ישראל במלחמה | סיקור שוטף

אזרח ישראלי נהרג מירי נ"ט בלבנון; תקיפות נרחבות ברצועת עזה

דיווחים בעזה על תקיפות "חסרות תקדים" • גלנט: "לא תהיה הפוגה באש ללא השבת חטופים" • דובר צה"ל חשף: חמאס שיגר רקטות במרחק של 75 מטרים בלבד מבית חולים בעזה • צה"ל איתר עשרות רובים, רחפני נפץ ותחמושת ברצועה • כיפת ברזל יירטה כטב"ם בשטח לבנון, לפחות פצוע אחד מירי נ"ט על רכב סמוך לגבול • הותר לפרסום: לוחם סיירת הנח"ל, יהונתן מימון, נפל בקרב בצפון הרצועה • עדכונים שוטפים

תקיפות ברצועת עזה / צילום: ap, Abed Khaled
תקיפות ברצועת עזה / צילום: ap, Abed Khaled

עדכונים שוטפים

22:10 - 75 משאיות של סיוע הומניטרי נכנסו לרצועת עזה במהלך היום דרך מעבר רפיח והן כללו מזון, מים וציוד רפואי.

22:01 - מטח נוסף מדרום הרצועה למרכז, לשפלה וליישובים בדרום.

21:58 - המטח לקריית שמונה: בית נפגע ישירות. אדם שהיה בבית התמגן במקלט ולא נפגע.

21:39 - מספר נפילות אותרו בשיגורים האחרונים לקריית שמונה. ממד"א נמסר שלא דווח על נפגעים. חיזבאללה קיבל את האחריות לירי.

21:28 - אזעקה נוספת בקריית שמונה, כשעתיים לאחר המטח האחרון לעיר. הפרטים בבדיקה.

21:14 - בצל דבריו של השר עמיחי אליהו מעוצמה יהודית, ראש הממשלה נתניהו רצה לפטר אותו ופנה בעניין לשר איתמר בן גביר . השניים שוחחו אבל בן גביר לא היה מוכן לזה, טען שפיטורים של אליהו הם דבר מוגזם, והוסיף שצריך לעסוק בהשמדת חמאס ולא בחינוך שרים. נתניהו החליט לוותר.

20:57 - ראש ממשלת עיראק א-סודאני בפגישה עם שר החוץ של ארה"ב בלינקן, בבגדאד: "אנחנו מגנים את התוקפנות הציונית בעזה ודורשים הפסקת אש מיידית ואת פתיחת המעברים, כדי למנוע אסון הומניטרי".

20:41 - דיווחים על תקיפות נרחבות ברצועת עזה.

20:37 - דיווח בלבנון: ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה יבקר בביירות בימים הקרובים "כדי לעקוב אחר תיק האסירים".

20:35 - אותרו רסיסי רקטה בפתח תקווה, אין נפגעים.

20:14 - קצינים בכירים פנו לתושבים בעוטף בצל מחדל 7 באוקטובר, ואמרו להם: "אנחנו מקווים למות בשדה הקרב בעזה, כי אנחנו מתביישים שהפקרנו אתכם. גם ככה אנחנו מתים מבושה. לפחות נמות בניסיון להגן עליכם כמו שצריך ולהחזיר לכם את הביטחון, אנחנו מבטיחים לכם שאנחנו ננצח במלחמה".

20:10 - הרמטכ"ל הרצי הלוי בפיקוד הצפון: "מוכנים בכל רגע לעבור למתקפה בצפון".

20:05 - גורם מדיני: "צה"ל ייערך אחרת לפריצת הגבול ולא רק לחדירה של חוליות ליישובים. חיזבאללה לא יכול עכשיו לפרוץ את הגבול בגלל ההיערכות והמוכנות של כוחותינו. האירוע של כיבוש הצפון ירד".

20:01 - אזעקות בגוש דן, בתל אביב וביישובים בשרון. כ-6 עד 8 רקטות נורו.

20:00 - גורם מדיני: "לא הייתה הצעה לשחרור אזרחים זרים, גם אם תהיה הפסקת אש תמורת החזרת החטופים, היא תהיה זמנית וישראל תמשיך לפעול למיטוט החמאס. ההתיישבות בצפון תוכל לחזור בעקבות היקף ועוצמת הניצחון על חמאס".

