בורסות עולם | סיקור שוטף

מגמה מעורבת בנעילה בוול סטריט; תשואות האג"ח בארה"ב זינקו

הנאסד"ק ירד ב-0.6% • בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית • מובילאיי פרסמה אזהרת רווח • מחירי הנפט יורדים קלות • רשת המזון הצרפתית Carrefour מורידה את מוצרי פפסיקו מהמדפים • מארק צוקרברג מכר מניות מטא בשווי של 428 מיליון דולר

וול סטריט / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer
וול סטריט / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:05

מגמה מעורבת בנעילה בוול סטריט. מדד הנאסד"ק ירד ב-0.6%, ה-S&P 500 השיל מערכו 0.3% והדאו ג'ונס ננעל סביב רמות הבסיס.

מניות הטק ננעלו במגמה מעורבת. טסלה , אפל , אמזון , מיקרוסופט ואלפאבית  ננעלו בירידות שערים בעוד אנבידיה  ומטא  ננעלו בעליות שערים.

הירידות במחירי הנפט התמתנו מעט. מחירה של חבית נפט מסוג ברנט ירד ב-0.7% ועמד על 77.7 דולרים.

המשקיעים דרוכים סביב דוח התעסוקה בארה"ב שיתפרסם מחר (ו'). מהנתונים המקדימים לדוח עולה כי שוק התעסוקה האמריקאי מתחמם והמשקיעים חוששים כי מתווה הפחתות הריבית יהיה איטי מהצפוי. בהמשך לכך, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב קפצו כאשר התשואה על אג"ח ארה"ב זינקה ב-10 נקודות בסיס ל-4% והתשואה לשנתיים זינקה ב-7 נקודות בסיס ל-4.38%.

21:33

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק יורד ב-0.3%, ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הבסיס והדאו ג''ונס מוסיף לערכו 0.3%.

מניית אלי לילי נסחרת במגמה חיובית לאחר שהשיקה אתר חדש בשם LillyDirect המעניק לאנשים גישה לתרופות להרזיה דרך ספקי בריאות טלפונית. 

גם מניית ג'נרל מוטורס  נסחרת בעליות שערים לאחר שבחברת המחקר Wolfe Research שדרגו את מניית יצרנית הרכב ל-'תשואת יתר', וציינו כי המשקיעים ממעיטים ברווחים ובכוח תזרים המזומנים של החברה.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות ממשיכות לטפס. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה בכ-10 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4%, הרמה הגבוהה מזה שלושה שבועות.

20:13

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק יורד ב-0.1%, ה-S&P 500 עולה ב-0.1% והדאו ג''ונס מוסיף לערכו 0.4%.

מניית הבנק האזורי קומריקה  מטפסת בכ-2% לאחר שבגולדמן זאקס העלו את המלצתם על המניה ל'קניה' מ-'ניטרלי'. בגולדמן זאקס מסבירים כי להערכתם רווחי הבנקים האזוריים צפויים להשתפר במחצית השנייה של השנה. 

מניה נוספת שנהנתה משדרוג בדירוג היא טרויסט פייננשל  כאשר בנק אוף אמריקה העלו את המלצתם על המניה ל'קניה'.

במקביל, במורגן סטנלי העלו את המלצתם על מניית חברת הביטוח אולסטייט  ל'משקל עודף' וציינו כי להערכתם היא "סיפור לא מוערך" שצפויה להציג צמיחה ברווחים ב-2024. 

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק ב-0.3% מול הדולר. הליש"ט מתחזק ב-0.2% מול המטבע האמריקאי. מול הין, הדולר מתחזק כ-1%.

18:44

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בעליות קלות. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.2%, ה-S&P 500 עולה ב-0.4% והדאו ג''ונס מוסיף לערכו 0.7%.

מניות הטק טסלה , אנבידיה , מיקרוסופט  ומטא  נסחרות בשעה זו בעליות שערים. מנגד, אפל  ואמזון  נסחרות בירידות.

