ישראל במלחמה | סיקור שוטף

דובר צה"ל הגרי: "התחקיר לא מחליף שום בדיקה חיצונית"

אחרי פיצוץ הדיון הלילי, גורמים בצה"ל תקפו את השרים: "יש מי שבקבינט ונלחם בנו" • שש משפחות חטופים טסו לקטאר כדי לדון בעסקה לשחרור חטופים • אזעקות בצפון, שר הביטחון גלנט: "אנחנו מרחיקים את חיזבאללה מהגבול" • צה"ל השמיד בעזה רשת מנהרות שהתגלתה מתחת לבית מלון • מפקד פיקוד הדרום: "לא תמה המשימה, היא ארוכה ומורכבת" • עדכונים שוטפים

רה''מ נתניהו והרמטכ''ל הלוי / צילום: חיים צח-לע''מ
רה''מ נתניהו והרמטכ''ל הלוי / צילום: חיים צח-לע''מ

עדכונים שוטפים

21:47 - משפחות בני הערובה שנהרגו בבארי דורשות מהצבא: תחקרו את הפעולות בשטח ואת ירי הטנק

משפחות ההרוגים באירוע בני הערובה בקיבוץ בארי בשבת השחורה דורשות מהצבא: תחקרו את האירוע ממנו יצאו בחייים רק שתי בנות ערובה. המשפחות שלחו מכתב לרמטכ"ל שבו כתבו: "בשבעה באוקטובר הורה תת-אלוף ברק חירם לירות ולפרוץ את הקיר לביתה של פסי כהן, גם במחיר של פגיעה באזרחים. בהתחשב בחומרה ובמורכבות האירוע, אנו דורשים מצה"ל לבצע חקירה מקיפה ושקופה לגבי ההחלטות והפעולות שהובילו לתוצאה הטרגית".

מדובר צה"ל נמסר: "המכתב התקבל ויענה במישרין. תא״ל ברק חירם הינו קצין עתיר זכויות, ערכי ומוערך אשר נלחם באומץ במהלך אירועי 7.10, ומשתתף גם בימים אלו במלחמה בעזה תוך סיכון חייו. צה"ל יערוך תחקיר מפורט ומעמיק לבירור הפרטים עד תום כשהמצב המבצעי יאפשר זאת, ויפרסם את ממצאיו לציבור".

21:13 - ראש המוסד לשעבר למשפחות החטופים: "תמשיכו להפגין"

יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר שגם היה מעורב במגעים לשחרור החטופים, שוחח עם נציגי משפחות החטופים בשיחת זום. "תמשיכו להפגין מול הקבינט והממשלה", אמר לנציגים, "צריך להפעיל לחץ להשבת החטופים".

המסר של כהן הפוך מזה שהעבירה למשפחות החטופים רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. בפגישה איתם ביום שלישי השבוע היא הזהירה אותם מהדהוד מסרים מסוימים בתקשורת: "כדאי שכולם יזכרו שהמסרים שסינוואר שומע מחזקים אותו".

20:59 - שרון אלוני-קוניו ששוחררה משבי חמאס פנתה לשרים: "אל תפקירו אותנו שוב, חלצו את החטופים"

שרון, ששוחררה משבי חמאס עם בנותיה ובעלה דוד עדיין מוחזק ברצועת עזה, התראיינה ב"אולפן שישי" וקראה לפעול להחזרת החטופים. "אני לא מרגישה שאני באמת כאן, עוד לא", שיתפה על ההתמודדות עם החזרה לארץ. "נסעתי לראות את הקיבוץ ואת הבית שלי, איך זה הגיוני שזה מה שנשאר?"

שרון פנתה למקבלי ההחלטות ודרשה לקדם עסקת חטופים חדשה: "הופקרנו פעם אחת, אל תפקירו אותם שוב. תעשו מה שצריך כדי לחלץ אותם, עוד גופות זו לא תמונת ניצחון. אני רוצה את בעלי ואת כל המשפחות שיחזרו -כל יום שם הוא כמו נצח".

20:50 - מטוס קרב של חיל האוויר תקף בלבנון

בין היתר הותקפה מפקדה צבאית של חיזבאללה במרחב הכפר בליידא שבדרום לבנון. כמו כן, צה"ל תקף משעות הבוקר בירי טנקים ובירי ארטילרי מספר מרחבים בלבנון. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי שביצעו מוקדם יותר שיגורים לשטח ישראל.

