לוקחת השראה מטלגרם: הפיצ'ר החדש שבדרך לוואטסאפ

וואטסאפ הודיעה על השקה גלובלית ב-150 מדינות של הפיצ'ר החדש עליו הודיעה בחודשים האחרונים - ערוצים • בדומה למה שמכירים בטלגרם, מדובר בערוץ שידור חד כיווני שמאפשר לשלוח עדכונים והוא יסייע לעקוב אחרי ארגונים, קבוצת תוכן ודמויות ומובילי דעה

וואטסאפ / צילום: Shutterstock
וואטסאפ / צילום: Shutterstock

אפליקציית העברת המסרים הפופולרית וואטסאפ מודיעה היום (ד') על השקה גלובלית ב-150 מדינות של הפיצ'ר החדש עליו הודיעה בחודשים האחרונים - ערוצים. Whatsapp Channels הינו פיצ'ר המסייע לעקוב אחרי ארגונים, קבוצת תוכן ודמויות ומובילי דעה. בדומה למה שמכירים בטלגרם, מדובר בערוץ שידור חד כיווני שמאפשר לשלוח עדכונים.

המעסיקה הגדולה בהייטק הישראלי לא תחלק לעובדיה מתנה לראש השנה 
איך לבחור את השעון החכם הכי מתאים עבורכם 

לפני כמה חודשים, וואטסאפ השיקה את הפיצ'ר קודם כל בקולומביה ובסינגפור. הערוצים יופיעו תחת לשונית חדשה שתקרא "עדכונים", שבה אפשר לראות את הסטטוס ואת התכנים של הערוצים אחריהם ביקשתם לעקוב. כעת החברה מודיעה על השקה גלובלית. מבחינת ישראל - בשבועות הקרובים הפיצ'ר יתחיל להופיע למשתמשים השונים בהדרגה. לצד זאת, בחודשים הקרובים וואטסאפ תאפשר לכלל המשתמשים ליצור ערוץ אם הם חפצים בכך.

ערוצי וואטסאפ בעברית / צילום: יח''צ
 ערוצי וואטסאפ בעברית / צילום: יח''צ

החברה מוסיפה להשיק כמה פיצ'רים נוספים שאמורים לסייע ללשונית העדכונים יותר: ראשית, ספרייה משופרת, שם יהיה אפשר לחפש ערוצים כדי לעקוב אחריהם - רשימת שתסונן על סמך המדינה שבה אתם נמצאים. שנית, תגובות, יהיה אפשר להגיב עם אימוג'י כדי לתת משוב לתוכן המתפרסם. שלישית, מהצד של מנהלי המערכת, הם יוכלו לערוך את העדכונים שלהם. יהיה אפשר למחוק את היסטוריית הערוצים למשך 30 יום, ולאחר מכן היא תמחק אף מהשרתים של וואטסאפ. רביעית, בכל פעם שיועבר עדכון לצ'אט או לקבוצה - זה יכלול קישור חזרה לערוץ כדי שאנשים יוכלו לגלות יותר.

בוואטסאפ אומרים כי עם הזמן ימשיכו להוסיף עוד פיצ'רים ולהרחיב את האפשרויות על סמך המשוב. בחברה אף מדגישים כי ישנה הגנה על המידע האישי של מנהלי הערוץ והעוקבים: כמנהלי הערוצים, מספר הטלפון ותמונת הפרופיל לא יוצגו לעוקבים, ובאופן דומה, כעוקבים, מספר הטלפון לא יהיה גלוי למנהלים ולשאר העוקבים.

המהלך הזה של ווטאסאפ מצטרף לעוד רבים, להפוך להרבה יותר מאפליקציה להעברת מסרים: בחודשים האחרונים החברה השיקה פיצ'ר עריכת הודעות שאף הגיע לישראל, שליחת הודעה עצמית, קהילות, מחוות אימוג'י לתגובות של חברי קבוצה, סקרים וכעת גם הערוצים. וואטסאפ צועדת יותר ויותר לכיוון ביטויי רשת החברתית, ומנסה להתחרות אף יותר בטלגרם - מצד אחד להציע את מה שהיא מציעה ומצד שני לעשות את זה כחלק ממשפחת האפליקציות הרחבה של מטא. אחד הפיצ'רים המזוהים יותר עם טלגרם זה פיצ'ר הערוצים, שכעת וואטסאפ צועדת לכיוונו יותר ויותר.