19:35 - כמה רקטות אותרו בקריית שמונה, חלקן יורטו. אין נפגעים.

19:22 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי: אזרח ישראלי נהרג היום מירי נ"ט של חיזבאללה. "ארגון הטרור ממשיך לערער את הביטחון בגבול הצפון ותוקף את תושבי הצפון, ללא הבחנה, תוך סיכון היציבות בדרום לבנון".

19:20 - השר בני גנץ בסיור בדרום: "מול אויב שהופך בתי חולים לבתי מחסה לראשי הטרור, מול מי שחוטף ילדים, והופך גני שעשועים למחסני אמל"ח, אנחנו צריכים הפעלת אש - ולא הפסקת אש. רק לחימה רציפה, מקצועית ונחושה תביא לשחרור החטופים, שינוי מציאות, לביטחון בכל הגבולות, ותתרום למאמץ להשבת הבנות והבנים הביתה. אנחנו מרחיבים את הלחימה ומפעילים את כל העוצמה. האינטרס של העולם החופשי ושל ישראל - חד הוא. השמדת האיום, ויציבות במזרח התיכון כולו".

19:13 - אזעקות בנתיבות ובסביבה.

19:12 - אזעקות בקריית שמונה, במטולה וביישובים נוספים באצבע הגליל.

19:00 - כוחות אוגדה 36 של צה"ל תקפו מטרות והתייצבו על חוף הים בעזה.

18:59 - שר הביטחון יואב גלנט: "המסר הברור שאני מעביר לקהילה הבינלאומית - לא תהיה הפוגה באש ללא השבת חטופים. אנחנו בוחנים כל כיוון שיקדם את השבת החטופים. כל מערכת הביטחון רואה בנושא כבעל חשיבות עליונה, ובאופן אישי - אין רגע בדיונים הביטחוניים ובקבלת ההחלטות שאני לא חושב עליכם ועל יקירכם".

18:57 - שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם משפחות החטופים: "אנחנו מרכזים מאמצים מבצעיים, מודיעיניים ומדיניים להשבת החטופים. החמאס סופג מכות קשות בשדה הקרב וינסה להכאיב לנו בלוחמה פסיכולוגית במקומות הכי רגישים וכואבים. החמאס הוא ארגון רצחני, חסר אנושיות, הוא לא רוצה להטיב את מצב האזרחים בעזה. הלחץ הצבאי עליו משרת גם את המאמצים להחזרת החטופים". 

מלחמה גם בצפון? החוקר שבטוח - נסראללה איבד את הקלף שלו נגד ישראל
סמוטריץ' הפתיע את האוצר: טווח הפיצויים המלאים לעסקים יורחב עד באר שבע 
"מלחמת עולם שלישית? זה תסריט הגיוני, אבל הוא לא סביר"
כך נראים החיים החדשים של מפוני העוטף: "הגוף ישן, אבל המוח לא נח" 
רוסיה בחרה צד. גם הסינים: האם ישראל בדרך להפוך לזירת התכתשות עולמית?

18:48 - אזעקות הופעלו בשדרות וביישובי העוטף.

18:40 - צה"ל תוקף "תקיפות חסרות תקדים" בצפון הרצועה ומסביב לעיר עזה, כך על-פי דיווחים פלסטיניים.

18:35 - דיווחים בעזה: נותקה רשת האינטרנט בכל הרצועה. חברת התקשורת הפלסטינית פאלטל טענה כי הופסקו לחלוטין כל שירותי התקשורת והאינטרנט ברצועת עזה, בעקבות ניתוק של הקווים הראשיים שחוברו בעבר בידי הצד הישראלי. 

18:12 - ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לסינואר לא אכפת מהעם שלו, והוא מתנהג כמו היטלר קטן בבונקר. העם שלו מעניין אותו כקליפת השום".

18:01 - הנחיות פיקוד העורף עודכנו: הוסרה הגבלה על קיום לימודים ביישובי השרון - וכעת אין תלות במרחב מוגן. 

17:45 - צה"ל חיסל באמצעות כטב"ם שלושה מחבלים בשטח לבנון סמוך לקיבוץ יפתח, אחרי שזוהו כמי שנערכים לבצע ירי לעבר ישראל.

