סטארט-אפ ה-AI הסיני שהצליח להפוך ליוניקורן ב-8 חודשים בלבד

מדען המחשבים קאי-פו לי מביא את הבינה המלאכותית לסין עם סטארט-אפ חדש בשם O1.AI, ששווה כבר מיליארד דולר • את ההצלחה ניתן לייחס למודל חדש של קוד פתוח • בראיון לבלומברג, אמר לי: "זו פריצת הדרך הגדולה ביותר עבור האנושות"

קאי פו לי מנכ''ל 01.AI / צילום: Reuters, Edmond So
קאי פו לי מנכ''ל 01.AI / צילום: Reuters, Edmond So

סטארט-אפ סיני חדש בתחום ה-AI הפך ליוניקורן בתוך פחות משמונה חודשים. הסיבה? המנכ"ל מבטיח שלחברה יש מודל חדש של בינה מלאכותית בקוד פתוח, שמתעלה על המודלים הקיימים בעמק הסיליקון.

החברה הסינית, O1.AI, הגיעה להערכת שווי של יותר ממיליארד דולר, לאחר סבב גיוס שכלל את יחידת הענן של קבוצת עליבאבא. כך אמר ד"ר קאי-פו לי, המנכ"ל בן ה-61, בראיון לבלומברג. את הצוות הוא החל להרכיב במרץ וביוני החלה החברה כבר לפעול.

"ניהול השקעות? שרלטנות": האיש הכי קרוב לוורן באפט מדבר ללא מעצורים
ההודעה שאכזבה את המשקיעים ונקודת האור המפתיעה: 4 הערות על דוחות אפל
ג'ף בזוס עוזב את סיאטל אחרי 30 שנה. זו הסיבה

לי, שעבד בעבר בגוגל, מיקרוסופט ואפל, בנה צוות של יותר מ-100 אנשים, ומשך אליו קולגות לשעבר מהחברות האמריקאיות ואזרחים סינים מעבר לים. לדבריו, החברה לא כוללת רק מומחי בינה מלאכותית, אלא גם אנשי עסקים מנוסים שיכולים לעזור בכל דבר, החל ממיזוגים ורכישות ועד להנפקה ראשונית.

סין זקוקה לבינה מלאכותית

שבעה חודשים לאחר הקמת הסטארט-אפ, הוא הוציא את הדגם הראשון שלו ,Yi-34B, בקוד פתוח. המודל זמין למפתחים מרחבי העולם, בסינית ובאנגלית. מודלים של LLM, הם אלגוריתמים ממוחשבים שאומנו על כמויות גדולות של נתונים בכדי לקרוא, להבין, ולהפיק טקסט וקוד דמוי אדם. במדדים מרכזיים, Yi-34B מתעלה על דגמי קוד פתוח מובילים, שכבר קיימים בשוק.

בראיון ל-TechCrunch, טען לי כי יש צורך בבינה מלאכותית בסין. "בניגוד לשאר העולם, לסין אין גישה ל-OpenAI ולגוגל, מכיוון ששתי החברות הללו לא הפכו את המוצרים שלהן לזמינים בסין. אז אני חושב שרבים העוסקים ב-LLM מנסים לתרום את חלקם ביצירת פתרון לשוק שבאמת צריך את זה".

המטרה הסופית של הסטארט-אפ, לפי לי, היא להפוך למערכת אקוסיסטם בה מפתחים מבחוץ יכולים לבנות יישומים בקלות. לי אמר כי המודל הקנייני של החברה יהיה שווה לזה של GPT-4, כאשר התייחס לקוד הפתוח.

הקדיש את חייו לבינה המלאכותית

עבודתו של לי על בינה מלאכותית, התחילה כבר לפני עשרות שנים. בבקשתו ללימודי תואר שני באוניברסיטת קרנגי מלון, הוא כתב שהוא רוצה להקדיש את חייו לחקר הבינה המלאכותית, מכיוון שהטכנולוגיה תעזור לבני אדם להבין את עצמם טוב יותר. הוא המשיך ופרסם שני ספרים רבי מכר, "מעצמות AI: סין, עמק הסיליקון והסדר העולמי החדש", ו-"AI 2041 : עשר חזונות לעתידנו".

"זו פריצת הדרך הגדולה ביותר עבור האנושות", אמר לי בראיון לבלומברג. "זה גם השלב האחרון להבנת עצמנו".