טרור | בלעדי

חשש: כספים הועברו לעזה באמצעות פלטפורמה ישראלית

לגלובס נודע כי רשות שוק ההון שלחה לחברת Wise ILS בקשה דחופה לקבלת מידע, בעקבות הודעה בטלגרם לפיה חשבונות המנוהלים בפלטפורמת החברה שימשו להעברת הכספים • החברה הישראלית לא חשודה בהעברת הכספים • ווייז: "נקטנו פעולות מיידיות על מנת לחקור את הדיווחים, לא נסבול כל שימוש לרעה בשירותים ובמוצרים שלנו"

מחבלים שנכנסו לישראל דרך גדר ההפרדה הפרוצה חוגגים על טנק הרוס של צה''ל בחאן יונס / צילום: ap, Hassan Eslaiah
מחבלים שנכנסו לישראל דרך גדר ההפרדה הפרוצה חוגגים על טנק הרוס של צה''ל בחאן יונס / צילום: ap, Hassan Eslaiah

האם תומכים פלסטינים משתמשים בפלטפורמה ישראלית להעברת כספים על מניית לגייס הון לטובת מימון טרור? לגלובס נודע כי רשות שוק ההון שלחה היום (ה') מכתב לחברת ווייז (WISE ILS), חברה ישראלית המפוקחת על ידי הרשות, בבקשה דחופה לקבלת מידע.

זאת לאחר שלרשות שוק ההון הגיע מידע שעל פניו יש בו חשש לשימוש בפלטפורמה של החברה על מנת להעביר כספים לעזה, שיש בהם כדי לעבור על חוק מימון טרור. העברת הכספים לכאורה התגלתה בתוך קבוצת GAZA NOW בטלגרם.

התעשיות הביטחוניות והמלחמה: מה יקרה לביקושים כאשר ערפל הקרב יתחיל להתפוגג?
המחבלים גנבו כרטיסי אשראי מנרצחים; החברות פתחו מוקדי סיוע

נדגיש כי החברה עצמה לא חשודה בעצם העברת הכספים, אולם מכיוון שמדובר במערכת שלה, אם היא זיהתה פעולה שיש בה כדי לסייע, לקדם או לממן ביצוע של עבירת טרור חמורה או לתגמל בעבור ביצועה של פעילות כזו (סעיף 32 לחוק המאבק בטרור התשע"ו 2016), על החברה לעכב באופן מידי כל פעילות בחשבונו של הלקוח.

ברשות שוק ההון דורשים מהחברה הישראלית הבהרות וכן פירוט הצעדים בהם היא נוקטת כדי לזהות לקוחות המעבירים דרכה כספים שעשויים להתברר ככאלו המיועדים למימון טרור.

מחברת ווייז נמסר בתגובה: "כמוסד פיננסי מפוקח, אנו פועלים לפי כללים נוקשים כדי להבטיח שהפעילות שלנו עומדת בהוראות החוק הרלוונטיות. מדיניות השימוש המקובלת שלנו משקפת את דרישות החוק.

"אנו מודעים לדיווחים אלו, ונקטנו בפעולות מיידיות על מנת לחקור אותם, בהתאם לדרישות הרגולטוריות ולמדיניות שלנו. אין לנו אפשרות לספק פרטים נוספים על מקרים בודדים. חברת ווייז לא מוכנה לסבול כל שימוש לרעה בשירותים ובמוצרים שלנו. כאשר אנו מזהים שימוש לרעה בשירות שלנו, אנו נוקטים בצעדים מידיים כדי לחקור את המקרה, ובמידת הצורך, נוקטים בפעולות המתאימות כדי למנוע זאת.

"במידת הצורך, אנו גם מדווחים על מקרים אלה לרגולטור ולרשויות האכיפה בארץ וברחבי העולם כחלק מפעילות החברה לאיתור ומאבק בפשיעה פיננסית. כפי שהיית מצפה, אנו עובדים בפתיחות ובשיתוף פעולה עם כל הרגולטורים שלנו".