מניית נטפליקס קפצה במסחר המאוחר אחרי שהפתיעה ומשכה מנויים רבים ברחבי העולם

החברה הצליחה למשוך הרבה יותר מנויים ברחבי העולם, והציגה נתונים טובים ביחס למה שציפה השוק • ענקית הסטרימינג הוסיפה כ-8.7 מיליון מנויים גלובליים במהלך הרבעון, לעומת 5.49 מיליון שצפו האנליסטים בוול סטריט

נטפליקס / צילום: Shutterstock
נטפליקס / צילום: Shutterstock

ענקית הסטרימינג הבינלאומית נטפליקס  פרסמה אמש את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השלישי של שנת 2023. במרכז פרסום הדוחות, החברה הצליחה למשוך הרבה יותר מנויים ברחבי העולם, והציגה נתונים טובים ביחס למה שציפה השוק. מיד לאחר פרסום הדוחות, מניית נטפליקס עלתה במסחר המאוחר ביותר מכ-12%.  

הבורסה נופלת, הדולר מזנק ופרמיית הסיכון של ישראל בשיא של עשור 
● לקוח מרצועת עזה יגרום לאוריין הפרשה של כ-5 מיליון שקל להפסדי אשראי 

הסיפור המרכזי בדוחות הוא העלייה במספר המנויים - בעיקר בשל המאמצים להילחם בבעיית שיתוף הסיסמאות והעניין הגובר במסלול הצפייה הכולל פרסומות, אך במחיר נמוך יותר.

מבחינת מספרים, ענקית הסטרימינג הוסיפה כ-8.7 מיליון מנויים גלובליים במהלך הרבעון, לעומת 5.49 מיליון שצפו האנליסטים בוול סטריט. מדובר בתוספת המנויים נטו ברבעון הגדולה ביותר מאז הרבעון השני של 2020, אז נוספו לחברה 10 מיליון מנויים. כמות המנויים המשלמים לנטפליקס עומדת על 247.15 מיליון - יותר מתחזיות האנליסטים שעמדו על 243.88 מיליון. 

לצד זאת, נטפליקס דיווחה על הכנסות של 8.54 מיליארד דולר, בדומה למה שהעריכו האנליסטים. ביחס לשורת הרווח למניה, החברה רשמה 3.73 דולר למניה, בעוד שהאנליסטים העריכו כי החברה תדווח על 3.49 דולר למניה. 

הזינוק של מסלול הפרסומות

לפי החברה, מספר המנויים במסלול הפרסומות החדש שלה גדל בכמעט 70% מרבעון לרבעון, אבל היא לא חשפה כמה מתוך כלל המנויים שלה משלמים למסלול הזה. יתרה מכך, נטפליקס הודיעה כי המחיר של חבילות התוכן שלה בארה"ב יעלה ויש להניח כי הדבר יתגלגל גם לישראל. התוכנית הבסיסית של נטפליקס תעלה כעת 11.99 דולר לחודש - עלייה מ-9.99 דולר כיום. חבילת הפרימיום תעמוד על 22.99 דולר לחודש, לעומת 19.99 דולר כיום. מסלולי הבסיס והפרסומות יישארו אותו דבר - 15.49 דולר ו-6.99 דולר לחודש בהתאמה. 

הסיבה שנותנת החברה לעליית המחירים היא כדי להתמודד עם עלויות ייצור של תוכן הגבוהות, שמושפעות מההסכם החדש עם תסריטאי וכותבי הוליווד.

נטפליקס גם התייחסה לדאגה של בעלי המניות לגבי מודל תגמול המנהלים שלה, וציינה  כי היא תבצע שינויים מהותיים ב-2024 למודל "הגיוני יותר".