בצל המלחמה: חברת האינשורטק מכפר סבא שמגייסת 265 מיליון דולר

נקסט אינשורנס, המפתחת ומנהלת פלטפורמה דיגיטלית לביטוח עסקים קטנים ובינוניים בארה"ב, הודיע על גיוס בהיקף ענק • במסגרת הסכם ההשקעה, החברה תחל בשיתוף-פעולה עם שתי שחקניות מרכזיות בשוק הביטוח האמריקאי, Allstate ו-Allianz X

מייסדי Next Insurance / צילום: Next Insurance
מייסדי Next Insurance / צילום: Next Insurance

נקסט אינשורנס, חברת אינשורטק ישראלית, גייסה השקעה בסכום של 265 מיליון דולר. החברה מפתחת ומנהלת פלטפורמה דיגיטלית לביטוח עסקים קטנים ובינוניים בארה"ב. השווי שלפיו בוצע הגיוס לא פורסם. 

במסגרת הסכם ההשקעה, החברה תחל בשיתוף-פעולה עם שתי שחקניות מרכזיות בשוק הביטוח האמריקאי, Allstate ו-Allianz X, שהן גם אלו שהובילו את סבב ההשקעה. 

ענף ההייטק ניסה להתאושש מחוסר הוודאות במשק, ואז הגיעה המלחמה
סערה בענקית התוכנה הגרמנית SAP בעקבות דברי הבכיר המצרי שמתנגד לישראל
אינטל תחלק לעובדיה בישראל מענק חד-פעמי של 5,000 דולר

מניות Allstate, תאגיד הביטוח האמריקאי, נסחרות בבורסת ניו יורק בשווי שוק של 32 מיליארד דולר, ולו כ180 מיליון לקוחות. Allianz X היא זרוע ההשקעות הטכנולוגיות של ענקית הביטוח אליאנס, הפועלת במעל ל-70 מדינות ולה כ-122 מיליון לקוחות עסקיים ופרטיים. 

"כוח הפצה מטורף"

"Allstate היא חברה שעושה את כל סוגי הביטוחים. המומחיות שלה היא ביטוחים לאנשים פרטיים. מהות עסקה זו היא שלמעשה אולסטייט תתחיל למכור את המוצרים לביטוח לעסקים קטנים של החברה שלנו. כך גם לגבי ביטוח לרכב, אנחנו הולכים לפתח יחדיו ביטוח רכב לעסקים קטנים", אומר לגלובס אלון חורי, מייסד שותף בנקסט ומנהל הפעילות הישראלית של החברה. "זה כוח הפצה מטורף". 

עוד אומר חורי כי "גם עם Allianz X התמונה דומה - זו חברת ביטוח אירופית ענקית עם מבטחי משנה, וסגרנו איתה עסקה אסטרטגית במסגרתv נעשה במשותף ביטוחי משנה/ זu עסקה שאמורה לשפר את הרווחיות שלנו באופן משמעותי". 

חברת נקסט אינשורנס הוקמה בשנת 2016 על-ידי גיא גולדשטיין, שמשמש כיום כמנכ"ל החברה, יחד עם אלון חורי וניסים טפירו. בימים אלו, כך לפי החברה, חצתה נקסט את ה500 אלף לקוחות פעילים בארה"ב, זאת בכ-1,300 סוגי ביטוח שונים המוצעים דרכה. "המספר הזה, ה-500 אלף לקוחות, הוא קצת מבלבל, כי בסוף אנחנו חברה שפועלת במודל של B2C (מהעסק אל הלקוח), אבל חצי מיליון עסקים קטנים זה עניין גדול", אומר חורי לגלובס.

פלטפורמת חברת נקסט מבוססת על בינה מלאכותית ולמידת מכונה, ומטרתה לעבד בקשות לביטוח תוך דקות ספורות ובמקביל לספק הצעת פוליסה התואמת לקריטריונים של בית העסק המבקש. כיום לחברה יש 700 עובדים, מתוכם 180 עובדים בישראל, כשהמטה המקומי ממוקם בכפר סבא.

גיא גולדשטיין, מנכל החברה, מסר כי "הקמנו את נקסט כי ראינו הזדמנות לעזור למיליוני עסקים קטנים ומיקרו-עסקים ברחבי ארה"ב, לבטח את פעילותם מבלי שרכישת הביטוח תהווה לחץ, האטה בתפקוד או בהתפתחות העסק. יש כיום 33 מיליון עסקים קטנים בארה"ב, כך שפוטנציאל הצמיחה בעזרת המשקיעים החדשים הוא עצום".