ביג בשורת הקלות לשוכרים: אל תשלמו שכר דירה מראש

כפי שהבטיח בשבוע שעבר, חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות, הודיע הבוקר לבעלי החנויות: נסייע לכם בתקופת המלחמה בעקבות הירידות החדות בפדיונות • בין היתר, בתחילת נובמבר ישולמו אך ורק דמי ניהול; שכר דירה הבסיסי בחודשים אוקטובר ונובמבר 23 יבוטל, והשוכרים ישלמו שכר דירה עפ"י האחוז מהפדיון

ביג מרכזי קניות / צילום: ביג מרכזי קניות
ביג מרכזי קניות / צילום: ביג מרכזי קניות

כפי שהבטיח בשבוע שעבר, חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות, הודיע הבוקר (ג') לבעלי החנויות: נסייע לכם בתקופה הקשה של המלחמה בעקבות הירידות החדות בפדיונות. 

עשר עד שש: כך נבנית שגרת המסחר החדשה בימי המלחמה
יו"ר התאגדות רשתות המסחר: "פדיונות המסחר בישראל ירדו ב-75%" 
רשות התחרות בודקת אם הרשתות תיאמו את הוצאת עובדיהן לחל"ת 

במכתב ששלח גאליס לשוכרים, נכתב: "אנו נמצאים בתקופת לחימה שנכפתה עלינו לאחר הזוועות שחווינו בשבת הארורה של 7 באוקטובר. כפי שעמדנו לצדכם בעבר, בתקופות לחימה, לאורך כל תקופת הקורונה ובשוטף כשאנו נדרשים לכך - אנו נרתמים גם הפעם לסייע על-מנת שנצלח את המשבר הנוכחי ונצא מחוזקים. מטרתנו העיקרית היא לעזור ולתמוך, כך שכשוכר שלנו תוכל לעבור את התקופה הקרובה בצורה רגועה יותר.

"אנו חווים שונות בהשפעת המצב על המרכזים ברחבי הארץ, בין מרכזים שפתוחים כמעט באופן רגיל ועד מרכזים שהפעילות נפגעה משמעותית. קיים כמובן פער בין מרכזי ביג למרכזי BIG FASHION, אולם מרכזי ביג בכל הארץ נפתחו, ואנו נותנים שירות מלא על-מנת שתוכלו לפתוח את חנותכם בביטחון מלא.

כמו תמיד, נתוני המכירות והעומסים הם אלה שמובילים אותנו. הנתון המשמעותי והחשוב ביותר הוא המכירות בפועל והעומסים הנגזרים במבט מצטבר, כמו כן אנו מבינים שלחלקכם נוצרה בעיה תזרימית עם הירידה במכירות, ואנו מתכוונים לסייע גם בכך". 

חי גאליס, מנכ''ל ביג / צילום: ביג מרכזי קניות
 חי גאליס, מנכ''ל ביג / צילום: ביג מרכזי קניות

בהתאם לאמור, נכתב, ביג תעניק לשוכרים את ההקלות הבאות:

1. הקלה תזרימית - בתחילת חודש נובמבר ישולמו אך ורק דמי ניהול. לא ישולם שכר דירה מראש.
2. שכר דירה הבסיסי בחודשים אוקטובר ונובמבר יבוטל, והשוכרים ישלמו שכר דירה על-פי האחוז מהפדיון החוזי של החנות.
3. שכר דירה בסיסי של אוקטובר אשר שולם, יזוכה ויקוזז מהחיובים העתידיים. 

"תגובות השוכרים מאוד אוהבות. הם שמחים שידענו לבוא, להרגיע אותם ולתת כתף בימים לא פשוטים, ובעיקר כשהם לא מרגישים כתף מהמדינה", אמר גאליס. "אני מקווה שהמהלך שלנו יעביר גם למשרדי הממשלה ש'ביחד ננצח' זו אינה סיסמה ריקה מתוכן, ואנחנו מהצד שלנו משתדלים. ועם כל הכבוד לתמיכה שלנו, שבחלק מהמקרים היא חשובה ודרמטית, אנחנו לבד לא נציל את העסקים אם לא תהיה תמיכה של המדינה איפה שהיא צריכה ויכולה. אם רוצים לשמור על מסחר חזק, על מאות אלפי עובדים ושתהיה פה תקומה אחרי המלחמה של צמיחת הכלכלה, צריך לתת לעסקים את הבסיס, שלא יגרום להם להרוויח אלא לשרוד.

"זו השקעה לשוכרים שלנו, שממשיכים לחיות איתנו הרבה שנים קדימה. אנחנו צריכים אותם חזקים, והם יידעו שאיתנו הם יכולים ללכת על עיוור ולסמוך עלינו. כשיש רגעים שהם צריכים את הכתף שלנו, אנחנו נכנסים מתחת לאלונקה ועושים מה שצריך. כחברה מתפתחת וצומחת שכיום נמצאת בתשעה פרויקטים עצומים, השוכרים יודעים שהם יכולים ללכת איתנו ושנהיה לצידם.

"חל"ת גמיש, כמו שעשו במדינות אחרות, הוא מאסט", המשיך גאליס. "אחד הנזקים הגדולים שקרו בקורונה היה שעד שהצליחו להתניע את העובדים מחדש, המשק איבד ימי פעילות. אם הם לא יעשו משהו, זה מה שיקרה שוב. העסקים בלית ברירה ישלחו עובדים לחל"ת, וייקח הרבה זמן להחזיר אותם.

"בסוף מערכת היחסים שיש לנו עם השוכרים שלנו זו לא שותפות במילים ובסיסמאות, אלא שותפות אמיתית, ואם הם במצוקה גם אנחנו נכנסים ומנסים לתמוך ככל יכולתנו. ועדיין אני אומר, המדינה צריכה להבין שזה לא עוד סבב, לא עוד מבצע, זה גדול וכבד יותר. יש השפעה בכל הארץ, וצריך להתייחס לזה כמו לקורונה ולא כמו למבצע צבאי של שבוע. ובקורונה יצאנו חזקים. גם המדינה נהנתה מזה. המטרה של המדינה היום היא להוציא את המדינה בפן המאקרו כלכלי חזקה במצב הנוראי הזה. מצופה מהם להבין את גודל השעה גם ברמה הכלכלית".

"אי-פתיחת חנויות - פגיעה בחוסן הלאומי" 

לסיום כתב גאליס כי "יחד עם נכונותנו לקחת חלק בנזקים, אנו רואים בהתנהלות המשותפת שלנו גורם משמעותי בהחזרת המשק לחיים ככל הניתן. שוכר אשר נמצא במרכז שאין מניעה בהתאם להוראות פיקוד העורף לפתוח את החנויות בו, והשוכר בוחר שלא לפתוח - מכתב זה לא יחול עליו, והוא יידרש לשלם שכר דירה ודמי ניהול כרגיל. מבחינתנו, אי-פתיחת העסק היא פגיעה בחוסן הלאומי של מדינת ישראל וחוסר רצון להקטין את הנזקים ההדדיים". 

כעת נשאלה השאלה האם קבוצות קניונים אחרות, כמו קניוני עופר וקניוני עזריאלי, ילכו בעקבות ביג.