20:23 - דובר צה"ל הגרי: "נמשיך לעשות תחקירים ולהביא 'לשעברים' שיבדקו אותנו"

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס בהצהרתו היומית לסערה סביב צוותי הבדיקה שהוקמו לאירועי השבעה באוקטובר. "יהיה תחקיר כדי ליצור התבוננות חיצונית", אמר הגרי. "התחקיר יפורסם בשקיפות מלאה. אותם תחקירים הם עניין פנימי ואנחנו נמשיך לעשות תחקירים ולהביא 'לשעברים' כדי שיבדקו אותנו". לדבריו, התחקיר לא מחליף כל בדיקה חיצונית אחרת.

הגרי עדכן גם על מצב הלחימה בצפון: "מטוסי קרב תקפו היום תשתיות טרור של חיזבאללה. נורו מספר רקטות לשטח הארץ שיורטו או נפלו בשטחים פתוחים. אנחנו ערוכים בהגנה ובהתקפה".

20:10 - שש משפחות חטופים נחתו בקטאר כדי לנסות לקדם עסקה

המשפחות נחתו אחר הצוהריים בדוחא, בירת קטאר. הן אמורות להיפגש עם שגריר ארה"ב בקטאר ולאחר מכן עם ראש ממשלת קטאר, כדי לדון בעניין החטופים ולנסות לקדם עסקה לשחרורם.

20:06 - אחרי העימות, גורמים בצבא תקפו: "יש בקבינט מי שנלחם בנו"

גורמים בצבא הגיבו על פיצוץ דיון הקבינט, אחרי ששרים תקפו את הרמטכ"ל הלוי שהחליט על הקמת צוותי חקירה לאירועי השבת השחורה. "אנחנו נלחמים בעזה, בלבנון, ביהודה ושומרון, ויש מי שבקבינט שנלחם בנו", אמרו אותם גורמים.

שר הביטחון גלנט אומנם מעניק לרמטכ"ל הלוי תמיכה רחבה, אך הוא עודכן דקות לפני דיון הקבינט על החלטת הרמטכ"ל, ולדעתו הלוי שגה כשלא התייעץ מראש על הקמת אותם צוותי חקירה.

20:00 - הושמדו מנהרות טרור שהתגלו מתחת לבית מלון בעזה

צוות הקרב של חטיבה 14 שפעל תחת אוגדה 162 פשט לצד לוחמי יחידת יהל"ם על תשתית טרור של ארגון חמאס הכוללת שבעה פירים המובילים למנהרות ובתוכן חדרי שהייה של מחבלים. תשתית הטרור אותרו מתחת לבית המלון "בלו ביץ’" בצפון הרצועה הסמוך לשפת הים. לוחמי יחידת יהל״ם חקרו את תוואי המנהור באמצעים מגוונים, והשבוע השמידו את התשתית.

בתשתיות התת-קרקעיות שמתחת לבית המלון נמצאו אמצעי לחימה רבים ובהם: קלאצ'ים, מגוון מטענים ומזל"טים. במהלך הלחימה התבצרו בבית המלון עשרות מחבלי חמאס אשר ירו ממנו מספר טילי נ״ט לעבר כוחות צה״ל שהשיבו באש. כמו כן נמצאו סמוך למלון אזורים לשהייה ממושכת ומרחבי לחימה ששימשו את מחבלי ארגון הטרור חמאס.

19:34 - משלחת של השב"כ ביקרה השבוע בקהיר

המשלחת של השב"כ הגיעה ביום שני לקהיר לביקור עבודה. אנשי השב"כ פגשו את מקביליהם ודנו איתם על סוגיית החטופים ועתיד אזור רפיח. בנוסף, הצוותים דנו בנושאים הומניטריים הקשורים בעזה.

19:31 - פרס של מיליונים הוצע למי שיספק מידע על רשתות המימון של חמאס

ארה"ב הכריזה היום על פרס בסך 10 מיליון דולרים לכל מי שיספק מידע שיסייע לסכל רשתות מימון של ארגון הטרור חמאס. בין השאר, התבקש מידע על עבד אל-בסית חמזה בסודאן וכמה בני אדם נוספים בטורקיה.

