סוכנת הביטוח שגייסה רופאים לטפל במפונים ובחיילים בשטח

מיזם "ברגע האמת", שמובילה ורדה לבקוביץ', מאגד רופאים עם התמחויות שונות שמגיעים לשטח • בתחום הפודיאטריה כבר טופלו כ־4,000 חיילים ומפונים בדרום ובצפון • ישראל מתגייסת

פודיטאטרים בשטח / צילום: תמונה פרטית
פודיטאטרים בשטח / צילום: תמונה פרטית

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

כבר מתחילת המלחמה גויסו רופאים רבים למערכה, ולמעשה "נעלמו" למטופליהם הקבועים. "מבוטחים שלי התקשרו לספר שהם מחכים לייעוץ ולא יודעים מה לעשות, מיד הבנתי שעליי למצוא חלופות", מספרת סוכנת הביטוח ורדה לבקוביץ'. 

"מלאו לי 60 שנים, ואותי לא יגייסו למילואים, לכן סידרתי לעצמי צו 8 בכך שפניתי לטובי הרופאים בארץ מכל התחומים כדי שיקבלו את הציבור בזמינות, ובמקביל שאלתי האם יסכימו לתת אבחנה וטיפול ללא תמורה למפונים מהדרום ומהצפון ולמגויסי המילואים. הם נענו מיד לקריאתי". 

כך נולד מיזם "ברגע האמת", שבו היא מאגדת רופאים בכל סוגי ההתמחויות במטרה לאפשר טיפולים רפואיים בשטח, מבלי להיגרר לעומסים הכבדים שנוצרו בעקבות המלחמה במרפאות שונות. 

ורדה לבקוביץ' / צילום: תמונה פרטית
 ורדה לבקוביץ' / צילום: תמונה פרטית

"אחרי שסיימתי את רשימת הרופאים, החלטתי לצרף את תחום הפודיאטריה למיזם", היא מספרת. "מדובר בתחום רפואי שאינו נלמד בישראל, ועוסק בהתמחות בכף הרגל עם מיקוד דרמטולוגי, אורתופדי וכירורגי. 

"אחת הפודיאטריות המובילות בתחום בארץ הציעה לרדת לשטח ולטפל בכפות רגליים של חיילים, שנועלים שעות וימים את נעליהם. תוך זמן קצר כבר ארגנו את המוקד הראשון לטיפול בדרום הארץ. 

"היום הראשון היה מוצלח, 10 חיילים שמחו לקבל מענה לבעיות כף הרגל שצצו אחרי שבוע ראשון של מלחמה. רופא היחידה שוחח עם חברו ליחידה אחרת, שביקש מענה דומה לחייליו, וימים ספורים אחרי כבר היינו שם". 

עד כה הגיעו מטפלי "ברגע האמת" לרמת הגולן, זיקים, עין השלושה, כיסופים, מחסום ארז ועוד, וטיפלו בכ־4,000 אנשים. "עבור חיילי יחידות קרביות שלא פוסקים מלהילחם ולא חוזרים הביתה, וגם אם כן אז ל־24 שעות, זה לעתים קריטי לקבל בשטח טיפולים מהדרגה הראשונה", מציינת לבקוביץ'.

"2־3 בסיסים ביום"

פודיאטריה היא תחום שנותן מענה לבעיות כמו ציפורניים חודרניות, פצעים ברגלים, כאבים על רקע הליכה מרובה, פציעות, כוויות קור ועוד. "היום הצוות הפודיאטרי מונה שישה מטפלים, כולם מגיעים בהתנדבות, מתחילים בבוקר מוקדם ומסיימים בלילה מאוחר, בזמן שהמרפאות הפרטיות שלהם סגורות. בכל נסיעה כזו עוברים לפחות 200-300 רגליים במרפאות השטח, ובשל ריבוי הבקשות אנחנו לפעמים מגיעים לשניים־שלושה בסיסים ביום". 

במקביל פנתה לבקוביץ' ליו"ר חברת הביטוח הראל, יאיר המבורגר, ביקשה סיוע כספי לציוד רפואי - ונענתה חיוב. בנוסף מתקבלות תרומות של משחות, מדרסים ונעליים.

