8 קומות, 330 עורכי דין: הבית החדש של פירמת הענק

פירמת עורכי הדין פישר תשלם עפ"י ההערכות 80-90 שקל למ"ר בחודש בפרויקט ביונד של תדהר • משנת 2021 שוכנת הפירמה במגדל עזריאלי טאון על פני שבע קומות, בשכר דירה מוערך של 60-70 שקל למ"ר • עזיבתה פותחת אופציה להעלות את שכר הדירה בשטחים המתפנים

פרויקט Beyond, גבעתיים / הדמיה: סטודיו 84
פרויקט Beyond, גבעתיים / הדמיה: סטודיו 84

פירמת עורכי הדין פישר (FBC) תעזוב את פרויקט עזריאלי טאון ותעבור לפרויקט המגדלים ביונד (BEYOND). הפירמה חתמה עם קבוצות תדהר, יוניון והימנותא על הסכם שכירות בפרויקט ביונד, על שטח כולל של כ-14,400 מ"ר, המתפרס על פני שמונה קומות. ההסכם כולל אפשרות להגדלת השטח בכמה אלפי מ"ר.

המגדל, שמוקם בימים אלה ליד מחלף ארלוזורוב, שוכן כ-300 מטרים מעזריאלי טאון, שבו יושבת הפירמה כיום. לפי הערכת גלובס, דמי השכירות החודשיים שתשלם הפירמה הם כ-80-90 שקל למ"ר, כך שהשכירות החודשית תעמוד על כ-1.15 מיליון שקל בחודש ועל כ-13.8 מיליון שקל בשנה. 

250 מטר מהכותל: בכמה נמכרו שתי דירות קטנות ברובע היהודי בירושלים? 
כך השתלטו פירמות עורכי הדין על מגדלי המשרדים בתל אביב רבתי 

הפירמה צפויה לעבור לפרויקט החדש, הנבנה בימים אלה, בשנת 2027. פרויקט BEYOND ממוקם על גבול גבעתיים-תל אביב, ובו שטח של 300 אלף מ"ר; במתחם יתנשאו שני מגדלים - מגדל אחד למגורים להשכרה, בגובה 54 קומות, ובו כ-500 יחידות Micro living; והשני מגדל הכולל כ-130 אלף מ"ר של משרדים להשכרה, בגובה 78 קומות, לצד אזור פנאי ומסחר.

משנת 2021 שוכנת פירמת עורכי הדין במגדל עזריאלי טאון על פני שבע קומות (כ-10,000 מ"ר), עם כ-150 מקומות חניה. כלומר, יעברו כ-6-7 שנים בעזריאלי טאון עד הכניסה למגדל החדש.

פירמת פישר (FBC) נמנית עם חמשת משרדי עורכי הדין הגדולים והמובילים בישראל והיא מונה למעלה מ-330 עורכי דין, מהם למעלה מ-110 שותפים. בשנים האחרונות מצויה הפירמה בצמיחה מתמדת, דבר המחייב גם גידול עתידי בשטחי המשרדים. ככל הנראה, המעבר הוא על רקע צמיחה זו והיעדר שטחים פנויים מתאימים במיקום הנוכחי בעזריאלי טאון. במקביל לחתימת העסקה, הפירמה פועלת בתיאום עם עזריאלי למציאת שוכרים חלופיים. 

חוזים עם פירמות עורכי דין נוספות

בפרויקט ביונד, לפי פרסומים, נחתמו כבר חוזים משמעותיים של פירמות עורכי דין, ונראה כי הפרויקט מעורר עניין בענף. המשרד הראשון הוא של פירמת מיתר, על פני 17 קומות בשטח 30,000 מ"ר ובעלות דומה לשכירות של פישר. משרד נוסף שחתם על הסכם הוא ליפא מאיר, בשטח של 7,000 מ"ר בארבע קומות.

על-פי דוחות קבוצת עזריאלי לרבעון השני של 2023, התפוסה של שטחי המשרדים של החברה בכללותם בישראל עומדת על 98% בממוצע. על-פי גורמים המעורים בשוק, הפירמה היא בין השוכרים הראשונים של המגדל, בהסכם שכר דירה נמוך יחסית של כ-60-70 שקל למ"ר, ועל כן עזיבתה פותחת אופציה להעלות את שכר הדירה בשטחים המתפנים.