19:00 - גלנט בפיקוד הצפון: "ההישגים מרשימים"

שר הביטחון יואב גלנט אמר לאחר הערכת בפיקוד הצפון: "מעדיפים את הדרך המדינית על פני הצבאית, אך מתקרבים לנקודה שבה שעון החול יתהפך". עוד אמר: "כוחות צה״ל מבצעים עבודה טובה מאוד, פועלים כנגד חיזבאללה, מכים אותו - גם את ארגון החיזבאללה, גם את הארגונים הפלסטינים שמנסים לפגע מלבנון. ההישגים מרשימים מאוד. הם הולכים ודוחקים את חיזבאללה מגזרת הגבול".

18:32 - יירוטים ונפילות בשטחים פתוחים בצפון

אזעקות הופעלו בקריית שמונה, רג'אר, מעיין ברוך, כפר יובל, כפר גלעדי ותל חי. תושבים דיווחו על שמיעת פיצוצים. ארבעה שיגורים יורטו, ארבע נפילות בשטחים פתוחים אותרו.

18:25 - גלנט מגבה את הרמטכ"ל

"שוחחתי עם הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, ביקשתי לחזק אותו ולהעביר למפקדים והלוחמים כי אני סומך עליהם ומגבה את צה"ל", מסר שר הביטחון גלנט בעקבות העימות בקבינט. "עם ישראל זכה ברמטכ״ל אמיץ ושקול בשעת מלחמה קשה".

עוד הוסיף: "‏חיילי צה״ל נלחמים עבור כל עם ישראל - פונה לכל אנשי הציבור לחדול משימוש חסר אחריות בצה״ל ובמפקדיו להשגת רווח פוליטי".

18:03 - דובר צה"ל בערבית עונה לנסראללה: "אתה ממשיך להרוס את לבנון"

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, ענה למזכ"ל חיזבאללה שנאם מוקדם יותר היום. "נסראללה מבין שאין לו לגיטימציה בלבנון למלחמה שהוא גורר את תושבי לבנון אליה כבר שלושה חודשים", כתב ברשתות החברתיות. "צריך דוקטורט בסטטיסטיקה כדי לעקוב אחרי כל המספרים המנופחים והמוגזמים שהוא מנסה למכור ממקום מחבואו ללבנונים".

הוא הוסיף: "נסראללה אוהב לדבר הרבה על ישראל ופחות על הנזקים שהוא גורם ללבנון בהרפתקאה הזו שלו, על הכלכלה המרוסקת ועל הדרום הריק, על ההלוויות שלא נגמרות של לוחמים שלו מכל הכפרים בדרום לבנון שנהרגים בגלל מלחמה שלא קשורה ללבנון".

 

17:36 - אזעקות בקריית שמונה, תל חי וכפר גלעדי

זוהו שלושה שיגורים שחצו לשטח ישראל. שניים נפלו בשטח פתוח ומערכת כיפת ברזל יירטה את השיגור הנוסף. מ מד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

17:29 - השר טרופר: "מצטברים הרבה דברים שמקשים עלינו להישאר, הרבה קווים נחצו"

חבר הקבינט חילי טרופר התראיין לחדשות 12 והתייחס לעימות בישיבת הקבינט אתמול. "זה לא היה מופת של עבודה משותפת", הודה כשנשאל על הדיון שעסק בצוות התחקור של אירועי השבת השחורה, "היו שרים שתקפו את הרמטכ"ל, הפכו את זה לתחקיר על מדיניות, על תוכנית ההתנתקות".

"אולי יש שרים שלא היו בצבא ולא יודעים", המשיך. "זו שאלה של איך נהיה טובים יותר כי המלחמה הזו תהיה ארוכה". טרופר סיפר: "מצטברים הרבה דברים שמקשים עלינו כל יום בממשלה. אנחנו נשארים שם כי אנחנו חושבים שזה טוב לישראל. אני רוצה שהחיילים ידעו שמאחוריהם יש אנשים שמקבלים החלטות ביחד".

17:15 - שרת החוץ של גרמניה תבקר בישראל

אנאלנה ברבוק, שרת החוץ של גרמניה, צפויה להגיע לביקור נוסף בישראל ביום ראשון הקרוב. בביקור שיימשך יומיים השרה עתידה להיפגש עם שר החוץ הנכנס ישראל כ"ץ ובכירים נוספים. כמו כן תיפגש בארבוק עם משפחות החטופים.

