אודי דור חוזר מה"פנסיה": רוכש שליטה בחברת הפרויקטים אורד

יותר מ-20 שנה לאחר שמכר את חלקו בחברת ההשקעות דור-ברגר וטען כי "יש לי כסף עד סוף חיי", ישקיע דור 16 מיליון שקל בחברה הבורסאית אורד, שאת השליטה בה יחלוק עם מוטי יונגרייז

מרכז בקרה חברת אורד / צילום: איל יצהר
מרכז בקרה חברת אורד / צילום: איל יצהר

מי שהיה מנהל השקעות מוכר בשוק ההון בשנות ה-90, אודי דור, עושה קאמבק לבורסה של ת"א. בתחילת 2001 כשדור פרש מחברת ההשקעות דור-ברגר, שאותה ייסד עם שותפו דאז עמית ברגר, הוא מכר את החזקותיו בחברה לשותפו תמורת 5.3 מיליון שקל. "יש לי די כסף עד סוף חיי, ואני לא לחוץ להחליט מה בכוונתי לעשות", אמר אז, והוסיף כי "כבר הרבה שנים אני אומר שהשאיפה שלי היא לפרוש לפנסיה בגיל 34".

הגופים נקלעו לקשיי נזילות. מתי המשקיעים ייראו את הכסף? 
"כל הכסף שלנו נמצא על המדפים": יו"ר קבוצת האופנה שזועם על הממשלה 

כעת סיכם דור על רכישת השליטה בחברת אורד , העוסקת בביצוע פרויקטים, מכירת ציוד ומתן שירותים בתחום המתח הנמוך למערכות ביטחון, מערכות שליטה ובקרה והגנה היקפית, מערכות גילוי וכיבוי אש ומערכות סולאריות. דור צפוי לרכוש 40% מהון המניות של אורד במחיר השוק ובסכום כולל של 16 מיליון שקל. כתוצאה מכך זינקה מניית אורד בבורסה בכ-20% למחיר המגלם לחברה שווי שוק של 46 מיליון שקל.

המניות יירכשו מבעלי המניות הקיימים בחברה בראשות אריאל אדורם. בעלי המניות המוכרים התקשרו בהסכם למכור את כל החזקותיהם בחברה בעסקה שצפויה להיסגר במהלך השבוע הקרוב. בד-בבד סיכם דור על עסקה נוספת עם חברת Nine Zero Macro (NZ) שבבעלות מוטי יונגרייז, שתרכוש מידיו 18.4% ממניות אורד תמורת 7.3 מיליון שקל לפי מחיר זהה לעסקה הראשונה. העסקה הנוספת תושלם מיד עם השלמת העסקה הראשונה. עם השלמת העסקה עם דור והפניקס יתפטרו מתפקידם הדירקטורים אמנון אדורם, אריאל אדורם ויו"ר הדירקטוריון אילן בן גיגי, ובמקומם הרוכשים ימנו את גליה דור, עידו דור ומוטי יונגרייז.

לפי ההסכם בין דור והחברה של יונגרייז, דור עתיד למכור למספר נושאי משרה באורד מניות החברה שירכוש, וככל שלא ימכור את כל המניות, NZ תרכוש אותן מידיו שבתום התהליך דור ו-NZ יחזיקו מספר זהה של מניות. בין הצדדים נחתם גם הסכם בעלי מניות.

אורד מציגה: זינוק של 147% ברווח הנקי בתוצאותיה הכספיות

אורד סיכמה את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה של 6% בהכנסות שהסתכמו ב-43.4 מיליון שקל. העלייה נבעה מגידול בהכנסות מתחום המתח הנמוך, שפיצה על ירידה בהכנסות מתחום האנרגיה הסולארית. שיעור הרווח הגולמי של החברה השתפר הודות לביצועי תחום המתח הנמוך, מה שסייע להגדלת השורה התחתונה. אורד הציגה עלייה של 174% בשורת הרווח הנקי ברבעון השלישי שהסתכם ב-2.1 מיליון שקל. מתחילת השנה עלו הכנסות החברה בשלושת הרבעונים הראשונים בשיעור מתון והסתכמו ב-126.7 מיליון שקל, בשורה התחתונה קפץ הרווח הנקי ב-59% ל-4.9 מיליון שקל, הודות למגמה הדומה שנרשמה ברבעון השלישי.

אודי דור ועמית ברגר היו שותפים לייסוד וניהול חברת ההשקעות דור-ברגר, שהונפקה בבורסה במאי 1998. דור וברגר הקימו את החברה בשנת 1992 בתקופת גאות בבורסה המקומית. השניים ניהלו אותה, ובשוק ההון של שנות ה-90 היא נחשבה לאחת מחברות ניהול התיקים הבולטות עם פעילות גם בתחומי קופות הגמל וקרנות הנאמנות.

החברה שרדה את מפולת המניות בשנת 1994 לאחר שזמן קצר קודם לכן חיסלה את תיק המניות שהתנהל בה. בהמשך, בין היתר היא רכשה בסוף 1996 את גרעין השליטה בחברת הטקסטיל גבור ספורט יחד עם יעקב לוקסנבורג, ופחות משנה לאחר מכן מכרה את חלקה בחברה ורשמה רווח הון בסך 7.1 מיליון שקל - שסלל את הדרך להנפקתה. בין גיוס ההון ב-1998 ועד לפרישתו מהחברה ב-2001, דור נהנה מחלוקת דיבידנדים של דור-ברגר שחלקו בהם יחד עם ברגר היה 8 מיליון שקל, וקיבל שכר חודשי בעלות של 100 אלף שקל.