17:42 - זוהתה גופתה של רות פרץ ז"ל, נערה עם צרכים מיוחדים ש נרצחה בטבח במסיבה ברעים. 

17:28 - רכב נפגע מהירי ליישובי העוטף - אין נפגעים.

17:20 - אזעקות בעוטף עזה. 

17:06 - דובר צה"ל: כוחות צה"ל איתרו עשרות רובים, רחפני נפץ ותחמושת ברצועת עזה, יחד עם מעבדה לייצור חומרי נפץ, והשמידו אותה. בפעילות אותרו נשקים מסוג קלאצ'ניקוב ותת-מקלע, מחסניות, רימונים, מטענים, אמצעי מיגון, רחפנים חמושים וטילי RPG. חלק מאמצעי הלחימה הושמדו, וחלקם הובאו ארצה לצורכי מחקר. 

17:05 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד במטה משפחות החטופים: "הייתי בשבוע שעבר אצל ראש הממשלה. אמרתי לו שהאופוזיציה תיתן גיבוי לכל צעד, לכל עסקה, מרחיקת לכת ככל שתהיה - העיקר שהחטופים יחזרו. אנחנו לא נגיד שהיינו מנהלים את זה יותר טוב. אנחנו לא נגיד שהמחיר יקר מדי".

16:58 - צבע אדום בעוטף עזה.

16:53 - לשכת מנהיג איראן מאשרת כי ח'אמנהאי נפגש בטהראן עם בכיר חמאס אסמעיל הנייה. התמונה שפרסמה לשכת מנהיג איראן אינה חדשה, אלא מחודש יוני.

16:51 - אזעקות בבאר שבע ובחצרים.

16:42 - הותר לפרסום כי נקבע מותו של הרב נערן חיים אשחר שנפצע בשבוע שעבר אנוש בתאונת הטנק שבה נהרג ינון פליישמן. 

16:34 - בעקבות דבריה של ח"כ אימאן ח'טיב-יאסין, הנהגת רע"ם הודיעה לה כי אין לה מקום ברשימתה לכנסת, ודרשה ממנה להתפטר מיד.

16:21 - ראש הממשלה בנימין נתניהו בבסיס חיל האוויר רמון: "לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופינו, אנחנו אומרים את זה גם לאויבינו וגם לידידינו. האויבים שלנו טעו בנו, נמשיך עד שננצח אותם". 

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בבסיס חיל האוויר רמון, היום / צילום: קובי גדעון-לע''מ
 ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בבסיס חיל האוויר רמון, היום / צילום: קובי גדעון-לע''מ

16:10 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, חשף בפני התקשורת כי צה"ל פועל לפינוי אוכלוסייה אזרחית תוך הימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים באמצעות כרוזים, שיחות טלפון, הודעות SMS והודעות מוקלטות. עוד הציג דובר צה"ל תיעוד של השימוש הציני של מחבלי החמאס בבתי החולים בעזה, ובו נראית תשתית תת-קרקעית בבית החולים שיח' אחמד שמתחברת לתשתית תת-קרקע של חמאס. בתיעוד אחר הציג דובר צה"ל כיצד בנה חמאס תשתית טרור בבית החולים האינדונזי ברצועה - החל משנת 2010 ועד ל-2023. 

16:03 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "חמאס שיגר רקטות במרחק של 75 מטרים בלבד מבית חולים בעזה". 

16:00 - צבע אדום בשדרות, באיבים ובניר עם.

15:50 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הציג עדויות לשימוש של חמאס במתקנים רפואיים למטרות טרור. "אנחנו במלחמה עם חמאס, לא עם האוכלוסייה האזרחית בעזה", אמר הגרי. "אמרנו לאזרחים העזתים להתרחק מאזורי הלחימה לאזור בטוח. חמאס חוסם את המעברים ועוצר את העזתים מלנוע דרומה". 