זהו ביקורה הרביעי של בארבוק בישראל מאז ה-7 באוקטובר וגם הפעם תתמקד השרה בהבעת סולידריות בישראל ובניסיון להגדיל את הסיוע ההומניטרי לעזה.

16:48 - השר איזנקוט באזכרת ה-30 לבנו גל ז״ל: "הוא היה משוכנע כי זו מלחמה צודקת"

השר גדי איזנקוט וחבר קבינט המלחמה נשא דברים באזכרת ה-30 לבנו ג"ל ז"ל. "העובדה שצעיר מהרצליה וצעיר מסוסיא נלחמים ביחד אחרי השנה שעברנו צריכה לעורר מחשבה אצל כולנו", אמר. "גל הקריב את חייו למען מדינה יהודית, דמוקרטית, חזקה, ליברלית, מפותחת ומתקדמת. יש לי אמון מלא בדורות שגדלים במדינת ישראל. שנהיה ראוים להם".

איזנקוט הוסיף: "גל היה פטריוט גדול של המדינה ובכל הזדמנות שהייתה טרם תחילת התמרון ובהפוגות שהיו, הגעתי לפגוש אותו. מצאתי אותו תמיד שלם מאוד, משוכנע בכך שזוהי מלחמה צודקת. מחויב להגן על המדינה, להציל חיים".

16:19 - אחרי חיסול אל-עארורי, לבנון הגישה תלונה נגד ישראל

התלונה של לבנון הוגשה למועצת הביטחון של האו"ם בעקבות התקיפה של ישראל בביירות השבוע, במהלכה חוסל סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית בחמאס. לבנון, שהגדירה את התקיפה "השלב המסוכן ביותר" בתקיפות הישראליות, טענה כי צה"ל השתמש בשישה טילים באותה הפצצה, וכי ישראל פועלת במרחב האווירי הלבנוני כדי להפציץ בסוריה.

16:00 - השר בני גנץ תקף נתניהו: "התנהלות כזו מעולם לא הייתה, נבעה ממניעים פוליטיים"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס למחלוקת בישיבת הקבינט סביב הקמת צוות החקירה לאירועי השבת השחורה. "טוב שהרמטכ"ל לוקח אחריות ומקים צוות שיפיק לקחים מבצעיים להמשך הלחימה - זוהי חובתינו", הבהיר גנץ.

"זוהי חובתו של דרג מדיני לשאול שאלות ולאתגר", אמר גנץ, "אבל מה שקרה אתמול היה התקפה ממניעים פוליטיים בעיצומה של מלחמה. השתתפתי בישיבות קבינט רבות - התנהלות כזו מעולם לא הייתה, ואסור שתהיה".

לדבריו, הקבינט היה צריך לדון בתהליכים אסטרטגיים שישפיעו על המשך המערכה, וזה לא קרה. "האחריות היא על ראש הממשלה", מסר גנץ, "עליו לתקן ולבחור בין אחדות וביטחון ובין פוליטיקה. אין ספק שאחרי המלחמה תוקם ועדת חקירה ממלכתית, שתעסוק בכל מה שאירע עד ל-7.10, בכל הדרגים, אך עיקר תרומתה צריכה להיות להיבטים הלאומיים ולא בתחום המבצעי".

מהליכוד נמסר: " בעת מלחמה, כשהעם מאוחד, מצופה מגנץ לנהוג באחריות ולהפסיק לחפש תירוצים להפר את הבטחתו להישאר בממשלת האחדות עד לסיום המלחמה".

15:41 - נסראללה נואם בלבנון

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס בנאומו ללחימה לאורך הגבול מאז ה-8 באוקטובר. לדבריו, ארגון הטרור ביצע עד כה כ-670 תקיפות נגד מוצבים ויישובים ישראליים, בין 6 ל-7 תקיפות ביום. לדבריו, חזית הצפון נפתחה כדי להשיג שתי מטרות: להפעיל לחץ על ממשלת ישראל, ולהפחית את הלחץ מעזה.

