פאניקה בסופרים בעקבות הודעת פיקוד העורף: "אנשים התדפקו על הדלתות וצעקו"

לאחר ההנחיה של פיקוד העורף בדבר הכנת ציוד, מים ומזון לעת חירום, התרחשה הסתערות נואשת על חנויות מכולת ונוחות ברחבי המדינה • אחד הקונים: "הלחם נגמר, נשארו רק הלחמים המיוחדים ויקרים. אנשים פה בטירוף" • ברשתות מרגיעים ומוסרים שמחר במהלך היום צפויים לחדש מלאים

סניף מזכרת בתיה של שופרסל שלי, הערב / צילום: דפנה לוי
סניף מזכרת בתיה של שופרסל שלי, הערב / צילום: דפנה לוי

ההנחיה של פיקוד העורף בדבר הכנת ציוד, מים, מזון, אמצעי תאורה, תרופות ורדיו גרמה לפאניקה ציבורית, שהובילה להסתערות נואשת על סופרמרקטים, חנויות מכולת ונוחות ברחבי המדינה.

ישראל מתגייסת: היוזמות האזרחיות והעסקיות לסיוע בזמן המלחמה
מהטיול בדרום אמריקה: הצעירים שהקימו מיזם טיסות למען ישראלים

החנויות המלאות בחוסרים ובמדפים ריקים מההסתערות שנרשמה במהלך היום, התמלאו דקות ספורות לאחר ההודעה באנשים שחיפשו בנואשות בקבוקי מים, בטריות ומוצרי מזון. באזור רמת החייל, אחד הקונים דיווחו לאחר שפורסמה ההודעה: "אני לא זוכר מצב כזה של גדודים של מכוניות דוהרים, חונים על איי תנועה, רוקנו את הסניף. כשסגרו את הסניף, אנשים התדפקו על הדלתות וצעקו. הלחם נגמר, נשארו רק הלחמים המאוד מיוחדים ויקרים, ואנשים פה בטירוף".

סניף מזכרת בתיה של שופרסל שלי, הערב / צילום: דפנה לוי
 סניף מזכרת בתיה של שופרסל שלי, הערב / צילום: דפנה לוי

אנשים שהתייאשו מלחפש בסופרים או שנתקלו בחנויות סגורות נסעו למכולות ולחנויות ברחבי הערים, אולם גם שם נותרו מעט מאוד בקבוקי מים, לאחר שכבר בשעות הצהריים חלק גדול מהחנויות התרוקנו ממוצרים רבים. קונה אחר סיפר כי "אנשים עוצרים באמצע הכביש, שואלים את בעל המכולת אם יש לו מים, וכשעונים להם שלא, קופצים לאוטו וממשיכים לחנות הבאה. קונים כל מה שיש, בקבוקי מים בבודדים, זה טירוף". החלו גם התארגנויות של אנשים ללכת לסופרים, להוציא בקבוקים מהמיחזוריות, לנקות אותם ולמלא אותם במים. ברשתות מרגיעים ומוסרים שמחר במהלך היום צפויים לחדש מלאים.

ויש גם כאלו שניסו לנצל את המצב: לאחר ההודעה של דובר צה"ל קפץ מחיר שישיית בקבוקי מים במכולת בהרצליה ל-48 שקלים.