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי, מראה את מנהרות החמאס מתחת לבית החולים האינדונזי בעזה, היום / צילום: חדשות 12
 דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי, מראה את מנהרות החמאס מתחת לבית החולים האינדונזי בעזה, היום / צילום: חדשות 12

15:44 - ח"כ אימאן ח'טיב-יאסין (רע"ם) סיפקה התבטאות מקוממת לאחר שאמרה בראיון בערוץ כנסת כי "לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט, ולא אנסו נשים" ב-7 באוקטובר. לדבריה, "אם זה היה, זה מביש, אבל אי-אפשר להתעלם ממה שהיה לפני וממה שהיה אחרי". כשנשאלה אם צפתה בסרט שהוקרן לחברי הכנסת, השיבה: "לא יכולה לצפות, אני שמעתי ממקור ראשון".

15:31 - משרד החוץ הסעודי גינה בחריפות את ההתבטאות של השר עמיחי אליהו, שאמר הבוקר כי הפצצת עזה באטום "זו דרך אחת". "הצהרות מסוג זה מבטאות את חדירת הקיצוניות והאכזריות בקרב חברי הממשלה הישראלית", נכתב בהצהרה. עוד נטען כי העובדה שהשר אליהו לא פוטר מבטאת "זלזול בסטנדרטים ובערכים המוסריים, הדתיים והמשפטיים של הממשלה הישראלית".

15:18 - צבע אדום בכיסופים.

15:03 - אזעקות בעוטף עזה.

14:20 - האזעקה בגליל המערבי: לפחות פצוע אחד בפגיעה ישירה של טיל נ"ט ברכב במרחב יפתח סמוך לגבול לבנון. כוחות הצלה גדולים נמצאים בשטח, הכבישים הסמוכים נסגרו.  

13:57 - אזעקה בגליל המערבי. 

תקיפות צה''ל בגבול לבנון כתגובה על ירי על מוצביהם / צילום: ap, Hussein Malla
 תקיפות צה''ל בגבול לבנון כתגובה על ירי על מוצביהם / צילום: ap, Hussein Malla

13:50 - דיווח בסוכנות הידיעות הטורקית אנדולו, מפי מקורות רשמיים ברשות הפלסטינית: הרשות מסרבת לקבל את כספי הסילוקין מישראל - לאחר קיזוז הכספים שמיועדים לעזה מכספי המסים. נטען כי "הוחלט שלא לקבל את כספי המסים שלא במלואם, שכן קיזוז הכספים שמגיעים לעזה - משמע חיזוק ההפרדה בין הגדה לעזה. ההחלטה עומדת בעינה, אלא אם ישראל תחזור בה מהקיזוז". 

13:15 - מאות התאספו בלונדון כדי להפגין למען שחרור החטופים.

13:10 - שר ההגנה של איראן: המלצנו לאמריקאים להפסיק מיד לתמוך בישראל ובמלחמה, ולא הם יספגו אבדות כבדות.

12:56 - אזעקה בנתיבות, במד"א עדכנו כי לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

12:45 - המתיחות בגבול הצפון: כיפת ברזל יירטה כטב"ם שהתקרב לישראל משטח לבנון. מוקדם יותר, אזעקות הופעלו בגליל העליון - טיל נ"ט נורה לעבר כוח צה"ל באזור אביבים, אין נפגעים. במרחב ראש הנקרה - צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לבצע ירי לעבר ישראל. חיזבאללה: 60 פעילים נהרגו.

12:30 - משגרי רקטות בגני שעשועים ובסמוך לבריכות ילדים: כוחות צה"ל ממשיכים לחשוף את ניצול האוכלוסייה ברצועת עזה לצורכי הטרור של ארגון חמאס. במהלך הלחימה והתמרון הקרקעי חשפו הכוחות משגרי רקטות סמוך לבריכת ילדים ובורות של משגרי רקטות בגן שעשועים ישן בתוך עזה. מצה"ל נמסר: "זוהי הוכחה נוספת לשימוש הבלתי פוסק של ארגון הטרור חמאס באוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי". 

12:13 - הותר לפרסום: לוחם סיירת הנח"ל, יהונתן מימון, נפל ברצועת עזה.

12:05 - פעילות צה"ל נגד ארגון הטרור חמאס גם ביהודה ושומרון נמשכת: במהלך הלילה נעצרו 36 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון. לאחר חילופי אש באבו דיס נהרג המחבל נביל חליה.

11:50 - יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש עם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן ברמאללה.

11:48 - אזעקות בגליל העליון: התרעות הופעלו באביבים וביראון סמוך לגבול לבנון.

