אפודים קרמיים במיליוני שקלים: היזם שמצייד את החיילים, דרך הטוויטר

מאז תחילת המלחמה, איש העסקים ערן אפרת מנצל את כישוריו בתחום הלוגיסטיקה לאספקת אמצעי לחימה לחיילי צה"ל שבחזית • "זה התחיל כתרומה לאחיין שלי שביקש שלוקרים. רכשתי לכל הצוות שלו בסיירת נח"ל", הוא מספר • ישראל מתגייסת 

מתוך טוויטר
מתוך טוויטר

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

ערן אפרת, איש עסקים ישראלי שמתגורר בהולנד עם אשתו והילד שבדרך, עוסק בימים כתיקונם באספקת ציוד למיזמי אנרגיה ירוקה. מאז תחילת המלחמה, הוא מנצל את כישוריו בתחום הלוגיסטיקה לאספקת אמצעי לחימה לחיילי צה"ל שבחזית.

ישראל מתגייסת: גלובס מציג את היוזמות האזרחיות והעסקיות לסיוע בזמן המלחמה
אחרי שבן משפחתו נחטף: עורך הדין שהקים חמ"ל בתוך 72 שעות 

"זה התחיל כתרומה לאחיין שלי שביקש שלוקרים. רכשתי לכל הצוות שלו בסיירת נח"ל. זה היה ביום חמישי, יומיים לפני תחילת המלחמה. ביום ראשון הם אמרו לי שהם צריכים את הציוד בהקדם כי הקפיצו אותם. בציוץ בטוויטר סיפרתי על התרומה לאחיין שלי, והופתעתי שלצה"ל אין את הדברים האלה. שמתי את הלינק של החנות שממנה קניתי ציוד לאחיין, ואחרי כמה דקות חזרו ואמרו שצריך גם מימון. התחלנו למפות את הדרישה ולקנות את הציוד שיש בארץ".

ערן אפרת / צילום: Ivan Fois
 ערן אפרת / צילום: Ivan Fois

אפרת מספר על ההתגייסות ההמונית בעקבות הקריאה שלו. "ביום הראשון גייסנו יותר מחצי מיליון שקל". הוא מוסיף כי האתר שדרכו גייסו תרומות נותן את הכסף רק אחרי 30 יום, "אז התחלתי לקשר ישירות בין התורמים לספקים".

היועץ הכלכלי לרמטכ"ל לשעבר, תא"ל במיל' ראם עמינח, אמר "שמה שחסר כנראה יושלם עוד לפני שיהיה צורך ממשי".
"לא מעניין אותי מה יש לצה"ל במחסן. צריך את זה עכשיו ולא בעוד שבוע. אנחנו לא מתחרים בצבא, אנחנו פשוט מהירים".