מניית וולגרין בוטס אליאנס  צוללת בחדות לאחר שהחברה חתכה במחצית את הדיבידנדים שלה ברבעון האחרון. ההחלטה להפחית את הדיבידנד שלה ל-25 סנט למניה מ-48 סנט למניה נעשתה במטרה "לחזק את מאזן החברה לטווח הארוך ואת מצב המזומנים", אמר המנכ"ל טים וונטוורת'. בתוצאותיה הכספיות החברה הציגה רווח של 66 סנט למניה על הכנסות של 36.71 מיליארד דולר, גבוה מ-61 סנט למניה על הכנסות של 34.86 מיליארד דולר שצפו האנליסטים.

באירופה, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה חיובית. הדאקס טיפס ב-0.5%, הפוטסי הבריטי עלה בשיעור דומה והקאק הצרפתי גם הוסיף לערכו 0.5%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט צוללים בכ-2%. מחירה של חבית מסוג ברנט עומדת בשעה זו על 76.6 דולרים.

17:21

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. מדד הנאסד"ק יורד ב-0.1%, ה-S&P 500 עולה ב-0.2% והדאו ג''ונס מוסיף לערכו 0.5%.

מניית אפל  מכבידה על מדד הנאסד"ק ויורדת בכ-1.3%. בשבוע האחרון ענקית הטכנולוגיה השלימה ירידה של מעל ל-6% לאחר שבבנק ברקליס הורידו את המלצתם על מניית החברה בטענה כי הביקוש למוצרי החברה ממשיך לרדת. לצד זאת, בנק ההשקעות פייפר סנדלר חתכו היום (ה') את דירוג ההשקעה של מניית אפל ל'ניטרלי' מ'משקל יתר' תוך ציון סביבת מאקרו חלשה בסין שתפחית להערכתם את הביקוש לאייפון.

בשוק החוב, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מזנקות לאחר שנתוני דוח התעסוקה המקדימים הצביעו על התחממות שוק התעסוקה בארה"ב והעלו את ספקות המשקיעים לגבי מתווה הפחתות הריבית של הפד. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה ב-8 נקודות בסיס ועומדת בשעה זו על 3.98%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה ב-6 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.37%.

16:47

מאקרו ארה"ב: מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים עלה בחודש דצמבר ל-51.4 נקודות. הצפי המוקדם עמד על 51.3 נקודות.

16:37

מגמה מעורבת בפתיחה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק יורד ב-0.4%, ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הבסיס והדאו ג''ונס מוסיף לערכו 0.2%.

מניית  מוביליאיי  צוללת בכ-30% לאחר שמהתוצאות המקדמיות שהחברה פירסמה עולה שהכנסות החברה יחתכו ב-50% ברבעון הראשון של 2024 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לגבי הרבעונים הבאים החברה מצפה לצמיחה חד ספרתית אם בכלל. 

באירופה, המסחר מתנהל בעליות קלות. הדאקס נסחר סביב רמות הבסיס, הקאק הצרפתי עולה ב-0.1% והפוטסי הבריטי עולה ב-0.2%.

15:57

הסקטור הפרטי בארה"ב הוסיף בחודש דצמבר 164 אלף משרות, כך עולה מסקר ADP שפורסם היום (ה'). לפי התחזיות היו אמורות להתווסף לסקטור הפרטי 115 אלף משרות, לאחר תוספת של 101 אלף משרות בחודש נובמבר. נתון זה, נציין, מקדים את דוח התעסוקה המלא שיתפרסם ביום מחר (ו').

15:23

מניית הביומד הדואלית אופקו הלת'  מאבדת כ-17% במסחר בת"א וזאת אחרי שהודיעה על גיוס אג"ח המירות. איגרות חוב המירות הן איגרות חוב שניתן להמיר אותן בהמשך למניות אשר מדללות מן הסתם את המשקיעים הקיימים ומורידים את שווי אחזקתם. 

אורמת טכנולוגיות  הדואלית השלימה את העסקה עליה הודיעה באוקטובר האחרון, לרכישת הנכסים הגיאותרמיים והסולאריים מ-Enel Green Power North America (EGPNA), חברת בת של Enel SpA (ENEL.MI, LLC) תמורת 271 מיליון דולר.