11:30 - מאז תחילת המלחמה הוצאו עשרות אלפי עובדים לחל"ת שלא מרצון. מנתוני הביטוח הלאומי עולה כי מעל 65 אלף אזרחים הגישו בקשה לקבלת דמי אבטלה.

11:00 - דיווח בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" הפרו-קטארי: משלחת ביטחונית ישראלית ביקרה ביום רביעי בקהיר ונפגשה עם גורמים במודיעין המצרי הכללי, בראשות האלוף עבאס כאמל. על-פי הדיווח, התנהלו שם דיונים נרחבים על המצב ברצועת עזה ובעניין התיווך לשחרור החטופים הישראלים והזרים שמוחזקים בידי חמאס והג'יהאד האיסלאמי.

צוין כי המשלחת הישראלית, בראשות מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן, פעלה ליצירת פתרון שיבטיח הכנסת כמויות מוגבלות של דלק, כדי לענות על צורכי בתי החולים בעזה - מבלי שהן יזלגו לחמאס ולארגוני הטרור.

על-פי הדיווח, כמה מדינות הגישו הצעות לקבלת מספר רב של פצועים עזתיים לטיפול בחו"ל בימים הקרובים, כאשר דיוני המשלחת הישראלית כללו גם הסדרים עם מצרים לגבי קבלת בתי חולים צפים בחוף המצרי ליד סיני ומעבר רפיח.

10:50 - חמאס על ההתבטאות של שר המורשת עמיחי אליהו: "משקפת את הטרור חסר התקדים שמנהיגה הממשלה בישראל ומהווה סכנה לכל האזור והעולם".

10:40 - צבע אדום בעוטף עזה.

09:55 - האזעקה בצפון: מיירט שוגר לעבר מטרה חשודה. בשלב הזה לא ברור אם מדובר בכטב"ם או בזיהוי שווא.

09:50 - חברי הפרלמנטים בעולם יוזמנו לצפות בסרטון הזוועות של החמאס. שר החוץ אלי כהן,  בשיתוף-פעולה עם דובר צה"ל, הנחה את נציגויות ישראל בעולם להקרין את הסרט, שמביא תיעוד קשה וגרפי של מעשי הטבח של חמאס בנשים, בילדים ובמשפחות שלמות ב-7 באוקטובר. בין הנציגויות המרכזיות שכבר הקרינו את הסרט: וושינגטון, ברלין, לונדון וטוקיו.

09:33 - אזעקה במתת שבגליל העליון. זמן קצר לאחר ההתרעה עדכנו במד"א כי לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

09:05 - על רקע תקיפות המיליציות הפרו-איראניות נגד האמריקאים באזור ולאחר שיחת טלפון אתמול בין שרי החוץ של איראן ועיראק, ראש הממשלה העיראקי יגיע מחר לביקור בטהראן.

08:25 - גם צ'אד הודיעה: בעקבות המלחמה - מחזירים להתייעצות את הממונה על היחסים בשגרירות בישראל.

08:15 - הקרבות ברצועה נמשכים: צה"ל תקף מעל 2,500 מטרות מתחילת הפעילות הקרקעית בעזה. כוחות צה"ל ממשיכים לחסל מחבלים בקרבות פנים אל פנים ולהכווין כלי טיס להשמיד תשתיות טרור, מחסני אמצעי לחימה, עמדות תצפית ומפקדות מבצעיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. הלילה הכווינו הכוחות כלי טיס לתקיפה של מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס הכולל מפקדות מבצעיות, עמדות תצפית ותשתיות טרור נוספות.

08:03 - צבע אדום בעוטף עזה.

07:45 - ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון וראש ממשלת אוסטרליה לשעבר סקוט מוריסון הגיעו לביקור הזדהות בישראל. את הביקור יזם ח"כ דני דנון, והשניים צפויים להיפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, עם משפחות שאיבדו את יקיריהם במתקפת הטרור של חמאס ועם חיילים בעלי אזרחות בריטית. בנוסף יבקרו השניים בקיבוץ בארי ובאשקלון.