15:30 - מפקד פיקוד הדרום למילואימניקים: "המשימה ארוכה ומורכבת"

פורום למידה מבצעית למפקדים במילואים בפיקוד הדרום התקיים אתמול בראשות מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן. בפורום הציגו מפקדי החטיבות והגדודים לקחים מרכזיים מהלחימה עד כה, תובנות בנושא שירות המילואים ואת התוכניות המבצעיות להמשך.

"עוד לא תמה המשימה, היא עוד ארוכה ומורכבת - ויש על מי לסמוך", אמר האלוף פינקלמן למפקדים במילואים. "הוכחתם במעשים שלכם שאתם עמוד האש של החברה והמדינה בישראל".

14:50 - בית בשדרות נפגע במטח לדרום, לא ידוע על נפגעים

אזעקות הופעלו באזור אשקלון, באר גנים, כפר סילבר, ברכיה, הודיה ומשען, ובאזור שדרות ובניר עם. ממד"א נמסר כי בית בשדרות נפגע, לא ידוע על נפגעים.

13:40 - בעקבות מתקפות החות'ים - מארסק עצרה את כל ספינותיה בים סוף

"מארסק", ענקית הספנות מדנמרק, הודיעה היום כי תסיט את כל ספינותיה מים סוף לעבר כף התקווה הטובה שמדרום לאפריקה. מארסק היא אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם והגדולה ביותר שעובדת עם ישראל, והסכימה לאחרונה להחזיר את ספינותיה לים סוף בעקבות הקמת הקואליציה הבין-לאומית של ארה"ב להגנה על כלי השיט באזור. בעקבות התקיפות האחרונות של החות'ים, הוחלט בחברה להסיט את הספינות מהאזור "בעתיד הנראה לעין".

13:00 - "חרפה, קבינט מסוכן": מתקפה באופוזיציה אחרי הסערה בקבינטשעות אחרי הפרסום על העימותים בדיון הקבינט, שהביאו לקטיעתו באמצע, באופוזיציה תוקפים היום (שישי) את הממשלה על התנהלות שריה. לפיד כינה את הקבינט "מסוכן", וליברמן תקף: "ככה לא מנהלים מלחמה". גם חלק מהנוכחים בישיבה, כמו סמוטריץ' והרמטכ"ל, פרסמו את תגובתם אחרי הסערה.

11:25 - צה"ל השלים תקיפה בדרום לבנון

צה"ל הודיע שהשלים תקיפה בדרום לבנון. מטוסי קרב הפציצו באזור עייתא א-שעב ומג'דל זון והשמידו שורת תשתיות טרור של חיזבאללה, לצד עמדה ואתר צבאי שבהם פעלו מחבלי הארגון.

10:45 - בעקבות החיסול אתמול בבגדאד: עיראק שוקלת צעדים נגד ארה"ב

ממשלת עיראק הודיעה כי תקים ועדה מיוחדת לבחינת סיום פעילותה של הקואליציה הבין-לאומית בהובלת ארה"ב שנועדה להילחם בארגון דאעש. כזכור, אתמול חיסל כלי טיס של צבא ארה"ב את "אבו תקווא", מפקד בכיר במיליציית א-נוג'בא - שהיה מעורב ברבות מהמתקפות בתקופה האחרונה נגד כוחות צבא ארה"ב בעיראק ובסוריה.

10:05 - מפקד משמרות המהפכה מאיים לנקום: "דאעש - סוכנים של ישראל וארה"ב"

באיראן החלו לערוך היום הלוויות לנרצחי הפיגוע ביום רביעי בכרמאן, ביום השנה לציון חיסולו של קאסם סולימאני. מפקד משמרות המהפכה חוסין סלאמי הבטיח "לנקום", ואמר שדאעש, שקיבלו אחריות לביצוע הפיגוע, הם "סוכנים של ארה"ב וישראל". באיראן עדכנו את המספר ההרוגים - מ-84 ל-89.

10:00 - אזעקות צבע אדום הופעלו בנחל עוז

09:23 - קיבוץ ניר עוז הודיע: תמיר אדר ז"ל, נכדה של החטופה יפה אדר, נרצח ב-7.10

ההודעה שפרסם הבוקר הקיבוץ: "קיבוץ ניר עוז מודיע באבל כבד על הרצחו של תמיר אדר, תושב הקיבוץ, בשבת ה-7.10. תמיר היה בן 38. נולד וגדל בקיבוץ וחי בו עם משפחתו - אשתו הדס, ושני ילדיו (7, 3.5), חקלאי ואיש חינוך במקצועו. תמיר היה איש משפחה, אוהב אדם וטבע. אוהד מכבי תל אביב מושבע ותמיד מוקף בחברים. סבתו יפה אדר, בת 85, נחטפה גם היא ושוחררה. יהי זכרו ברוך".

