עלאא מטייבה תרם אופניים לילדי הדרום, חנותו נשרפה, ואז הוא קיבל סיוע מפתיע

יונתן, יזם הייטק מהמרכז, טייל בווייטנאם כשנתקל בסיפור של עלאא ואינאס, בעלי החנות מטייבה שהוצתה • קמפיין גיוס ההמונים שפתח הניב כבר יותר מחצי מיליון שקל של תרומות • ישראל מתגייסת

חנות האופניים מטייבה שנשרפה עקב תרומה לילדי הדרום / צילום: שירותי כיבוי והצלה
חנות האופניים מטייבה שנשרפה עקב תרומה לילדי הדרום / צילום: שירותי כיבוי והצלה

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

בתחילת השבוע שעבר, כשהחלו להתברר ממדי האסון בדרום, החליט בעל חנות אופניים וטרקטורונים בטייבה, לתרום 50 זוגות אופניים לילדים שפונו מעוטף עזה. התגובה ברחוב הערבי הייתה קשה.

"אנחנו גרים בצור יצחק כבר שמונה שנים, ובדיוק כשהתחילה המלחמה התושבים כאן תרמו את הבתים החדשים לטובת מפוני הדרום", מספרת אינאס, אשתו של עלאא, בעל החנות. "אלו בניינים חדשים שלא היה בהם כלום, כולם תרמו וגם אנחנו. אחרי יום וחצי פורסמה כתבה על התרומה שלנו.

ישראל מתגייסת: גלובס מציג את היוזמות האזרחיות והעסקיות לסיוע בזמן המלחמה
ישראל מתגייסת | המגזר העסקי תורם בענק, במסלולים עוקפי מדינה
ישראל מתגייסת | עורכי הדין שמספקים ייעוץ משפטי בחינם במלחמה

"בשתיים לפנות בוקר פרצו לנו לחנות. היו שם מלא אנשים שגנבו את כל הסחורה. אחרי שסיימו, הם הציתו את החנות. בבוקר המשטרה הגיעה אלינו הביתה, וסיפרה לנו ששרפו לנו את החנות, אבל מנעו מאיתנו ללכת לחנות. נתנו להם לסיים לגנוב, ולעשות הכול. אין לנו ביטוח, כי במגזר הערבי לא נהוג לבטח אופניים חשמליים, בשל חשש מהתפוצצות הסוללה".

אחד מאלה שנחשפו לסיפור היה יונתן, יזם ישראלי צעיר ששהה בטיול בווייטנאם. "ראיתי הרבה תגובות של אנשים שרצו לתרום, והחלטתי להריץ קמפיין גיוס כספים בעזרת הצוות של giveback", הוא מספר לגלובס. "פניתי לחנות האופניים דרך הפייסבוק, ובדקתי אם יש להם ביטוח, ואם אנשים מעבירים להם כסף. הם אמרו שכרגע הכול העברות בנקאיות, והנזק מוערך ב־800 אלף שקל".

 לחצו כאן כדי לתרום: גיוס הכספים לחנות האופניים של עלאא ואינאס

לדברי יונתן, כשהחל להריץ את גיוס הכספים סכום היעד עמד על 10,000 שקל. "לא חשבתי שאגיע לזה, ואז התחלתי להפיץ את היוזמה בקבוצות ווטסאפ ובפייסבוק שלי, ומאוד מהר אנשים התחילו לתרום.

"כבר באותו ערב גויסו מאות אלפי שקלים, אז עדכנו את היעד ל־700 אלף שקל. יש המון אנשים שמחפשים מה לעשות, ולפעמים הם נרתעים כי הם לא יודעים שקמפיין גיוס זה בעצם משהו פשוט שלא לוקח הרבה זמן". השבוע חזר יונתן לישראל, במטרה לשרת במילואים.

"תרמנו עוד אופניים"

"לא שאלתי אותו בכלל מה זה קמפיין, אנחנו לא מבינים בדברים האלה", מספרת אינס. "דיברתי איתו קצת, והוא בחור ממש נחמד. יש לנו עוד חנות קטנה בטירה, שפתחנו לפני שנה וחצי, וגם עליה קיבלנו איומים, ולכן סגרנו. הנזק הכלכלי מאוד גבוה. אנחנו מחכים לראות כמה נצליח לגייס, ואז מקווים לפתוח חנות במקום אחר.

"נכון להיום, אני, בעלי והילדים לא יוצאים מהבית. אבל גם אחרי כל מה שקרה, לשנייה אחת לא הצטערנו על מה שעשינו. זה לא קשור לנושא של ערבים או יהודים, אלה בסך הכול ילדים קטנים. כל ילד שצריך עזרה, נעזור לו. אנחנו לא יכולים להכניס את הילדים למקומות של הגדולים וכל מה שקורה כאן בארץ, ואנחנו ממשיכים לתרום, ותרמנו גם אחרי המקרה עשרה זוגות אופניים לבית מלון. אנחנו נמשיך להיות שם".