החוזה החדש של מובילאיי עם יצרן רכב גדול

מובילאיי מודיעה על חוזה אסטרטגי לאספקת מערכות מתקדמות לקבוצת רכב אירופאית גדולה • חברת אלנס הישראלית הודיעה על שיתוף פעולה עם אינטל

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc
פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

מובילאיי , "ספינת הדגל" של האוטו-טק הישראלי, הודיעה אתמול (ב') על זכייה בחוזה אסטרטגי עם יצרן רכב מערבי גדול להטמעת החבילות המתקדמות של מערכות סיוע לנהיגה (ADAS) מתוצרתה בלמעלה מ-17 דגמים עתידיים של היצרן, החל מ-2026.

מותגי רכב חדשים מציפים את השוק הישראלי. איך יושפעו המחירים ב־2024? 

ניתוח | דחיקת שפיר וההשפעה על המטרו: הזכייה בקו הכחול בירושלים שעוררה סערה 

המערכות יוטמעו בכל המותגים של אותו יצרן, כולל בדגמי בנזין, והן כוללות בין השאר את חבילת ה-SuperVision של החברה, שנחשבת לאחת מחבילות ה-ADAS הלא-אוטונומיות המתקדמות בתעשייה.

החוזה כולל גם אספקה של חבילת ה-Chauffeur, שאמורה להציע נהיגה אוטונומית עם השגחת הנהג ושל חבילת ה- Drive, שמאפשרת נהיגה אוטונומית מלאה ומיועדת בשלב זה עבור שוק ההסעות המסחריות דוגמת "מוניות רובוטיות".

על פי החוזה שתי החברות צפויות להחל בייצור סדרתי של כלי רכב עם אוטונומיה מלאה החל מ-2026, בשלב הראשון עבר שירותי מוניות רובוטיות. מובילאיי לא מסרה באיזה יצרן מדובר אולם על פי הערכות בתעשיית הרכב מדובר בקבוצת פולקסווגן על מותגיה השונים. הזכייה בחוזה התאפשרה בין השאר תודות לפיתוח כלי תוכנה חדשני, שיאפשר לכל מותג רכב לעצב את "חווית הנהיגה" בהתאם לבחירתו, על גבי החומרה "הסגורה" של מובילאיי.

חברות האוטו-טק הישראליות ב-CES

חברת אינוויז (INNOVIZ), המפתחת חיישני הלייזר (LIDAR) לחישה מרחוק במערכות בטיחות לרכב, חשפה בתערוכת CES את שני כלי הרכב הסדרתיים הראשונים, שבהם מותקן ה-LIDAR אותו פיתחה.בתערוכה מציגה החברה את מכונית הסאלון החשמלי ב.מ.וו I7, שמוצעת באירופה עם חיישן הלייזר שלה, שמאפשר יכולות נהיגה אוטונומיות בדרגה 3 (היגוי אוטונומי עם השגחת הנהג).

במקביל מוצג לראשונה בתערוכה החיישן של החברה כשהוא מותקן על המסחרית החשמלית של פולקסווגן, ID .Buzz, שאמורה לצאת לשוק ההסעות האוטונומיות בעתיד הקרוב. אינוויז הכריזה ב-2022 על זכייה בחוזה אסטרטגי לאספקת ליידארים לדגמים עתידיים של קבוצת פולקסווגן בהיקף מצטבר של כ-4 מיליארד דולר.

חברת ואלנס מהוד השרון, שעוסקת בפיתוח טכנולוגיית תקשורת המאפשרת להפיץ תכני תקשורת ומולטימדיה ברכב ללא צורך בתשתיות פיזיות יקרות, הודיעה ב-CES עם שיתוף פעולה חדש עם אינטל. במסגרתו חטיבת שירותי הייצור של אינטל תתחיל לייצר את שבבי התקשורת של ואלנס, שעד כה יוצרו בפסי הייצור של TSMC בטאיוון של ST באירופה. הטכנולוגיה של ואלנס מאפשרת בין השאר להפחית בצורה משמעותית את כמות ומשקל הכבלים בתוך כלי רכב חדשים.