הנפט במפרץ מקסיקו מזניק את נאוויטס; גדעון תדמור "שווה" כ–350 מיליון שקל

שותפות חיפושי הנפט בארה"ב מעריכה שמאגר הדגל שלה, "שננדואה", יניב לה הכנסות של 1.1 מיליארד דולר בשנת ההפקה הראשונה שלו — 2025 • שווי השותפות שמוביל תדמור, לשעבר בכיר בקבוצת דלק של יצחק תשובה, הכפיל את עצמו ממרץ השנה לכ־3 מיליארד שקל

גדעון תדמור / צילום: דניאל קמינסקי
גדעון תדמור / צילום: דניאל קמינסקי

יחידת ההשתתפות של שותפות חיפושי הנפט נאוויטס פטרוליום, הפועלת בעיקר בארה"ב, זינקה במהלך המסחר בת"א ביום ראשון במעל ל־8%, על רקע פרסום דוחות חיוביים וכן הערכות אופטימיות באשר למאגר הנפט העיקרי שלה - שננדואה שבמפרץ מקסיקו (פרויקט נפט וגז גדול בעומק המפרץ). השותפות רשמה עלייה מתונה בהכנסות ברבעון השלישי, ל־27 מיליון דולר, אך בשורה התחתונה הציגה זינוק חד של 170% ברווח הנקי ל־17.2 מיליון דולר. זה נבע בעיקר מעלייה בהכנסות המימון של השותפות (נטו), שעמדו על כ־10 מיליון דולר, בעיקר עקב חולשת השקל מול הדולר.

יחידות ההשתתפות של נאוויטס הגיעו במהלך המסחר למחיר שיא של כל הזמנים, המגלם לשותפות שווי של כ־3 מיליארד שקל - כפול משווייה במרץ השנה. המשמעות עבור היו"ר והמייסד של נאוויטס, גדעון תדמור, היא שהיה"ש שבידיו (כ־12% מההון) שוות כ־350 מיליון שקל.

נזכיר כי טרם פנה להקמת נאוויטס באמצע העשור הקודם, כיהן תדמור בשורה של תפקידי ניהול בכירים בקבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה. בין היתר הוא כיהן כמנכ"ל החברה הבת דלק אנרגיה, שריכזה את פעילות הקבוצה בתחום חיפושי הנפט והגז בים התיכון.

בסיכום ינואר־ספטמבר 2023 הציגה השותפות הכנסות של 69 מיליון דולר - ירידה של 29% המיוחסת לירידה במחירי הנפט וכן בכמות הנפט שהופקה בפרויקט בקסקין, אף הוא במפרץ מקסיקו. הרווח הנקי מתחילת השנה הסתכם ב־32.5 מיליון דולר (ירידה של 34%), למרות הגידול בהכנסות המימון שעמדו על כ־22 מיליון דולר.

נבחנת השקעה בעוד מאגר במפרץ מקסיקו

נאוויטס פטרוליום פועלת בעיקר בצפון ובדרום אמריקה לאיתור והפקת מאגרי נפט. פרויקט הדגל שלה הוא כאמור שננדואה, שהיקפו מוערך בכ־388 מיליון חביות נפט. הפרויקט צפוי לייצר לשותפות, להערכתה, הכנסות של כ־1.1 מיליארד דולר החל משנת 2025, מה שתרם כנראה לסנטימנט החיובי בבורסה.

​נאוויטס מדווחת כי הקידוח הרביעי והאחרון בפרויקט נמצא בשלב מתקדם, והמפעילה נערכת לתחילת פעולות ההשלמה בקידוחים בחודש ינואר 2024. פרויקט שננדואה צפוי להתחיל בהפקה מסחרית, של כ־80 אלף חביות ביום, במהלך דצמבר 2024.

נאוויטס נערכת לקבלת החלטת השקעה בחודש דצמבר הקרוב, עבור פיתוח מאגר הנפט השלישי שלה במפרץ מקסיקו, מוניומנט. זה צפוי להחל בהפקה במהלך שנת 2026, תוך שימוש במתקני פרויקט שננדואה.

נאוויטס גם עדכנה את המשקיעים כי באוקטובר הסתיים קידוח הפיתוח הרביעי במאגר בקסקין. עבודות ההשלמה להפקה בקידוח זה יחלו ברבעון הראשון של 2024. בנוסף, בהתאם לתוכנית העבודה המתוכננת בשנת 2024, בכוונת השותפים במאגר לאשר ביצוע קידוח פיתוח חמישי בחלק הצפוני של מאגר בקסקין. במקביל, נאוויטס פועלת לפיתוח החלק הדרומי של המאגר המדובר.