מפלאי עולם הגיימינג: משחק שבו הושקעו כ-20 מיליון דולר נמכר בעד 300 מיליון

באינפליי לאבס, שפיתחה את המשחק animals and coins, הושקעו כ-20 מיליון דולר בלבד • פלייטיקה תרכוש אותה בעד 300 מיליון דולר

הנפקת פלייטיקה בנאסד''ק / צילום: יח''צ
הנפקת פלייטיקה בנאסד''ק / צילום: יח''צ

חברת הגיימינג פלייטיקה דיווחה בסוף השבוע על רכישה נוספת, הפעם של סטארט-אפ ישראלי: מדובר ברכישת Innplay labs, מפתחת המשחק animals and coins, תמורת סכום ראשוני של 80 מיליון דולר, כאשר התמורה המקסימלית עשויה לגדול עד 300 מיליון דולר. זו רכישה שנייה של פלייטיקה לאחרונה, לאחר רכישת פורטפוליו משחקים מ־Azerion ב־81.3 מיליון אירו בחודש אוגוסט.

אינפליי לאבס פועלת מתל אביב, ולפי אתר האינטרנט של החברה החזון שלה הוא לעצב את הדור הבא של המשחקים במובייל. היא מעסיקה מפתחים, מעצבים ואנימטורים. במשחק שפיתחה המטרה היא לרוץ ולאסוף מטבעות על מנת לבנות ממלכה.

בנרכשת אינפליי לאבס הושקעו כ־20 מיליון דולר בלבד

אינפליי לאבס הוקמה על־ידי המנכ"ל אור גילרון ומנהל הטכנולוגיה הראשי אושרי ביינהקר ב־2017, ועד למכירה הושקעו בה 20 מיליון דולר, כך שמדובר על אקזיט מוצלח במיוחד לבעלי המניות בחברה. לפי IVC אחת המשקיעות הבולטות באינפליי היא קרן ההון סיכון vgames, שמתמקדת בתעשיית הגיימינג בישראל ובמזרח אירופה.

פלייטיקה  הונפקה לראשונה בנאסד"ק בתחילת 2021 לפי שווי של 11.1 מיליארד דולר. כיום היא נסחרת בשווי של 3.8 מיליארד דולר - ירידה של 61% מההנפקה. תוצאות החברה במחצית הראשונה של השנה מצביעות על שחיקה בהכנסות וירידה במספר המשתמשים הפעילים, לצד שיפור ברווחיות.

ההכנסות הסתכמו בכ־1.3 מיליארד דולר, ירידה של 2.8% מהתקופה המקבילה, והרווח הנקי עלה ב־33.6% ל־160 מיליון דולר, על רקע ירידה בהוצאות התפעוליות. בסוף המחצית הראשונה היו לפלייטיקה יתרות מזומנים של 955 מיליון דולר, שמשמשות אותה לרכישות שנועדו לחזרה לצמיחה. מוקדם יותר השנה ניסתה פלייטיקה לרכוש את רוביו (Rovio), יצרנית המשחק "אנגרי בירדס", בעסקה של כ-690 מיליון אירו במזומן, אך העסקה לא יצאה אל הפועל.