קוסטקו האמריקאית החלה למכור מטילי זהב, והם נחטפים

קוסטקו החלה למכור באתר המקוון שלה מטילי זהב במשקל אונקיה אחת, שנחטפים במהירות רבה • מייסד שותף בחברת ג'נסיס גולד גרופ שוחח עם CNBC על המהלך: "התחזית ליציבות בשוק איננה טובה, ואנשים רוצים להחזיק בנכס מוחשי שיהיה בעבורם 'חוף מבטחים'"

סניף של קוסטקו בניו יורק / צילום: תמר מצפי
סניף של קוסטקו בניו יורק / צילום: תמר מצפי

קוסטקו  (Costco), ענקית הסיטונאות האמריקאית ואחת מרשתות השיווק הגדולות בעולם, ידועה במגוון הרחב של המוצרים שהיא מציעה ללקוחותיה במחירי מציאה, החל ממזון, עבור באלקטרוניקה וכלה בציוד למשרד ולבית. אך לא מזמן, כך מסתבר, החליטה הרשת להיכנס לתחום נוסף - ולהציע ללקוחותיה לרכוש מטילי זהב.

הריביות הגבוהות כאן כדי להישאר: המשמעות לחברות ולמשקיעים
למה מניות הטכנולוגיה בירידה? בגלל שתשואות האג"ח מתעקשות לעלות

בעוד שאפשר לחשוב שמדובר בבדיחה, זהו אינו המקרה. כפי שניתן לראות באתר של קוסטקו, הסיטונאית מציעה ללקוחותיה לרכוש מטילי זהב במשקל אונקיה אחת (כ-28 גרם) של חברת התכשיטים השוויצרית PAMP.

מטילי הזהב ניתנים לרכישה רק באתר המקוון של קוסטקו ולא בחנויות, וכן זמינים רק לחברי המועדון של קוסטקו, כאשר חברות עולה בין 60 ל-120 דולר לשנה; לכן, מחירם המדויק של מטילי הזהב לא ידועים לנו, אך ההערכה היא שמדובר בסדר גודל של כ-1,900 דולר לאונקיה.

קוסטקו מוכרת באתר המקוון שלה מטילי זהב / צילום: צילום מסך מאתר קוסטקו
 קוסטקו מוכרת באתר המקוון שלה מטילי זהב / צילום: צילום מסך מאתר קוסטקו

בשיחה שערך CNBC עם סמנכ"ל הכספים של קוסטקו, ריצ'רד גלנטי, סביב הכנסות החברה ברבעון האחרון, סיפר כי יש ביקוש משמעותי למטילי הזהב: "כשאנחנו מעלים את מטילי הזהב לרכישה באתר, הם בדרך כלל אוזלים תוך שעות ספורות, ואנו מגבילים שניים לכל חבר".

בשנים האחרונות, חלה עלייה מתמשכת בביקוש למתכות יקרות. בשנה החולפת, החוזים העתידיים על מחיר הזהב רשמו עלייה של מעל 15%, ועלייה של מעל 55% במהלך חמש השנים האחרונות.

ג'ונתן רוז, מייסד שותף בג'נסיס גולד גרופ, שוחח עם CNBC על המהלך של קוסטקו ועל המשמעות שלו באקלים הנוכחי של הכלכלה האמריקאית: "הם עשו את מחקר השוק שלהם. אני חושב שזו דרך נבונה להעלות את עצמם לכותרות ולקבל פרסום נהדר. אנחנו יודעים כיצד נראית מפת הדרכים: קריסות של בנקים, חדלויות פירעון בקצב מדאיג. לא נראה שמצליחים להשתלט על האינפלציה, ובגלל זה הריבית ממשיכה לעלות".

רוז הוסיף כי "התחזית ליציבות בשוק איננה טובה, ואנשים רוצים להחזיק בנכס מוחשי שיהיה בעבורם מעין 'חוף מבטחים'. זה מה שזהב וכסף מספקים".