הרכישה מגדילה את היקף היצור במגזר החשמל ל-1,215 מגה-וואט הנכסים ממוקמים בארה"ב במדינות נבאדה, יוטה, קונטיקט וקליפורניה וכוללים שתי תחנות כוח גיאותרמיות עם חוזה חשמל ביוטה ונבאדה ותחנה היברידית שמורכבת מתחנה גיאותרמית, תחנה סולארית PV ותחנה סולרית טרמית בנבאדה. הייצור משלוש התחנות מסתכם ב 40 מגה-וואט גיאותרמי ו 20 מגה-וואט סולאר PV.

14:12

מניית מובילאיי גלובל הישראלית שנסחרת בנאסד"ק צוללת בטרום המסחר לאחר שמהתוצאות המקדמיות שהחברה פירסמה עולה שהכנסות החברה יחתכו ב-50% ברבעון הראשון של 2024 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לגבי הרבעונים הבאים החברה מצפה לצמיחה חד ספרתית אם בכלל. 

13:17

המגמה החיובית באירופה נמשכת. בגרמניה בולטות במסחר אדידס  ובאייר , בבריטניה מניית ג'יי.די ספורטס פאשן  צוללת לאחר שפרסמה אזהרת רווח. החברה מצפה שהרווח שלה השנה יפחת ב-125 מיליון ליש"ט. מנייה נוספת שבולטת במסחר בבריטניה היא בי.טי. גרופ 

בחודשיים האחרונים, מכר מארק צוקרברג מניות מטא פלטפורמס (פייסבוק)  בשווי של 428 מיליון דולר. זוהי הפעם הראשונה מזה שנתיים שמייסדה של החברה והמנכ"ל שלה מוכר מניות. מניית מטא קפצה ב-194% במהלך 2023, והשלימה זינוק של כמעט פי שלושה מהשפל של שבע שנים, אליו נפלה בנובמבר 2022.

צוקרברג, שמחזיק ב-13% ממניות החברה שהקים, נמצא במקום ה-7 ברשימת עשירי העולם של בלומברג עם הון שמוערך בהיקף של 125 מיליארד דולר. 

11:31

הבורסות באירופה נסחרות כעת במגמה חיובית. מדדי הדאקס והקאק עולים ב-0.3% ומדד הפוטסי ב-0.1%.

רשת המזון הצרפתית Carrefour  מדווחת ללקוחותיה שהיא לא תמכור מעתה מוצרים של פפסיקו מאחר שהם הפכו ליקרים מידי. מיום חמישי יוסרו מוצרי פפסיקו ממדפי החנויות של Carrefour בצרפת ותחת זאת יודבק שלט האומר "אנחנו לא מוכרים יותר את המוצר הזה כי מחירו לא מקובל", כך לפי דובר החברה.

באוקטובר מסרה פפסיקו שהיא מעלה באופן "צנוע" את מחירי מוצריה כי הביקוש עלה, מה שאגב הגדיל את צפי ההכנסות של החברה.

10:27

בורסות אירופה נפתחו הבוקר במגמה חיובית, מדדי הדאקס הגרמני, הקאק הצרפתי והפוטסי הבריטי מוסיפים כעת 0.3% לערכם.

באסיה ננעל המסחר בירידות שערים. מדד שנחאי ירד ב-0.5% וההנג סנג נסגר בירידה של 0.1%. 

08:27

בבורסות אסיה נרשמות ירידות שערים - ביפן שם הבורסה נפתחה הבוקר לאחר כמה ימים של חופשה ולאחר רעידת האדמה שפקדה את המדינה, מדד הניקיי ננעל בירידה של 0.6%. מדד ההנג סנג יורד ב-0.9%, מדד שנחאי יורד ב-0.5%. גם הקוספי הדרום קוריאני יורד ב-0.9%.

בסין, סוכנות הדרוג פיץ' הורידה את הדירוג של ארבע חברות להשקעות בבעלות המדינה. סוכנות הדירוג מודאגת מהלחץ הגובר על החברות בעקבות משבר הנדל"ן במדינה, כמו גם מאי הוודאות לגבי יכולת המדינה לתמוך בחברות הללו. 

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים כעת על עליות של כ-0.1% בכל המדדים המובילים.

