יו"ר קבוצת בזק גיל שרון פורש; מקים קרן השקעות פרטית

שרון מסיים קדנציה בת שלוש שנים בראשות הקבוצה שמחזיקה בחברת הסלולר פלאפון, שאותה ניהל בעבר • עלות שכרו כיו"ר בזק צפויה להסתכם בסכום של עד 24 מיליון שקל

גיל שרון, יו''ר בזק הפורש / צילום: רמי זרנגר
גיל שרון, יו''ר בזק הפורש / צילום: רמי זרנגר

יו"ר קבוצת בזק , גיל שרון, הודיע אתמול (ד') לדירקטוריון החברה על רצונו לסיים את תפקידו כיו"ר הקבוצה, וזאת תוך מספר חודשים, כדי להבטיח מעבר מסודר של התפקיד ולסייע לחברה בכל שיידרש. שרון כיהן במשך שלוש שנים בתפקיד ראש קבוצת התקשורת הוותיקה ונחשב לאחד המנהלים הבכירים במשק עם ניסיון עשיר ומגוון בתחום התקשורת.

ניתוח | מצאו את ההבדלים: האכזבה של אורי קילשטיין בקרפור מול האקזיט של גיל שרון בסלולר 

לגלובס נודע כי שרון מקים כיום קרן השקעות שתשקיע בחברות בארץ ובחו"ל, והוא צפוי לשמש כשותף באותה קרן. ככל הידוע, פרישתו הגיע על רקע סיום קדנציה ורצונו להמשיך לעסקים אחרים.

סך עלות תנאי העסקתו של שרון בקדנציה שלו כיו"ר בזק צפוי להסתכם לסכום של עד כ-24 מיליון שקל. בשנת 2022 עמדה עלות שכרו על כ-7.2 מיליון שקל, והיא הורכבה שכר של 2.7 מיליון שקל, בונוס של 2.6 מיליון שקל ותשלום מבוסס מניות של 1.8 מיליון שקל. 

מהלך ניהולי מוצלח 

שרון החל את דרכו בחברת סלקום בתחילת המילניום. בהמשך הוא הגיע לחברת הסלולר פלאפון מקבוצת בזק, שם מונה בשנת 2001 לתפקיד המשנה למנכ"ל ובהמשך ב-2006 לתפקיד המנכ"ל. הוא פרש מתפקידו בפלאפון בשנת 2015, ובשנים שלאחר מכן ביצע את אחד המהלכים הניהוליים המוצלחים בזירה העסקית המקומית. הוא מונה לתפקיד מנכ"ל חברת הסלולר גולן טלקום בשנת 2017, ולמעשה הפך לשותף למהלך הרכישה של גולן טלקום על-ידי אלקטרה צריכה מקבוצת אלקו.

בתוך כשלוש שנים מרכישת גולן טלקום מידי מיכאל גולן (מייסדה), הוביל שרון, שהחזיק 10% ממניות גולן טלקום, את החברה למהלך של השבחה תפעולית ניכרת. זאת עד למכירתה בשנת 2020 למתחרה סלקום תמורת כ-650 מיליון שקל. באותה מכירה מימש שרון את מניותיו ברווח של כ-60 מיליון שקל, בעוד אלקטרה צריכה עצמה נהנתה מרווחים של מאות מיליוני שקלים על השקעתה.

בשנת 2020 מונה שרון לתפקיד יו"ר בזק, החברה-האם של פלאפון שאותה ניהל כאמור בעבר. בבזק מציינים כי בתקופת כהונתו של שרון, קבוצת בזק השיקה את רשת הסיבים האופטיים שנפרסה ברחבי הארץ, שהפכה לרשת הגדולה ביותר בישראל, ובהמשך גייסה לקוחות והפכה לרשת בעלת מספר המנויים הגדול ביותר בישראל. באותה עת פלאפון האיצה את פריסת רשת דור 5 ושדרגה קרוב למיליון מינויים לשירותי דור 5 תוך הגדלת ההכנסות. ב-yes הושק באנדל טלוויזיה ואינטרנט סיבים, שהביא לצירוף עשרות אלפי לקוחות. בבזק בינלאומי הוגדר מיקוד חדש, בשירותי ענן, סייבר ואינטגרציה לחברות, תוך ביצוע מהלך של רכישה ומיזוג. בתקופה זו הצליחה החברה להפחית את החוב הפיננסי שלה ואף לחזור לחלוקת דיבידנד לבעלי המניות.

"סגירת מעגל אישית" 

לאור החלטתו מסר שרון: ""לאחר תקופה מאוד אינטנסיבית בקבוצה, החלטתי לצאת לדרך חדשה, בה אוכל לתרום מניסיוני ולהשביח חברות במגוון תחומים, כפי שעשיתי בכל תפקידיי הקודמים, בפלאפון, גולן טלקום ובבזק. בשלוש השנים בהן אני מכהן בתפקיד, הגדרנו ויישמנו אסטרטגיית צמיחה שהובילה את הקבוצה לתוצאות עסקיות מצוינות וצמיחה עקבית בהכנסות וברווח. 

"בהצטרפותי לקבוצה כיו"ר הרגשתי סגירת מעגל אישית, כאשר חזרתי לקבוצה בה הייתי תקופה ארוכה מנכ"ל פלאפון", אמר שרון. "עתה החלטתי שעליי לצאת לדרך חדשה. אני רוצה להודות בראש ובראשונה לחברי בדירקטוריון על עבודת הצוות המצוינת וההירתמות לכל משימה, ובעיקר על התמיכה לה זכיתי מהם. אני רוצה להודות למנכ"לי החברות, בזק, פלאפון, yes, בזק בינלאומי ובזק אונליין על העשייה המצוינת ועל שיתוף-הפעולה הרב. אני מודה גם לכל 11,000 העובדים הנפלאים והמסורים בקבוצת בזק, אשר משקיעים ותורמים מדי יום להצלחת הקבוצה".

תומר ראב"ד, מנכ"ל ביקום, בעלת השליטה בבזק וחבר דירקטוריון, מסר בעקבות הודעתו של שרון, "הצטערנו מאוד לשמוע על רצונו של גיל לסיים את תפקידו. בשמי ובשם בעלי השליטה בקבוצה וכל חברי הדירקטוריון, אנו מבקשים להודות לגיל על השנים בהן הוביל את הקבוצה בהצלחה, ורוכשים לו הערכה רבה על האופן בו ניהל אותה. קבוצת בזק ממשיכה לצמוח עם תוצאות יוצאות מן הכלל, הרבה מכך בזכות המהלכים שגיל הוביל".

ראב"ד הוסיף כי "בזק פועלת כיום כתף אל כתף עם כוחות הביטחון על-מנת לספק תקשורת תקינה ואיכותית לכל תושבי ישראל ולכוחות הביטחון".