המשך הטיפול בעניינו

ג'רי שנירר, מנכ''ל אינטר / צילום: איל יצהר
ג'רי שנירר, מנכ''ל אינטר / צילום: איל יצהר

כשמונה חודשים לאחר שנפתחה החקירה נגד בכירי חברת אינטר בחשד לקבלת מידע שלא כדין מעובד לשעבר בחברה המתחרה סולאיר, הפרקליטות גונזת את התיק נגד המנכ"ל ג'רי שנירר ונגד בכירים נוספים בחברה שנחקרו. השימוע בעניינו של עודד עין דור, עובד ומנהל בסולאיר, יסתיים בשבועות הקרובים, ולאחריו יוחלט אם להגיש נגדו כתב אישום, או שמא כמו הבכירים האחרים בחברה, התיק בעניינו ייסגר. 

הליך התביעות הנגזרות בדרך לשינוי? משרד המשפטים מפרסם תקנות חדשות 
העליון קבע: כך יתחלק מעתה הרכוש של ידועים בציבור 
גניבת הענק של סודות מסחריים בחברת האנרגיה: המשטרה חושדת - כך עבדה השיטה

בחודש דצמבר האחרון נחקרו בכירים בחברת אינטר, ובהם המנכ"ל שנירר, בחשד שעין דור, סמנכ"ל לשעבר של החברה המתחרה סולאיר, העביר מסמכים וקבצים שהכילו סודות מסחריים. המשטרה העריכה אז כי הנזק שנגרם לסולאיר נאמד בעשרות מיליוני שקלים.

כפי שפורסם אז בגלובס, לאחר פרסום ההחלטה על פתיחה בחקירה נגד בכירי החברה, צנחה מניית החברה.

יצוין כי חקירות פליליות בגין חשדות לגניבה של סודות מסחריים הן דבר חריג, כאשר לרוב סכסוכים מסוג זה מתבררים בבתי הדין לעבודה במסגרת של תביעות אזרחיות. גם כאן, כפי שפורסם, הגישה סולאיר תביעה אזרחית נגד עין דור, שהסתיימה בפשרה.

יוזכר כי עין דור שימש סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת סולאיר והיה שותף, בעל מניות ודירקטור בה החל בשנת 2009. ביולי 2021 הודיע עין דור כי ברצונו לעזוב, והתחייב שלא להתחרות בה. באינטר חשדו כי באותה עת הוא ניהל קשרים עם מתחריו, ובהמשך אף הוצא נגדו צו לתפיסת מסמכים וחפצים בקשר לכך. טענת אינטר הייתה כאמור להעברה של סודות מסחריים. 

בשלב זה, כפי שהוזכר, אין לדעת כיצד יסתיים ההליך, אך מרביתם של הנחקרים בפרשה כבר אינם עוד חשודים בה. 

*** חזקת החפות: עודד עין דור לא הורשע, ועומדת לזכותו חזקת החפות.