הצעירים שהקימו וילות אירוח בחו"ל ומגלגלים מיליונים

אמיר תכנן להגיע לקוסטה ריקה לשנה-שנתיים, אבל אז הוא פגש את אביתר והשניים יצאו למסע יזמות • על העסקאות, במיליוני דולרים, הם חותמים בכפכפים • עסקים מעולם אחר, פרויקט מיוחד

וילת אירוח של SEA N SUN / צילום: Mateo Ferarri
וילת אירוח של SEA N SUN / צילום: Mateo Ferarri

העסק: SEA N SUN מציע אירוח בווילות ברמות שונות בשני כפרים ששוכנים על הים בקוסטה ריקה - מאל פאיס וסנטה תרזה. "יש כאן שילוב מיוחד של טבע והתרחקות מרעש, אבל גם אוכל טוב, ספורט ובילויים ברמה הכי גבוהה שיש", מספרים היזמים אמיר ברקוביץ' ואביתר צברי, שבבעלותם שישה נכסים המשמשים לאירוח ועוד 14 נכסים שהם מנהלים עבור לקוחות.

SEA N SUN

מיקום: סנטה תרזה ומאל פאיס, קוסטה ריקה
תחום: וילות אירוח וניהול נכסים
היזמים: אמיר ברקוביץ' (38) מכפר סירקין ואביתר צברי (38) מרחובות, רווקים וגרים בסנטה תרזה. בעברם עסקו בנדל"ן בעולם

הקהל: "הנכסים שלנו מגוונים ומאפשרים התאמה לכמויות שונות של אנשים, לדרגות שונות של התפנקות ולצרכים השונים. לכן גם קהל היעד שלנו מגוון - משפחות של גולשים, אנשים אמידים, קנדים, סקנדיבים, אירופים וכמובן ישראלים בפרופיל מסוים. מה שכן, צעירים הם פחות קהל היעד שלנו - אין לנו נכסים ברמה נמוכה או זולים, שמתאימים לטיילנים".

ראיון | הכירו את הישראלית ששחתה 36 ק"מ בין אירלנד לסקוטלנד, בלי לעצור 

השקעה: "העלות הממוצעת של בית לשיפוץ כאן היא כ־50 אלף דולר, שיפוץ של וילה על הים יכול להגיע לכ־170 אלף. כיום אנחנו בונים וילה חדשה - את הקרקע שלה, 7 דונם, רכשנו ב־270 אלף דולר, ועלות הבנייה, כ־500 מ"ר, היא כמיליון דולר".

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

איך הכול התחיל: אמיר הגיע לקוסטה ריקה בשנת 2013 אחרי שהסתובב קצת בעולם ועסק בנדל"ן. "לאחר כמה גלגולים חבר מהארץ התקשר אליי ואמר שיש בכפר סנטה תרזה בקוסטה ריקה הוסטל נטוש שרוצים להקים מחדש. האמת, לא הגעתי עם חזון עסקי מוצהר, אלא יותר עם חלום על איך אני רוצה לחיות את החיים שלי. הייתי בטוח שאשאר רק שנה-שנתיים, שבמהלכן שיפצתי וניהלתי את ההוסטל. אביתר, חבר מהארץ, היה אחד האורחים הראשונים. בסוף הוא נשאר בקוסטה ריקה, ויחד פיתחנו את העסק שיש לנו היום".

אמיר ברקוביץ' ואביתר צברי. ''המרחק מהבית מורגש, אבל זה מחיר החופש'' / צילום: Lito
 אמיר ברקוביץ' ואביתר צברי. ''המרחק מהבית מורגש, אבל זה מחיר החופש'' / צילום: Lito

מרעיון לביצוע: "העסק הראשון שלנו אחרי ההוסטל היה לרכוש בית מט לנפול שהיה בו הרבה פוטנציאל. עשינו לו מייקאובר שלם כדי שיהיה נעים להשכרות Airbnb. משם התרחבנו מווילה לווילה - קונים, משפצים, משכירים - כשהמטרה היא לארח ולאפשר לאנשים ליהנות מהקסם שיש לקוסטה ריקה".

אתגרים: "להסתדר עם המקומיים זה לא תמיד פשוט - הסטנדרטים שאנחנו מכוונים אליהם הם לא הסטנדרטיים שהמקומיים מורגלים אליהם. זה דורש מאיתנו להגיע ולפקח על כל שיפוץ, להתעקש על כל תמונה שבוחרים לבית, על כל אריח שמתקינים וכו'".

חוויות בדרך: "יש כאן אימרה שהיא פילוסופיית חיים - "פורה וידה" (החיים טהורים). היא מזכירה לנו תמיד את הקצב שאנחנו רוצים ומחפשים עבור האורחים שלנו כשהם באים לחופשה. נוסף על כך, חלק מהלייף סטייל כאן הוא הגלישה. זה אומר שכולם כל היום מסתובבים בכפכפים, גם עורך הדין שאיתו אנחנו עובדים לפעמים על עסקאות של מיליונים קיבל את פנינו בכפכפים. התרגלנו לזה מהר.

"אין ספק שהמרחק מהבית מורגש תמיד. אבל ברור לנו שזה חלק מהמחיר של החופש, של הבחירה לחיות איפה שטוב, יפה ונעים לנו. המשפחות שלנו פרגנו, מבקרות לא מעט ותומכות מרחוק. חוץ מזה, בכפר נוצרים לא מעט חיבורים חדשים".

ישראל מול חו"ל: "אנחנו גרים בכפר שהוא יחסית יקר כי הוא תיירותי. מבחינת דיור המחירים דומים לארץ. שכירות היא כ־1,500 דולר בחודש. הקולינריה כאן מטורפת, מסעדות ברמה גבוהה מאוד, והמחירים יחסית גבוהים כי מגיעים לכאן הרבה סלבס".

החלום הבא: "להקים כפר קטן, בתוך מאל פאיס, סמוך לסנטה תרזה המוכרת. כבר התחלנו לבנות שם סט של וילות מודרניות על צלע הר הצופה לאוקיינוס. החלום הוא להקים גן עדן אמיתי שאדם פשוט יוכל להגיע אליו".