רמי לוי מייבא 150 טון דבש מיוון. כמה תעלה צנצנת?

היבוא ייעשה בשלוש פעימות עד ראש השנה ובסך הכול יהיה מדובר בכ-170 אלף צנצנות דבש • לדברי רמי לוי המחיר הזול בעשרות אחוזים לעומת המחירים בשוק המקומי

צנצנת דבש של מותג הפרטי רשת רמי לוי שיווק השקמה / צילום: יח''צ
צנצנת דבש של מותג הפרטי רשת רמי לוי שיווק השקמה / צילום: יח''צ

אחרי שבתחילת החודש ייבא 80 אלף ליטר חלב מפולין, כעת מייבא רמי לוי 150 טון דבש טבעי (פרחי בר) מיצרנית הדבש היוונית "רג'ינה" (Regina). היבוא ייעשה בשלוש פעימות עד ראש השנה, ובסך הכול יהיה מדובר בכ-170 אלף צנצנות דבש.

מדוע משרד הביטחון לא משלם מאות מיליוני שקלים לחברות הביטחוניות?
ניתוח | הטעות של רמי לוי, האכזבה של ויקטורי והירידה של שופרסל: סיכום דוחות הרשתות 

נזכיר כי כחלק מההתמודדות עם יוקר המחיה פרסם משרד החקלאות מכרז ליבוא 495 טון דבש לישראל (הייצור המקומי עומד על כ-4,400 טון). במכרז התמודדו מספר רשתות קמעונאיות, ולפני כשלושה שבועות פורסמו חמש זוכות: ויקטורי, רמי לוי, שופרסל, אושר עד ויוחננוף, שכל אחת מהן תוכל לייבא דבש ולמכור אותו כמותג פרטי.

ההצעה הזולה ביותר הייתה של רשת השיווק החרדית אושר עד, שהציעה למכור ק"ג דבש ב-17.90 שקל בלבד. זאת לעומת מחיר ממוצע לק"ג דבש של 45.6 שקל, על פי נתוני משרד החקלאות. כעת מציע לוי לצרכן צנצנת דבש במשקל 900 גרם תימכר ב-15.90 שקל (מחיר שמשקף 17.5 שקל לק"ג).

נזכיר כי לוי ייבא חלב לישראל לאחר שביולי הכריז שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על ביטול המכסים על יבוא חלב עד אוקטובר - וזאת לאור המחסור בחלב על המדפים, שנמשך כבר כמה חודשים. לוי היה היחיד שהפך את ההכרזה למעשים, בעוד אחרים טענו כי אין כדאיות כלכלית במהלך שמיועד לטווח קצר בלבד, ולכל היותר מדובר בכדאיות תדמיתית (בנוסח "העוף בשקל" שעמו פרץ לוי לתודעה).

לדברי לוי, "המדיניות של הרשת היא למכור לצרכן את סל הקניות הזול ביותר במדינה. כמו במקרים אחרים, כגון עופות, עגבניות ומוצרי חלב, הרשת הביאה מחו"ל במותג הפרטי מוצרים איכותיים וזולים יותר. כשמשרד החקלאות איפשר לייבא דבש קיבלנו מכסה, והצלחנו להתחבר ליצרן גדול ביוון, ולהביא דבש טבעי טהור 100% במחיר הזול בעשרות אחוזים לעומת המחירים בשוק המקומי. בשלב זה, היבוא צפוי רק לקראת החג".