אתמול (ד’) בוול סטריט נרשם יום נוסף של ירידות. תנודתיות לא מבוטלת נצפתה בשווקים לאחר פרסום פרוטוקול ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב (ראה בהמשך) - מדד הנאסד"ק ירד ב-1.2%, מדדי הדאו ג’ונס וה-S&P 500 ירדו ב-0.8%.

הסקטור שמכה את המדדים המובילים של וול סטריט 

לפי רויטרס, אינטל  עומדת להקים חברה חדשה שתתרכז בפיתוח תוכנת AI. להקמת החברה תעזר אינטל בחברת ההשקעות DigitalBridge Group ובמשקיעים נוספים.

בשוק החוב האמריקאי נרשמו ביקושים. תשואת איגרת החוב הממשלתית לעשר שנים ירדה בכ-4 נקודות בסיס ל-3.9% ותשואת האיגרת לשנתיים ירדה ל-4.3%.

בשוק המטבעות הדולר נסחר כעת ביציבות, שערו מול האירו עומד על 1.09 דולר לאירו, מול הליש"ט על 1.26 דולר ללי"ש ושערו מול הין עומד על 143.6 ין לדולר.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עלו אתמול (ד') בכ-3.5%, מחיר הנפט האמריקאי עלה ל-73 דולר לחבית ומחיר הנפט מסוג ברנט ל-78.5 דולר. מחיר אונקיית זהב נחלש אתמול (ד') ועמד על 2,050 דולר. 

מטבעות הקריפטו השילו אתמול (ד') כ-5%. הביטקוין נסחר ב-43,233 דולר והאת'ריום ב-2,234 דולר. 

15 שנה לביטקוין: ה​מטבע זינק ב־156% השנה והאנליסטים מעריכים שזו רק ההתחלה 

בגזרת המאקרו, אתמול (ד’) פורסם פרוטוקול ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב. מהפרוטוקול עולה שבכירי הפד הסיקו אמנם בדיוני הריבית שנערכו באמצע דצמבר שיש להוריד את הריבית במהלך שנת 2024, אבל הם שמרו על עמימות לגבי לוח הזמנים של הורדות הריבית עצמן.

כזכור, ב-13 בדצמבר הפדרל ריזרב הותיר את הריבית ללא שינוי וצפה הורדה גדולה יותר בעלויות ההלוואות בהשוואה לתחזיתם הקודמת. בכך בישר למעשה הפדרל ריזרב על שינוי מדיניות ועל ניצחון על האינפלציה. 

בארה"ב נרשמה התקררות נוספת בשוק העבודה האמריקאי: סקר מספר המשרות הפתוחות של JOLT לחודש נובמבר הצביע על ירידה ל-8.79 מיליון משרות לעומת הצפי שעמד על 8.85 מיליון. סקר מנהלי הרכש של ISM לחודש דצמבר הצביע על עלייה. המדד עמד 47.4 לעומת צפי של 47.1.

בשישי יתפרסם נתון חשוב בארה"ב - מספר המועסקים החדשים לחודש דצמבר, הצפי הוא ל-163 משרות חדשות ובחודש הקודם היו 199 משרות חדשות.

באירופה, בבנק אוף אמריקה צופים שהאינפלציה ביבשת תרד מתחת ליעד שקבע לה הבנק המרכזי (2%) עד אוגוסט 2024. לפי סקירת הבנק, אינפלציית הליבה תגיע ליעד זה באיחור קל, רק ברבעון הרביעי של השנה.

במבט לטווח רחוק יותר, בבנק כותבים כי "אנו עדיין מצפים לירידה ניכרת באינפלציה בשנת 2025, המונעת מחוסר בביקוש ראוי, ומבנק מרכזי שכנראה הלך רחוק מדי במדיניות הריסון שלו".

"בינתיים, האינפלציה באירופה צפויה להתגבר - כפי שעתידים ללמד נתוני המדד שיתפרסם ביום שישי הקרוב, כשהתחזיות הן ששיעור יעלה ל־3% בקצב שנתי (לעומת 2.4% במדד הקודם). בבנק אוף אמריקה מייחסים עלייה זו להשפעות הבסיס של מחירי האנרגיה".