העסקה שמקפיצה את מניית אפולו פאוור ביותר מ-10%

אפולו פאוור, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות לתחום האנרגיה הסולארית, דיווחה כי קיבלה תו תקן למערכות סולאריות אותן פיתחה, התקף בארה"ב ובאירופה • הדיווח מקפיץ את מניית החברה בבורסת ת"א

הפאנל הגמיש של אפולו פאוור / צילום: רמי זרנגר
הפאנל הגמיש של אפולו פאוור / צילום: רמי זרנגר

אפולו פאוור  הישראלית, שנמצאת בשליטת וסטאר אחזקות (כ-51%), הודיעה היום (ד') על קבלת אישור מעבדת Solar PTL, המהווה תו תקן למערכות סולאריות התקף בארה"ב ובאירופה, למוצרים פרי פיתוחה של החברה המבוססים על טכנולוגיה של יריעה סולארית קלה וגמישה, יעילה ועמידה הניתנת ליישום במגוון שימושים. בעקבות ההודעה, המניה זינקה בכ-15%.

לאחר נפילה של 99% במניה: חבל ההצלה של חברת האוטוטק מישראל 
נתב"ג שוב עמוס, ורווחי רשות שדות התעופה זינקו ביותר מפי 4 במחצית 

בה בעת, אפולו פאוור הודיעה כי חתמה עם חברה טורקית על הסכם בלעדיות, להפצה של מוצר ה-Apollo Charger, המיועד למשאיות ואוטובוסים, בטורקיה, בהיקף מינימלי שנע בין 3.7 מיליון עד 5.7 מיליון שקל. החברה הטורקית מתמחה בשילוב ידע וטכנולוגיה בתחום התחבורה והרכב, והינה חלק מקבוצה העוסקת בין היתר בתחומי התחבורה, התיירות, וההשקעות.

שילובן של היריעות הסולאריות הגמישות של אפולו פאוור מעורר עניין משום שהן משמשות לצורך הפחתת פליטת פחמן דו-חמצני וחיסכון בצריכת דלק. את היריעות הגמישות ניתן להתקין על כל כלי תחבורה כבד, וכך לנצל את שטח הגג הגדול שיש בכל משאית ואוטובוס. בפיילוטים של החברה בתחום נרשם חיסכון של 5%-8% בצריכת הדלק של הרכב. התקנת יריעה סולארית על משאית בודדת יכולה להפחית את פליטת הפחמן הדו-חמצני בכארבעה טון בשנה ולהפחית באופן משמעותי את צמצום הרעש במרכזי הערים.

המוצרים פותחו במפעל "אפולו כרמל" ביקנעם שחנכה החברה בחודש ינואר, והם מהווים דגם משודרג בעל יעילות סולארית גבוהה יותר שמיוצר במפעל שצפוי להיות בעל כושר ייצור שנתי מקסימלי של כ-190 מגה וואט.

"תו התקן שקיבלנו היום למוצר שלנו ולמפעל שהקמנו בישראל ושנחנך בתחילת השנה הינו הישג משמעותי המעיד על אמינותו הגדולה של המוצר ויאפשר לנו למכור ולהתחבר לרשת החשמל במדינות רבות בעולם - בדגש על השוק האירופי והאמריקאי", מסר עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור. "תקן זה בא בתזמון מוצלח עם ההסכם להפצת המוצרים שלנו בטורקיה ונראה כי זהו שלב נוסף וחשוב בדרך להפיכת אפולו פאוור למובילת שוק בתחום שימוש באנרגיה סולארית בציי רכב מסחריים".