ג'ונסון: "חשוב וחיוני שאנחנו המאמינים בזכותה של ישראל להגן על עצמה, נעשה כל שביכולתנו בזמן הזה כדי להראות את תמיכתנו מול התקפות אכזריות ובלתי אנושיות נגד חפים מפשע, ולהדגיש כי מול זוועה בקנה-מידה בסדר גודל הזה, לממשלה אין ברירה אלא להגן על עם ישראל".

07:13 - הירי לעבר ישראל נמשך: צבע אדום במבטחים, בעמיעוז ובישע שבעוטף עזה.

06:00 - צה"ל: האזעקה בגליל העליון - התרעת שווא.

05:35 - אזעקה הופעלה במשגב עם שבגליל העליון.

05:20 - גורם בעזה ל-CNN: "עשרות אנשים נהרגו ויותר מ-100 נפצעו בתקיפת צה"ל במחנה הפליטים אל-מע'אזי שבמרכז הרצועה".

04:17 - נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי: המלחמה של ישראל בחמאס "לוקחת את הפוקוס" מהמלחמה של רוסיה באוקראינה. לדבריו, זו "אחת מהמטרות של רוסיה". את הדברים אמר זלנסקי במהלך תדרוך לצד נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין, כך לפי BBC.

03:30 - ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בחשבון הטוויטר שלו צייץ טרודו כי הוא אישר מחדש את תמיכתה של קנדה בישראל ובזכותה להגן על עצמה, בהתאם לחוק הבינלאומי. עוד הוסיף טרודו כי יש לשחרר "מיידית וללא תנאי" את החטופים שבידי חמאס.

02:20 - הפלסטינים טוענים: הותקף הלילה מאגר המים הראשי באזור תל א-זעתר בצפון הרצועה. יש לציין כי חמאס עושה שימוש ציני במתקנים אזרחיים לצורכי טרור.

02:00 - תיעוד מבית החולים שיפאא': המוני עזתים התקהלו וצפו בתיעודים של מחבלי חמאס תוקפים כלי רכב של צה"ל, תוך שהם משמיעים קריאות שמחה. בניגוד לטענות, החשמל זורם בכל פינה, והסרטונים מוקרנים על המסך.

01:58 - ירי נ"ט בוצע לעבר לוחמי צה"ל בדרום הרצועה. הכוח השיב אש.

01:46 - הפלסטינים טוענים: צה"ל תוקף בשעה זו במחנה הפליטים אל-מע'אזי שבמרכז הרצועה.

01:00 - על רקע ההפגנות הפרו-פלסטיניות, משטרת לונדון הודיעה כי עצרה היום 29 בני אדם בחשד לביצוע פשעי שנאה, כולל מעשים אנטישמיים ועבירה על סעיפי הטרור.

00:20 - שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן ייפגש היום עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה. זאת לאחר שהאחרון לא השתתף בישיבת שרי החוץ של מדינות ערב שהתקיימה בעמאן. ההגעה של בלינקן לרמאללה היא חריגה ומסמלת איתות על איבוד סבלנות של האמריקאים על התנהלות הרשות הפלסטינית.

00:19 - למרות שחמאס תקף את כוחות צה"ל שפתחו היום ציר הומניטרי - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הודיע כי יתאפשר מחר לתושבי עזה לנוע בחופשיות בציר סלאח א-דין בין השעות 14:00-10:00, והפציר בתושבי הרצועה להתפנות דרומה.

00:10 - על רקע הביקור הצפוי של שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן מחר בבגדד, גדודי חיזבאללה בעיראק מאיימים: "נקבל את פניו בהסלמה חסרת תקדים. נפעל לסגירת אתרים אמריקאים בעיראק ואת השגרירות האמריקאית, ונמנע מאזרחים אמריקאים להיכנס למדינה בדרך אלימה".

00:12 - משפחות חטופים נפגשו עם בכירי הממשל בפלורידה, בהם המועמד בפריימריז הרפובליקנים לנשיאות ארה"ב, רון דה סנטיס.

23:37 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן השיב בחיוב כשנשאל האם ישנה התקדמות במגעים להשגת הפוגה הומניטרית בלחימה בעזה.

23:32 - צה"ל פרסם תיעוד של תקיפת תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה מהערב בשטח לבנון, לאחר שזוהו כמה שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף, זוהה ירי נ"ט לעבר מרחב מטולה - אין נפגעים.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12