ארה"ב מקרבת נושאת מטוסים לעבר ישראל במפגן תמיכה

לפי סוכנות הידיעות AP, מדובר בנושאת המטוסים החדשה והמתקדמת ביותר של חיל הים האמריקאי, עליה יהיו כ-5,000 חיילים, שילוו על־ידי משחתות וספינות מלחמה • מזכיר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין: "חיזוק עמדת העוצמה המשותפת שלנו מדגיש את התמיכה הבלתי־מסויגת של ארה"ב בצה"ל ובאזרחי ישראל"

נושאת מסוקים אמריקאית. ביידן הורה לקרב את הנושאת לישראל / צילום: Associated Press, Steve Helber
נושאת מסוקים אמריקאית. ביידן הורה לקרב את הנושאת לישראל / צילום: Associated Press, Steve Helber

מזכיר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין, אמר היום (א') שצבא ארה"ב מקדם את נושאת המטוסים שלה, ה- USS ג'רלד פורד, לעבר מזרח הים התיכון, כדי להיות מוכן לסייע לישראל במידת הצורך. כמו כן, ארה"ב תחל לספק לישראל תחמושת ואספקה צבאית באופן מיידי.

העיתונים באירופה: "טרוריסטים מחמאס טבחו באזרחים בישראל"
גרמניה "תבחן מחדש" את הסיוע לפלסטינים בשל מתקפת הפתע

לפי סוכנות הידיעות AP, מדובר בנושאת המטוסים החדשה והמתקדמת ביותר של חיל הים האמריקאי; כ-5,000 חיילים שיהיו על נושאת המטוסים, ילוו על־ידי משחתות וספינות מלחמה. זהו מפגן עוצמה שמראה על נכונות לסייע לישראל בדרכים שונות, ככל שיעלה הצורך, ביניהן גם סיכול משלוחי נשק לחמאס וביצוע מעקבים מודיעיניים.

אוסטין הצהיר כי "חיזוק עמדת העוצמה המשותפת שלנו, בנוסף לסיוע הצבאי שנספק לישראל במהירות ברמה החומרית, מדגיש את התמיכה הבלתי־מסויגת של ארה"ב בצה"ל ובאזרחי ישראל. הצוות שלי ואני נמשיך להיות בקשר הדוק עם המקבילים שלנו בישראל, כדי לוודא שיש להם מה שהם צריכים כדי להגן על אזרחיהם מפני מתקפות הטרור האכזריות הללו".