בכירי הפועלים ישלמו מכיסם 3.56 מיליון שקל בפרשת הסיוע להעלמות המס

שישה בכירים לשעבר בהם המנכ"ל לשעבר ציון קינן ו היו"ר לשעבר יאיר סרוסי ישלמו 3.56 מכיסם לבנק, בנוסף ל-135 מיליון דולר שישלמו חברות הביטוח שלהם • בתביעה נטען כי נושאי המשרה גרמו נזק לאחר שהבנק שילם קנס כ-900 מיליון דולר לרשויות האמריקאיות, אחרי שהודה כי סייע ללקוחות אמריקאים לחמוק מתשלומי מס

ציון קינן, לשעבר מנכ''ל בנק הפועלים, ויאיר סרוסי, לשעבר יו''ר הבנק / צילום: תמר מצפי
ציון קינן, לשעבר מנכ''ל בנק הפועלים, ויאיר סרוסי, לשעבר יו''ר הבנק / צילום: תמר מצפי

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום (ד') את הסכם הפשרה אליו הגיעו בכירי בנק פועלים עם בעלת מניות במסגרת תביעה נגזרת בפרשת הסיוע להעלמת המס בארה"ב. לפי ההסכם שישה בכירים לשעבר בהם המנכ"ל לשעבר ציון קינןו היו"ר לשעבר יאיר סרוסי ישלמו 3.56 מכיסם לבנק, בנוסף ל-135 מיליון דולר שישלמו חברות הביטוח שלהם. הסכום שישלמו ששת הבכירים מכיסם יופנה לפעילות חברתית של הבנק לקהילה.

EY מפחיתה את שכר השותפים ומקפיאה העלאות, ולא כולם מרוצים 
היוזמה ל"מסלול ירוק" להבאת עובדים זרים - והקשיים המשפטיים 

השופט מגן אלטוביה כתב בהחלטה "לאחר ששקלתי את מכלול העובדות וטענות הצדדים וכן את עמדת היועמ"ש והמתנגד אני מוצא שעם תיקון הסכם הפשרה יש מקום ליתן לו תוקף של פסק דין". נקבע כי הסכום שיושב ישא ריבית של 9.57% החל מה-1 לפברואר 2023 ולא יהווה תרומה לצרכי מס.

במסגרת הבקשה לאישור תביעה נגזרת, שהגישה ד"ר שולמית שרון בעלת מניות בבנק, לפני 8 שנים, נטען כי נושאי המשרה גרמו נזק לאחר שהבנק שילם קנס עצום של כ-900 מיליון דולר לרשויות האמריקאיות, אחרי שהודה כי סייע ללקוחות אמריקאים לחמוק מתשלומי מס. גם בנק לאומי ומזרחי טפחות שילמו קנסות בפרשה.

ההסכם המקורי אליו הגיעו הצדדים לא כלל תשלום מכיסם הפרטי של הבכירים והשופט השתכנע, בהמשך לבקשת ד"ר הראל פרימק בעל מניות שיוצג על ידי עו"ד עינת סולניק מלובי 99, כי יש מקום לחייבם באופן אישי. היועצת המשפטית לממשלה, שיוצגה על ידי עו"ד ליאב וינברג תמכה בכך. בתחילה הסכימו הבכירים לשלם 2.25 מיליון אך השופט התנה את אישור ההסכם בסכום של 3.56 מיליון שקל.

השופט אישר את הגמול לתובעת ואת שכר טרחת עורכי הדין עליו הסכימו הצדדים: 4.56 מיליון דולר מתוך סכום הפשרה לעורכי הדין רם דקל ואבירם רחימי, 690 אלף דולר לתובעת ו-300 אלף עבור הוצאות משפט.

את התובעת ייצגו עוה"ד רם דקל, אבירם רחימי ואוהד אנטמן. את בנק הפועלים ייצגו עוה"ד ברק טל, רועי ששון ואופק סיני ממשרד ארנון. את נושאי המשרה בבנק ייצגו עוה"ד צבי אגמון, הלה פלג ורם שחורי ממשרד אגמון עם טולצ'ינסקי.