יוזמות אזרחיות

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

לתת רוח - תקווה בכף היד

פרויקט התנדבותי שיזמה מירב אגם-גבריאל, יועצת חינוכית במקצועה, מגייס מומחים בתחום הנדסת התוכנה על מנת להקים אתר המאפשר להעלות כל מסר ויזואלי כתוב, מצולם או מוסרט - תמונות, סרטונים וציורים - ולשלוח לאנשים פרטיים כמו חייל מגדוד מסוים, או לקבוצות כמו כוחות הביטחון או קיבוץ בארי. האתר עובד בעברית ובאנגלית, ועד כה הועלו אליו מאות מסרים מישראל ומהעולם.

לאתר: tikva2go.com

שנקר

מכללת שנקר להנדסה, עיצוב ואמנות תעניק מלגה בסך 1,000 שקל לכל סטודנט וסטודנטית שגויסו לשירות מילואים בצו 8, ושירתו או משרתים במילואים במשך 21 יום או יותר. כדי לקבל את המענק יש להגיש את טופס אישור שירות המילואים.

ארגון ידידים

בארגון הסיוע יצאו במיזם חלוקת ערכות ומארזים לחנוכה למשפחות החיילים מתנדבי ידידים.

מתנדבות ''ידידים'' בחלוקת ערכה לחג / צילום: ארגון ידידים
 מתנדבות ''ידידים'' בחלוקת ערכה לחג / צילום: ארגון ידידים

הערכות כוללות ספר, סופגניות, חלה, מחזיק מפתחות ופרסים לילדים, ועוד, והן חולקו מרמת הגולן ועד אילת באמצעות צוות מיוחד שהורכב ממנהלי המחוזות בידידים. בשבוע שחלף חולקו כ-600 מאות מארזים, ועוד מעל ל-400 יחולקו במהלך השבוע הבא.

אתר ידידים: https://yedidim-il.org/

אדמה

שירי גורן ואבנר דולינגר, סטודנטים להנדסה תעשייה וניהול שעובדים יחד בחברה הגלובלית "אדמה", יזמו יחד עם אופיר גלר, מייסד הסטארט-אפ Language Zen, פרויקט הסברה להעלאת המודעות וההזדהות עם החטופים.

השלושה פיתחו פתרון טכנולוגי תחת השם aMiss לשיפור תחום ההסברה של מדינת ישראל ברחבי העולם, ושמסייע למאבק באנטישמיות. הכלי אומץ לאחרונה על ידי מטה ההסברה האזרחי (ארגון ההסברה הגדול של ישראל), והוא נועד להגביר בקרב קהלים רבים בארה"ב, באירופה ובאזורים שונים ברחבי העולם את תחושת החיבור, ההכרות אישית, האמפתיה וההזדהות כלפי החטופים.

גלר, דולינגר וגורן יצרו כלי אינטרנט נגיש שמוצא עבור כל משתמש, באמצעות שאלון אישיות קצר, מי החטוף האחד שהכי דומה לו במאפיינים, כמו גיל, מצב משפחתי, תחביבים, תכונות אופי, תחום עיסוק ועוד, ובכך מאפשר לו להזדהות עם החטופים ולהתחבר אליהם באופן אישי. 

מידע נוסף ניתן למצוא באתר אדמה:  www.adama.com או בטוויטר @AdamaAgri

אל על

חברת התעופה קוראת לתומכי ישראל וליהודים המתגוררים בחו"ל לרכוש שוברים לטיסה למימוש עתידי, ו-10% מערך השוברים ייתרם על ידי החברה לחיילי צה"ל ולתושבי העוטף באמצעות העמותות FIDF ו"שורש". הקמפיין, שהושק לאחרונה בארה"ב מתרחב כעת גם לבריטניה ולצרפת. לפי הכרטיסים שנרכשו עד כה, אל על צפויה על לתרום כמיליון שקל לשתי העמותות. 

מטרת המהלך היא גם לקדם את התיירות הנכנסת. השוברים ניתנים למימוש עד 31 בדצמבר 2025, והרוכשים מקבלים גלויות המודפסות בבית הדפוס של קיבוץ בארי.

למידע נוסף: לחצו כאן