לשכת עורכי הדין צפויה לערוך בחינות הסמכה למילואמיניקים באפריל

שר המשפטים יריב לוין תומך בקיום המועד המיוחד של הבחינות לאנשי המילואים, אך ישנה מחלוקת באשר להקלות שיש לתת • לוין מבקש מתן פקטור או הורדת ציון מעבר הבחינה, בעוד שגורמי המקצוע רוצים לפצל אותה לשני חלקים • במקביל, לשכת עוה"ד הודיעה על דחיית מועדי ראיונות ההתמחות מחודש מרץ 2024 ליוני

עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

לשכת עורכי הדין צפויה לקיים מועד מיוחד לבחינות ההסמכה לעריכת דין לחיילי המילואים ב-17 לאפריל 2023. המועד הרגיל, שנקבע לדצמבר, נדחה לפברואר 2023. שר המשפטים יריב לוין תומך בקיום המועד המיוחד למילואימניקים, אך הלשכה ולוין חלוקים בהקלות שיש לתת ולכן הוא טרם אישר את המועד החדש.

ניתוח גלובס | המגמות שסוחפות את משרדי עורכי הדין בזמן המלחמה
פירמות עורכי הדין הגדולות עוצרות בונוסים כדי להימנע מפיטורים וחל"ת
לידיעת המילואימיניקים והלומדים בחו"ל: מתווה ההקלות של בתי הספר לרפואה 

אמש (א'), כתב מנכ"ל הלשכה, איתי שונשיין, ללוין ולמנכ"ל משרד המשפטים איתמר דוננפלד, כי על־מנת שהלשכה תוכל להיערך מבחינה טכנית ולוגיסטית ולחבר מבחן נוסף למועד אפריל, יש לקבל החלטה בהקדם.

אחת המחלוקות נוגעת להקלות למילואמינקים בבחינה עצמה. הוועדה המייעצת לבחינות ההסמכה שבמשרד המשפטים סבורה שאין מקום להפחית מחומר הלימוד, וניתן לפצל את הבחינה לשניים, כדי להקל על הנבחנים, בעוד לוין מבקש לאפשר מתן פקטור, או הורדת הציון הנדרש למעבר הבחינה, במקביל להפחתת היקף חומר לימוד.

בתוך כך, וללא תיאום עם לשכת עורכי הדין, יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן הניח היום על שולחן הכנסת הצעת חוק להוראת שעה להקלה בבחינות ההסמכה למשרתי המילואים. זאת, בדרך של צמצום היקף בחינת ההסמכה וקיום שני מועדים מיוחדים. גורמים בלשכת עורכי הדין מסרו כי "לא קיים דיאלוג עם שר המשפטים כרגע". 

מלשכת שר המשפטים נמסר בתגובה: "לפני מספר שבועות, שלח השר מכתב לראש לשכת עורכי הדין, בבקשה לסייע לנפגעי המלחמה, למפונים, למשפחות השכולות, למשפחות החטופים וכן כמובן למשרתי המילואים. בעקבות זאת, ביקשה הלשכה מהשר לאשר מועד מיוחד באפריל, ובבקשה זו השר כמובן תומך. לצד זאת, השר מבקש להביא הקלות נוספות לנפגעי המלחמה, למשרתי המילואים, למשפחות השכולות, למפונים ולמשפחות החטופים, מעבר למה שהציעה הלשכה. לצערנו, עד כה סירבה הלשכה לאשר הקלות נוספות, אך השיח איתם נמשך, בתקווה שיאשרו הקלות ככל הניתן".

כמו כן, לשכת עורכי הדין הודיעה על דחיית מועדי ראיונות ההתמחות בעריכת דין מחודש מרץ 2024 ליוני 2024. מהלשכה נמסר כי "המטרה העיקרית של דחיית הראיונות היא עזרה לחיילי המילואים, שיש חשש שעקב המלחמה לא יוכלו להתראיין יחד עם שאר חבריהם להתמחויות השונות. אנחנו נמשיך לעקוב גם לקראת מועד יוני, ונדאג שלכל אנשי המילואים תהיה הזדמנות שווה להתראיין לכל המשרות האפשריות".