הענן של מיקרוסופט הפתיע לטובה וההכנסות זינקו; המניה עלתה באפטר

החברה דיווחה על הכנסות של 56.5 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 54.5 מיליארד דולר • חטיבת הענן של מיקרוסופט הכניסה 24.26 מיליארד דולר, עלייה של 19% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד

סאטיה נאדלה, ​מנכ''ל מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Ted S. Warren
סאטיה נאדלה, ​מנכ''ל מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Ted S. Warren

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט פרסמה אמש (ג') את התוצאות הפיננסיות שלה לרבעון הראשון לשנת 2024, לפי החלוקה הפיסקלית שלה. מיקרוסופט דיווחה על הכנסות של 56.5 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 54.5 מיליארד דולר. ההכנסות צמחו בכמעט 13% בהשוואה לשנה שעברה, אז היה ברבעון המקביל 50.12 מיליארד דולר.  

הרווח הנקי של החברה עומד על 22.29 מיליארד דולר, גדול ב-27% מהרבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 2.99 דולר למניה, גם כאן מעל לתחזיות האנליסטים שעמדו על 2.65 דולר למניה.   

המלחמה בעזה קורעת מבפנים גם את ענקיות הטק. כיצד הן מגיבות? 

סמנכ"לית הכספים של מיקרוסופט, איימי הוד, הציגה למשקיעים ואנליסטים את התחזיות לרבעון השני: טווח ההכנסות יעמוד על 60.4 מיליארד דולר ועד 61.4 מיליארד דולר, בעוד שאנליסטים ציפו להכנסות של 60.9 מיליארד דולר. אם מיקרוסופט תעמוד בתחזיות האלה, זה יהווה צמיחה של כ-15%. 

מניית מיקרוסופט  זינקה ב-6% לאחר פרסום הדוחות במסחר המאוחר, ובשעות שלאחר מכן התייצבה על כ-4%, זאת ברקע הדוחות הטובים והתחזית האופטימית. מניית מיקרוסופט עלתה ב-38% מתחילת השנה, בעוד שמדד S & P 500  עלה בכ-11% מתחילתה.  

24 מיליארד דולר מחטיבת הענן

חטיבת הענן של מיקרוסופט הכניסה 24.26 מיליארד דולר, עלייה של 19% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וגברה על תחזיות האנליסטים שעמדו על 23.49 מיליארד דולר. החטיבה הזו כוללת את Azure ,Visual Studio ,GitHub ,Windows Server ושירותים ארגוניים.

בהסתכלות נקודתית רק על Azure, מיקרוסופט לא חושפת את ההכנסות של הענן החכם שלה בדולרים, אלא רק באחוזים, שם ההכנסות זינקו ב-29% מרבעון לרבעון, גם כאן זה גבוה ממה שציפו האנליסטים. עם זאת, הוד מזהירה כי עדיין הם מזהים את המגמה שלקוחות מחפשים דרכים לחסוך בהוצאות הענן, והם עוקבים אחרי זה.  

הבינה המלאכותית במוקד

חברת מיקרוסופט גם מתחרה סביב ענף הבינה המלאכותית, וגם שם המשקיעים רוצים לראות מה קורה. הוד אמרה בשיחה כי לשירות Azure OpenAI יש כעת 18,000 לקוחות, לעומת 11,000 לקוחות שהיו בחודש יולי. לדבריה, כ-3% מהצמיחה של הענן Azure ברבעון הנוכחי קשורה לבינה מלאכותית: "בהסתכלות על בסיס תחרותי, אנחנו מרגישים טוב עם הביצוע שלנו, אנחנו מרגישים טוב עם לקחת חלק, ואנחנו מרגישים טוב עם מגמות עקביות".

הבינה המלאכותית משולבת גם במוצרי Microsoft 365, בהם גם טימס. המנכ"ל סאטיה נאדלה אמר כי בטימס יש מעל ל-320 מיליון משתמשים פעילים חודשיים, לעומת ה-300 מיליון לפני חצי שנה.  

אחרי הרבה מאוד קשיים וחסימות מצד רגולטורים, החודש מיקרוסופט הצליחה להשלים את רכישתה את Activision Blizzard ב-68.7 מיליארד דולר - עסקת הרכישה הגדולה ביותר בהייטק בתולדותיה. צריך לומר כי התוצאות הפיננסיות של Activision עדיין לא משולבות בתוצאות הרבעון הפיסקלי של מיקרוסופט, וכי צפויים לראות ביטויים ראשונים רק בדוחות הבאים.