08:51 - שר החוץ של האיחוד האירופי יבקר בלבנון

ג'וזפ בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי, הודיע שיגיע היום לביקור של שלושה ימים בלבנון כדי "לדון בעימות עם ישראל בגבול ובניסיון להפיג את המתיחות".

08:48 - דובר צה"ל: הותקפו יותר מ-100 מטרות, חוסלה חוליית מחבלים שניסה לתקוף טנק

דובר צה"ל דיווח שצה"ל תקף ביממה האחרונה יותר מ-100 מטרות ברצועת עזה, בדגש על מרחב אל-בורייג' וח'אן יונס. בין היתר הותקפו מפקדות ואתרים צבאיים, עמדות שיגור ומבנים שבהם אוחסנו תשתיות טרור ואמצעי לחימה.

במחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצוה פעלו לוחמי גדוד האיסוף 414, וכלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים שניסתה לתקוף טנק שפעל במרחב. באזור ח'אן יונס השמידו לוחמי צוות הקרב החטיבתי 4 מספר עמדות שיגור שבוצעו מהם שיגורים לעבר שטח ישראל. על פי ההודעה, חיסלו הלוחמים מספר גדול של מחבלים.

08:40 - דיווח בפוליטיקו: ממשל ביידן נערך לאפשרות של הרחבת המלחמה במזרח התיכון

גורמים רשמיים בממשל החלו לדון באפשרות של הרחבת המלחמה בין ישראל לחמאס לגזרות נוספות, על רקע המתקפה אתמול בעיראק והחשש מהסלמה מול המיליציות הפרו-איראניות, ולקראת אפשרות של תקיפה אמריקנית נגד החות'ים בתימן. "הפוטנציאל להרחבת העימות הולך וגדל", צוטטו גורמים בממשל.

08:10 - דיווח פלסטיני: צה"ל תוקף בעזה מהים

סוכנות הידיעות הפלסטינת "שיהאב" דיווחה כי כלי שיט של חיל הים תקפו הבוקר ברצועת עזה. בנוסף, דווח על הפצצות ארטילריות של צה"ל באזור מחנות הפליטים אל-בורייג' ואל-מוע'אזי שבמרכז רצועת עזה.

07:35 - משפחות החטופים הפגינו מול ביתו של השר גנץ ואמרו לו בדמעות: "אין להם זמן, הם לא יחזיקו מעמד"

משפחות החטופים והחטופות, בהן משפחותיהם של עודד ליפשיץ, עופר קלדרון, חיים פרי, יורם מצגר ועידן שתיוי, שמוחזקים 91 ימים בעזה, הגיעו הבוקר לביתו של השר בני גנץ בראש העין. "אנחנו קוראות הבוקר לשר בני גנץ לעשות את הדבר שלשמו הצטרף לקבינט - להציל את חיי החטופים. עליו לעשות זאת בכל מחיר ובכל דרך, גם אם זה כולל את עצירת הלחימה. חיי קרובנו נמצאים בסכנה יום-יומית ולממשלת ישראל יש את המחויבות והיכולת להציל אותם, לפני שיהיה מאוחר מידי ולא יישאר את מי להציל", אמרו.

גנץ, שיצא לשוחח עימם אמר: "הפעולה שלכם היא מובנית לי ומקובלת עלי. אני מבין שהיא באה ממקום של אהבה ואכפתיות ודאגה בלתי פוסקת ואנחנו מחויבים לעשות כל שאנחנו יכולים. אנחנו עוסקים בזה כל הזמן, וברגע הראשון שיהיה אפשר - אנחנו רוצים להצליח".

06:45 - ישיבת הקבינט התפוצצה לאחר עימות של שרים עם הרמטכ"ל

הקבינט דן הלילה ב"יום שאחרי" ברצועה, הישיבה התפוצצה לאחר ששרי הימין תקפו את הרמטכ"ל בעקבות מינוי צוות בדיקה פנים צה"לי לבחינת כשלי 7.10.

