בפלמחים ובכפר גליקסון: הסכם למימון פרויקטים סולאריים בהיקף של כ-118 מיליון שקל

חברת יבולי שמש חתמה על שני הסכמי מימון עם בנק דיסקונט ובנק הפועלים, המיועדים להקמת מיזמים סולאריים בישראל בהספק כולל של כ-35 מגה-וואט • בכיר בחברה: "אנרגיה מתחדשת הופכת למנדטורית בארץ"

מאגר גליקסון / צילום: באדיבות יבולי שמש
מאגר גליקסון / צילום: באדיבות יבולי שמש

חברת יבולי שמש חתמה על שני הסכמי מימון עם בנק דיסקונט ובנק הפועלים בהיקף כולל של כ-118 מיליון שקל, המיועדים להקמת מיזמים סולאריים בישראל בהספק כולל של כ-35 מגה-וואט - כך נודע לגלובס. 

משרד האנרגיה מציג: תוכנית לשיקום עוטף עזה ללא תקציב

עם בנק דיסקונט חתמה החברה על הסכם בסך של 85 מיליון שקל, לטובת מימון ארבעה מתקנים להפקת חשמל על גבי מאגרי מים הממוקמים בכפר גליקסון (צפי הפעלה: דצמבר-ינואר), בפלמחים (צפי הפעלה: רבעון ראשון 2024), בענות (צפי הפעלה: רבעון ראשון 2024) ובצובה (צפי הפעלה: רבעון שני 2024). מיזמים אלה מהווים חלק מהליכים תחרותיים של רשות החשמל (הליך 1 והליך 3). המימון שנחתם יאפשר התאמה עתידית לשינויים בפרויקטים במסגרת אסדרת השוק, שבה יתאפשר לה כספקית חשמל למכור בתעריפים שונים.

ההסכם הנוסף נחתם כאמור עם בנק פועלים על מימון בסך של כ-33 מיליון שקל. המימון נועד לצורך הקמת מתקנים ליצור חשמל על גבי גגות במסגרת אסדרה תעריפית ובמסגרת זכיות החברה בהליכים תחרותיים של רשות החשמל.

שני ההסכמים עם בנק דיסקונט ובנק פועלים מתווספים להסכם שחתמה החברה לפני כשנתיים עם בנק לאומי, בהיקף מימון של 56 מיליון שקל, שמשמש להקמת מתקנים סולאריים לייצור חשמל על גבי גגות. 

"אנרגיה מתחדשת הופכת למנדטורית" 

יבולי שמש פועלת בתחום האנרגיות המתחדשות ועוסקת בעיקר בפעילות ייזום, פיתוח, תכנון, מימון, הקמה והפעלה של מערכות פוטו-וולטאיות ואנרגיית רוח בארץ ובחו"ל (יוון ופולין). לחברה יש צבר פרויקטים בהספק כולל של יותר מ-1,000 מגה-וואט. החברה עוסקת גם ביבוא, הפצה וסחר של מוצרים להרכבת מערכות אנרגיה מתחדשת בישראל באמצעות חברת-הבת ראלקו אנרגיה.

יבולי שמש נמצאת בשליטת המייסד אופיר רוזיאק ומשפחתו. בפברואר 2022 רכשה פועלים אקוויטי כ-20% ממניות החברה, כאשר הזרימה אל החברה כ-100 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-500 מיליון שקל.

"על רקע משבר האקלים המחריף משנה לשנה  והצורך של המדינה לעמוד ביעדי שנת 2030, אנרגיה מתחדשת הופכת למנדטורית בארץ", אומר גיתי אונגר, סמנכ"ל מימון יבולי שמש אנרגיה מתחדשת. "ליבולי שמש יש צבר פרויקטים באנרגיה ירוקה בהיקף של למעלה מ-1 ג'יגה בארץ ובחו"ל הנמצא בשלבי פיתוח שונים, ואנו ממשיכים לבחון הזדמנויות עסקיות נוספות".