מודי'ס הודיעה: לא תפרסם היום החלטה. דירוג האשראי של ישראל נותר ללא שינוי

מטעם משרד האוצר נמסר כי "סוכנות דירוג האשראי הודיעה לחשב הכללי כי אין בכוונתה להשתמש במועד הפרסום הנוכחי" • המועד המתוכנן הבא: בעוד כחצי שנה • ביום רביעי פרסמה מודי'ס התייחסות למצב הביטחוני בארץ, שבה נכתב כי "השפעת הסכסוך הצבאי בין ישראל לחמאס על דירוג האשראי, תלויה במשך האירוע ובקנה המידה האזורי שלו"

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס / צילום: Shutterstock, Daniel J. Macy
סוכנות דירוג האשראי מודי'ס / צילום: Shutterstock, Daniel J. Macy

סוכנות דירוג האשראי מוד'יס דוחה ברגע האחרון את פרסום הודעת הדירוג של מדינת ישראל. החברה הודיעה על הדחייה לחשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג. החברה נערכה לדירוג ואף ביקרה בישראל לאחרונה, אולם סביר להניח שהמלחמה שפרצה בישראל הביאה לשינוי.  

משמעות ההחלטה בפועל היא שדירוג האשראי של ישראל נותר ללא שינוי, ברמה של A1 עם אופק יציב. המועד המתוכנן הבא לפרסום הודעת דירוג אשראי על ידי מוד'יס הוא בעוד כחצי שנה.

"סוכנות דירוג האשראי מוד'יס הודיעה לחשב הכללי כי אין בכוונתה להשתמש במועד הפרסום הנוכחי ולפיכך לא תפורסם היום הודעת דירוג אשראי. המועד המתוכנן הבא לפרסום הודעת דירוג אשראי על ידי סוכנות דירוג האשראי מוד'יס הוא בעוד כחצי שנה. משמעות ההחלטה בפועל היא כי דירוג האשראי של מדינת ישראל נותר על כנו", נמסר מטעם האוצר. 

עוד ביום רביעי פרסמה מודי'ס התייחסות למצב הביטחוני בארץ, שבה נכתב כי "השפעת הסכסוך הצבאי בין ישראל לחמאס על דירוג האשראי, תלויה במשך האירוע ובקנה המידה האזורי שלו".

מודי'ס הזהירה את ישראל בחודשים האחרונים מפני נקיטת צעדי פגיעה בדירוג האשראי, על רקע השלכות הרפורמה המשפטית של הממשלה. מבין שלוש סוכנויות הדירוג הגדולות, מודי'ס עמדה עד כה כסמן הימני נגד החקיקה. הסוכנות המתחרה, S&P, אמורה לפרסם את הודעת הדירוג שלה לישראל בחודש הבא.

ישראל מחזיקה באותו דירוג בסולם של מודי'ס כבר 15 שנה ברציפות, מאז שהוא הועלה ב-2008. הדירוג, A1, מקביל לדירוג A+ שמחזיקה ישראל בסוכנות פיץ', ונמוך בדרגה אחת מציון AA- של ישראל ב-S&P.