בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; אפל עלתה ב-1.7%, ARM צנחה ב-4.6%

המדדים המובילים רשמו תנודות מזעריות • באירופה ננעל המסחר במגמה שלילית • סולאראדג' המשיכה לאבד גובה • מחירי הנפט המשיכו לעלות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט, בהמתנה להודעת הפד בהמשך השבוע. מדד הדאו ג'ונס נותר יציב וגם הנאסד"ק ננעל ללא שינוי.

טסלה , ARM ומודרנה  בלטו בירידות חדות ומנגד אפל  רשמה עלייה חדה.

בקרב המניות הישראליות בלטו סולאראדג' , פלייטיקה, אודיטי , פייבר  ולייבפרסון  בירידות חדות ומנגד צים קפצה ב-5%.

20:45

עליות קלות בוול סטריט. המדדים המובילים מטפסים ב-0.2% עד 0.3%.

אפל  עולה ביותר מ-2% על רקע המלצות חיוביות למניה מכלכלני גולדמן זאקס ומורגן סטנלי. גם AMD , אנבידיה  ומטא  רושמות עליות.

מנגד, סקטור האנרגיות המתחדשות ממשיך לסבול ממומנטום שלילי. מניית סולאראדג'  צונחת לשפל חדש של יותר מ-3 שנים (מאז יולי 2020). גם פירסט סולאר  ו-סאן-פאוור  רושמות ירידות חדות.

18:45

עליות קלות בוול סטריט. המדדים המובילים עברו לעליות של כ-0.2%. באירופה ננעל המסחר במגמה שלילית - מדד הדאקס ירד בכ-1.1%, הפוטסי הבריטי השיל מערכו 0.8%, והקאק הצרפתי נסוג בכ-1.5%.

מניות האנרגיה אקסון מובייל  ושברון  מטפסות במקביל להמשך עלייה במחירי הנפט. מחיר של חוזה לנובמבר על חבית מסוג ברנט עולה בכ-0.6% ונסחר סביב 94.6 דולרים ומחירה של חבית מסוג נפט WTI עולה ב-1.2% ונסחר סביב 92 דולרים.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות הממשלתיות ממשיכות לטפס. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עולה קלות לכ-4.33%. והתשואה על האיגרת לשנתיים עולה ב-6 נקודות בסיס לכ-5.06%.

17:00

ירידות קלות בוול סטריט. המדדים המובילים יורדים בכ-0.1%. גם באירופה המגמה שלילית - מדד הדאקס יורד ב-1%, הפוטסי הבריטי משיל מערכו 0.8%, והקאק הצרפתי יורד בכ-1.5%.

בקרב המניות הישראליות בולטות בירידות אודיטי טק  שיורדת לשפל חדש, אורמד, פלייטיקה  ופייבר  ומנגד צים  בולטת בעלייה חדה.

16:31

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח במגמה מעורבת. הדאו ג'ונס מטפס ב-0.1% ואילו הנאסד"ק רושם ירידה קלה.

מניות טסלה  ואנבידיה  בולטות בירידות ומנגד אפל עולה ביותר מ-1%. מניית ARM בולטת בירידה של כ-6%.

15:40

חברת קמטק  עדכנה היום על כניסה להסכם במסגרתו תרכוש קמטק את FRT, חטיבת המטרולוגיה של FormFactor ב-100 מיליון דולר במזומן, בכפוף להתאמות מחיר המקובלות ברכישה. מטה חברת FRT ממוקם בברגיש גלאדבאך בגרמניה, והיא ספקית של פתרונות מדידה בדיוק גבוה לשווקי המארזים המתקדמים וה-Silicon Carbide . 

14:51

הירידות באירופה נמשכות: מדד הדאקס יורד ב-0.7%, הפוטסי הבריטי משיל מערכו 0.4%, והקאק הצרפתי יורד בכ-1.1%.

מניית חברת המשלוחים אוקאדו גרופ  מזנקת ב-5% לאחר שהאנליסטים של בנק ההשקעות ג'פריס העלו את מחיר היעד של המניה.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות.

המיליארדר שחושף: זו הטעות שמשקיעים תמיד עושים 

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק מול הדולר ב-0.1%. הליש"ט נסחר ביציבות מול המטבע האמריקאי והין מתחזק מול הדולר ב-0.2%.

13:54

מגמה אדומה באירופה: מדד הדאקס יורד ב-0.6%, הפוטסי הבריטי משיל מערכו 0.3%, והקאק הצרפתי יורד בכ-1%.

מנגד, החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית.

במסחר המוקדם בוול סטריט, מניות טסלה , אפל , אמזון , מיקרוסופט  ואלפאבית  נסחרות בעליות קלות. מנגד, מניית אנבידיה נסחרת בירידות שערים.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט ממשיכים לטפס: מחירה של חבית מסוג ברנט עולה בכ-0.6% ונסחר סביב 94.5 דולרים ומחירה של חבית מסוג נפט WTI עולה ב-0.7% ונסחר סביב 91 דולרים.

12:01

מגמה שלילית באירופה: מדד הדאקס יורד ב-0.4%, הפוטסי הבריטי משיל מערכו 0.2%, והקאק הצרפתי יורד ב-0.7%.

