עוזב את איגוד חברות הביטוח: גיא רוטקופף מועמד ליו"ר הראל

מנכ"ל איגוד והתאחדות חברות הביטוח בשבע השנים האחרונות הוא בין המועמדים הבכירים להחליף את מיש סיבוני שהודיע בשבוע שעבר על עזיבת הראל אחרי 30 שנה בחברה • רוטקופף, לשעבר מנכ"ל משרד המשפטים, נמצא בקשרים טובים עם יאיר המבורגר, יו"ר איגוד חברות הביטוח ומבעלי השליטה בהראל

גיא רוטקופף / צילום: איל יצהר
גיא רוטקופף / צילום: איל יצהר

האם נמצא המחליף של מישל סיבוני כיו"ר חברת הביטוח הראל? ד"ר גיא רוטקופף, מנכ"ל איגוד והתאחדות חברות הביטוח, הודיע על עזיבת האיגוד ועל כך שהוא מתמודד לתפקיד יו"ר הראל ביטוח. צעד כזה לא נעשה בקלות, ולכן הוא עשוי להעיד על כך שרוטקופף הוא בין המועמדים הבכירים להחליף את סיבוני, שהודיע בשבוע שעבר על עזיבת הראל אחרי יותר מ-30 שנים, שבחלקן הגדול כיהן כמנכ"ל חברת הביטוח.

בנוסף, לרוטקופף מערכת יחסים טובה עם יאיר המבורגר, מבעלי השליטה בהראל. שמכהן גם כיו"ר איגוד חברות הביטוח. הוא מכהן בתפקיד מנכ"ל ההתאחדות במשך שבע שנים.

רוטקופף, לשעבר מנכ"ל משרד המשפטים, הוביל את חברות הביטוח בשורה של אתגרים בשנים האחרונות, ואף ייצג את החברות בכנסת במירב הדיונים הרלוונטים לעולם הביטוח. נזכיר כי בשנים האחרונות התמודדו חברות הביטוח עם לא מעט רפורמות בשלל התחומים בהם הן פועלות. בין היתר מדובר בשינויים בסוגיית ההוצאות הישירות (כפל דמי ניהול) בקרנות הפנסיה, רפורמת הבריאות העכשווית של משרד האוצר שמגדילה את ההוצאות של חברות הביטוח ושינויים מרחיקי לכת בענף ביטוח הרכב.

כאמור, בהראל מחפשים בימים אלו מי שיחליף בתפקיד יו"ר חברת הביטוח את מישל סיבוני. סיבוני הוא אחד האנשים המזוהים ביותר עם חברת הביטוח, וכיהן עד עתה גם כמנכ"ל החברה האם, הראל השקעות, תוך שהוא מוביל אותה בעשור הקודם להיות חברת הביטוח בעלת השווי הגדול ביותר בישראל. לאחר פרישתו מתפקיד מנכ"ל הראל השקעות ויו"ר הראל ביטוח, סיבוני ימשיך לכהן כדירקטור בהראל ביטוח וכן יש כוונה למנותו כדירקטור בהראל השקעות. בנוסף לכך ימשיך סיבוני לכהן כיו"ר חברת המצפן, חברה בת העוסקת באשראי לעסקים בינוניים .

מנכ"ל הראל ביטוח, ניר כהן, יתמנה במקביל לתפקידו למנכ"ל הראל השקעות במקום סיבוני.