בין היתר תקפו את הרמטכ"ל השרים רגב, אמסלם, סמוטריץ' ובן גביר. "אנחנו כל הזמן אומרים לעצמנו - 'זה לא הזמן, אנחנו במלחמה', ואתם מתחילים בזמן הזה לתחקר?", כך רגב. אמסלם אמר: "למה אתה צריך עכשיו את התחקור הזה?".

03:17 - שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן יבקר היום זו הפעם הרביעית מתחילת המלחמה במזרח התיכון

לצד הביקור בישראל, בלינקן יבקר גם בטורקיה, יוון, ירדן, קטר, איחוד האמירויות הערביות, ערב הסעודית, הגדה המערבית ומצרים החל מהיום ועד 11 בינואר. ממשרד החוץ של ארה"ב נמסר, כי בביקורו במדינות השונות, בלינקן ידון במאמצים המתמשכים להביא הביתה את החטופים.

02:23 - הגנרל ארולדו לזארו העומד בראש כוח יוניפי"ל אמר כי נפגש עם גורמים מדיניים בלבנון כדי לדון במצב בדרום המדינה.

לזארו כתב ברשת החברתית X: "הבעתי את דאגתי מהמצב ומהפרות בהפסקת הלחימה, לרבות חישוב פוטנציאלי שגוי שעלול להיות בעל השלכות הרסניות. סדר העדיפויות שלנו הוא למנוע הסלמה, להגן על חיי אזרחים ולהבטיח את ביטחונם וביטחונם של שומרי השלום".

00:02 -הלווייתו של בכיר חמאס שחוסל בלבנון, סאלח אל-עארורי, התקיימה בביירות

אלפי בני אדם יצאו לרחובות ביירות להלווייתו של סאלח אל-עארורי, שחוסל בתחילת השבוע בתקיפת טיל המיוחסת לישראל בבירת לבנון. לפי דיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית (AFP), ארונות הקבורה של אל-עארורי יחד עם אלו של שני מנהיגי גדודי אל קסאם, הזרוע החמושה של חמאס, מוחמד אל-ראיס ועזאם אל-אקראה אבו עמאר, היו עטופים בדגלי פלסטין וחמאס. הם נלקחו תחילה למסגד לתפילה לפני שהובאו לבית הקברות של חללי פלסטין בביירות.

בהלוויה השתתפו גורמים פלסטינים, כולל בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק, וכן נציגים של כמה קבוצות פוליטיות בלבנון. אל-עארורי היה דמות מפתח בקבוצה ונראה כמקורב ליחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה, ונחשב כבן השיח העיקרי בין חמאס וחיזבאללה.

22:38 - צה"ל בהבהרה: במטכ"ל מגבשים את תכנון תהליך התחקירים. כשהדברים יסוכמו, הם יפורסמו לציבור

21:32 - פרסום ראשון: צה"ל החל לחקור את מחדל 7 באוקטובר

צה"ל החל לחקור את מחדל השבעה באוקטובר. הוקמו צוותי החקירה, בין הבודקים: הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז, ראש אמ"ן לשעבר זאבי פרקש, ומפקד פיקוד הדרום לשעבר סמי תורג'מן. הכתבה המלאה

21:06 - הנעדרים חנן יבלונקה, אילן וייס ועידן שתיוי הוכרזו כחטופים

אחד משלושת החטופים, שהוגדרו עד אתמול כנעדרים, הוא חנן יבלונקה, שהיה במסיבה ברעים. אביו ראובן אמר בריאיון לחדשות 12: "יש לנו הרבה תקווה אבל אנחנו לא יודעים מה המצב שלו. זה אות חיים".

החטוף השני הוא עידן שתיוי בן ה-28, שהיה גם כן במסיבה ברעים. החטוף השלישי הוא אילן וייס, שנרצח באכזריות בקיבוץ בארי וגופתו נלקחה בידי מחבלי חמאס. אשתו שירי בת ה-56 ובתם נוגה בת ה-17 נחטפו במתקפה הרצחנית - ושוחררו אחרי 50 ימים בשבי. הכתבה המלאה

הכתבה פורסמה לראשונה ב־N12