דלשה קפיטל מציגה: הפסד כבד ומגעים להסדר חוב

חברת האג"ח דלשה קפיטל, המחזיקה נכסים מניבים בעיר ניו יורק, דיווחה על הפסד של 75 מיליון דולר בחצי הראשון של השנה

הנכס ברחב גנסוורט 55 בניו יורק / צילום: מצגת החברה
הנכס ברחב גנסוורט 55 בניו יורק / צילום: מצגת החברה

חברת האג"ח דלשה קפיטל, המחזיקה נכסים מניבים בעיר ניו יורק, דיווחה על הפסד של 75 מיליון דולר בחצי הראשון של השנה. זאת בין השאר עקב ירידה של כ-41.9 מיליון דולר בשווי נדל"ן להשקעה בנכסי החברה המאוחדים, "בעיקר עקב עלייה בשיעורי
היוון כדי לשקף את מצב השוק ועלייה בהוצאות מיסים ובהוצאות תפעוליות אחרות". גם עלייה בהוצאות המימון ובהפסדים של חברות כלולות (כ-30 מיליון דולר) תרמו להפסד הכבד. 

על רקע מצבה הקשה החברה "מנהלת משא ומתן עם הנאמן לאגרות החוב (סדרה ב') ונציגיו, במטרה להגיע להסדר לצורך עמידת החברה בהתחייבויותיה כלפי מחזיק אגרות
החוב".

בחודש שעבר ספג דירוג החוב של דלשה קפיטל, המחזיקה נכסים מניבים בעיר ניו יורק, הורדה של 6 דרגות. "הורדת הדירוג משקפת הערכה בסבירות גבוהה לכשל פירעון", ציינה חברת הדירוג מידרוג. זאת "בשל התקצרות לוחות הזמנים להשלמת מהלכי החברה להשגת המקורות הדרושים לפירעון אגרות החוב על בסיס הבטוחה, באופן אשר מעלה חשש ממשי לאי עמידה בתשלום החוב במועדו". 

דירוג האג"ח של דלשה ירד מרמה של Baa1 (מקבילה לדירוג BB+ של S&P מעלות) לדירוג B3 (מקביל לדירוג B מינוס). בד בבד שונה אופק הדירוג ל"כיוון לא וודאי".

לדלשה, בבעלות היזם מייקל שהה, ישנה סדרת אג"ח אחת (ב') שהונפקה בשנת 2016 והיקפה הנוכחי 63 מיליון דולר (כ-234 מיליון שקל). האג"ח נסחרת בתשואת זבל של יותר מ-100%, כשמועד הפירעון שלה הוא סוף ספטמבר.

לפי מידרוג "הסבירות להשגת מלוא התמורה מהנכס ממהלכים אלו עד למועד פירעון האג"ח הולכת ופוחתת, כאשר החברה פועלת מול רוח נגדית בדמות אתגרי הסביבה הכלכלית בארה"ב וקשיי המימון לנדל"ן מסחרי שם, המעלים קושי בסגירת עסקאות בלוחות זמנים קצרים. דלשה בוחנת את מכירת הנכס או לחלופין קבלת מימון או הכנסת שותף".