שינויים במגדל עזריאלי: חברת ההייטק פיטרה, פירמת עורכי הדין מתרחבת

פירמת עורכי הדין ארנון, תדמור-לוי שוכרת 3 קומות נוספות וחולשת על 15 אלף מ"ר במגדלי עזריאלי • הקומות הנוספות שהושכרו לפירמה שימשו את חברת IBM, שפיטרה עשרות עובדים ממרכז הפיתוח במגדל המרובע • לפי ההערכות, ארנון, תדמור-לוי תשלם במסגרת החוזה החדש 23.4 מיליון שקל לשנה

מגדלי עזריאלי. פירמת ארנון, תדמור-לוי ישבה עד כה בשטח של כ-10,600 מ''ר במגדל העגול והמרובע / צילום: טלי בוגדנובסקי
מגדלי עזריאלי. פירמת ארנון, תדמור-לוי ישבה עד כה בשטח של כ-10,600 מ''ר במגדל העגול והמרובע / צילום: טלי בוגדנובסקי

קבוצת עזריאלי חתמה על הסכם עם פירמת עורכי הדין ארנון, תדמור-לוי לשכירת שלוש קומות נוספות והמשך החוזים הקיימים בשטח כולל של כ-15 אלף מ"ר. מדובר בהרחבה של הסכם קיים בין קבוצת עזריאלי ובין ארנון, תדמור-לוי והארכתו בכ-10 שנים נוספות, עם אופציות הארכה.

בלעדי | 8 קומות, 330 עורכי דין: הבית החדש של פירמת הענק 
"אירוע שחור משחור": חשד לתרמית ענק בחברת הנדל"ן רום כנרת 

המשרדים אליהם מתרחבת הפירמה במגדל המרובע, שימשו עד כה את משרדי הפיתוח של חברת IBM בתל אביב. בעקבות פיטורי העובדים שישבו במקום, החברה עוזבת את המשרדים במרכז עזריאלי ותרכז את מרכז הפיתוח בקומות שהיא שוכרת משכבר במגדל השחר בגבעתיים, השוכן בסמוך למתחם הבורסה ולצומת מנחם בגין וערבי הנחל. מחברת IBM נמסר לגלובס: "IBM מאחדת את מרכזי הפיתוח שלה בישראל לאתר יחיד במגדל השחר בגבעתיים".

מדובר בחלק ממגמה שנמשכת בענף המשרדים שמושפעת עד היום ממשבר ההייטק, שהוביל חברות לצמצם את שטחי המשרדים או לנסות להשכיר אותם לשוכרי משנה. כך למשל פועלת חברת וויקס, שמציעה שטחים בשכירות משנה בקמפוס שלה בגלילות בחלק שאינו מאוכלס, כפי שנחשף בגלובס.

23.4 מיליון שקל לשנה

פירמת ארנון, תדמור-לוי ישבה עד כה בשטח של כ-10,600 מ"ר במגדל העגול והמרובע שבמרכז עזריאלי תל אביב, וכעת היא מתרחבת בשלוש קומות נוספות במגדל המרובע בשטח 4,155 מ"ר.

מרכז הפיתוח של IBM במגדל עזריאלי המרובע כלל בעיקר עובדי פיתוח מחברות סטארט-אפ ישראליות שנרכשו בעבר על-ידי IBM: חברת XIV של היזם משה ינאי שישבה במקום ונרכשה בשנת 2008, וחברת טראסטיר שהוקמה על-ידי שלמה קרמר ומיקי בודאי שנרכשה בשנת 2013.

על-פי הערכת גורמים בענף, טווחי השכירות במגדלי עזריאלי הם גבוהים ונעים בין 130-150 שקל למ"ר, תלוי ברמת הגמר. כלומר הפירמה, על-פי הערכות אלה, תשלם בהסכם החדש כ-1.95 מיליון שקל לחודש, 23.4 מיליון שקל לשנה ולכל תקופת ההסכם (10 שנים) - כ-234 מיליון שקל. 

מיקום מרכזי 

מגדלי המשרדים של מרכז עזריאלי תל אביב ישנים בהשוואה למגדלי המשרדים הסמוכים להם במרכז העסקים של תל אביב (המע"ר). המגדל העגול והמשולש הושלמו בשנת 1999, והמגדל המרובע הושלם בשנת 2007.

המגדלים עברו לאחרונה תהליך חידוש ושדרוג כולל ונרחב, בהיקף השקעה של עשרות מיליוני שקלים, במסגרתו שופצו הלובאים הראשיים של שלושת המגדלים, וכן חודשו המערכות בבניינים אלה, לרבות המעליות שהוחלפו לפיקוד יעד. בקומת הקרקע יצרו מתחם פנאי עם שני ברים ופוד טארקים.

המיקום המרכזי והרכבת מושך חברות רבות להמשיך בהסכמים במשך שנים רבות במגדלי עזריאלי. כך גם היה במשרד עורכי הדין יגאל ארנון, שישב בטרם המיזוג עם תדמור-לוי במגדל העגול כמעט 25 שנה, ולאורך השנים התרחב לשטחי המגדל המרובע.

פירמת הייעוץ וראיית החשבון דלויט, אשר שוכרת במתחם כ-10,000 מ"ר, האריכה בימים אלה את ההסכם ל-15 שנים נוספות, ומשרד עורכי הדין גולדפרב גרוס זליגמן האריך לאחרונה את ההסכם שלו ל-10 שנים. במגדלי עזריאלי שוכרות שטחים גם אינטל, ראפיד, ICE, פרופפוינט, סאפ וחברות נוספות.

במרץ 2022 התמזגו שני משרדי עורכי הדין יגאל ארנון ומשרד תדמור-לוי, על רקע מגמה כללית במשרדי עורכי הדין. כיום הפירמה המשותפת ארנון, תדמור-לוי היא אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בישראל, עם כ-600 עובדים, מהם כ-450 עורכי דין ומתמחים. לפירמה יש משרדים בירושלים בהיקף של אלפי מ"ר, בנוסף למשרדים בתל אביב.

קבוצת עזריאלי ומשרד ארנון, תדמור-לוי מסרו לגלובס: "יש בהארכת השכירות לתקופה ארוכה משום הבעת אמון ושותפות לדרך".