מניית חברת ייצור התרופות לונזה גרופ  יורדת בחדות לאחר שדווח כי מנכ"ל החברה, פייר-אלן רופי, עוזב את תפקידו. עוד נמסר כי החברה טרם נמצא מחליף קבוע לתפקידו של רופי.

בשוק החוב האמריקאי, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עולה קלות ונסחרת סביב 4.34%. התשואה על אג"ח ארה"ב לשנתיים עומדת על כ-5%.

10:24

בורסות אירופה נפתחו במגמה מעורבת: מדד הדאקס יורד ב-0.3%, הפוטסי הבריטי משיל מערכו 0.1%, והקאק הצרפתי יורד ב-0.5%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה חיובית.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק מול הדולר ב-0.1%. הליש"ט נסחר ביציבות מול המטבע האמריקאי והין מתחזק מול הדולר ב-0.1%.

08:00

באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים הבוקר במגמה מעורבת: מדד ההנג סנג יורד בכ-1%, בורסת שנחאי נסחרת ביציבות ומדד הקוספי יורד בכ-0.9%. ביפן לא מתקיים מסחר לרגל יום הכבוד למבוגרים.

בארה"ב, המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי האחרון בירידות חדות: מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידות של כ-0.8%, ה-S&P 500 ירד ב-1.2%, והנאסד"ק סיים את יום המסחר בירידות של 1.5%.

ההמלצות של ״מכונת הכסף״ או מדד S&P 500: איפה הרוויחו יותר?  

בשוק החוב, הבוקר, אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב מטפסות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב 4.35% והתשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב 5%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט המשיכו לטפס בסוף השבוע האחרון ונסחרו במחירים שלא נראו מאז נובמבר אשתקד. הבוקר, מחירה של חבית חבית מסוג ברנט עומד על 94.5 עלייה בהשוואה למחיר של כ-86.2 דולר בסוף החודש הקודם. מחירה של חבית מסוג WTI עומד על 90.6 דולרים.

אלו הגורמים שממשיכים לדחוף את מחירי הנפט כלפי מעלה 

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל מיכאל בפמן, העריך בסקירתו השבוע כי תיתכן אף עלייה זמנית של מחיר הנפט ל־100 דולר לחבית. לדברי בפמן, תפוקת הנפט של קבוצת OPEC+ נותרה יציבה במהלך אוגוסט, כשהקבוצה (ללא איראן, לוב ו-ונצואלה) הפיקה כ־22.6 מיליון חביות, רמה דומה לחודש יולי. זו תפוקה נמוכה מרמת הייצור המותרת לחברות הקבוצה לפי מכסות הייצור שהוסכמו ביניהן, משום שערב הסעודית ורוסיה הפחיתו את תפוקות הנפט. ההפחתה הובילה לעלייה במחיר, לנוכח חשש מעודף ביקוש לקראת סוף השנה.

בגזרת המאקרו, ביום רביעי הקרוב יפרסם הפדרל ריזרב בארה"ב את החלטת הריבית שלו. נתוני מאקרו נוספים שצפויים להתפרסם השבוע ברחבי העולם כוללים, בין היתר, את מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט באירופה, שיפורסם ביום שלישי, ומדד המחירים לצרכן בבריטניה שיפורסם ברביעי. עוד יתפרסמו במהלך השבוע הבא: נתוני אישורי הבנייה והתחלות הבנייה בארה"ב, התחלות הבנייה ומדד המחירים לצרכן בקנדה והמאזן המסחרי ביפן.

בוול סטריט יפורסמו דוחות כספיים של מספר חברות, ביניהן FedEx וג'נרל מילס, המדווחות על רבעון פיסקאלי שהסתיים בסוף אוגוסט. לאחר הנפקת ARM שהייתה הגדולה ביותר בשנה האחרונה, יגיעו לשוק הציבורי עוד חברות בשבוע הבא, אך בשוויים נמוכים יותר. ביניהן, Klaviyo המספקת תוכנה לקמפיינים דיגיטליים.

כלכלני בנק אוף אמריקה מעריכים כי השווקים מתמחרים הורדת ריבית בארה"ב מוקדמת ומהירה יותר מהצפוי. "אנחנו ממשיכים לטעון שהשוק מתמחר מדיניות קיצוץ ריבית מהירה ומוקדמת מדי; אנחנו מוצאים שהשוק מתמחר יותר הורדות ריבית שישאירו אינפלציה גבוהה יותר", נכתב בסקירת הבנק. "השוק גם מעריך שהפדרל ריזרב יוותר על יעד האינפלציה שלו בקלות רבה יותר משאר הבנקים המרכזיים הבולטים. הניתוח שלנו מצביע על מדיניות מוניטרית יותר משוחררת בשוויץ וביפן, ביחס לתחזיות השוק. ברוב המקרים, הבנקים המרכזיים יתמודדו בקרוב עם הדילמה של כמה 'כאב' להסב לכלכלה כדי להגיע ליעדי האינפלציה שלהם".

בנושא אחר, הבנק ערך סקר בקרב מנהלי קרנות באירופה, שממנו עולה כי החששות ממיתון מתפוגגים: רק 32% צופים מיתון באיחוד האירופי, לעומת 61% בחודש שעבר. 63% עדיין מצפים לדאונסייד במניות האירופיות בטווח הקצר, אך 61% רואים אפסייד בשנה הקרובה.