10 המניות המומלצות של המגזין שתחזיותיו היכו את 500 S&P

Barron's מסמן מניות שצפויות לבלוט להערכתו ב־2024 - לאחר שהמלצותיו בשנה הקודמת היכו לטענתו את מדד S&P 500 • ברשימה: חברות מתחומי האינטרנט, השכרת רכב, משקאות קלים, כריית זהב, מועדוני ספורט ומפעילת מאגרי הגז של ישראל • וגם: מה עשו המניות בשנה שעברה ומה תחזיות האנליסטים לגביהן

המניות המומלצות של המגזין הכלכלי בארונ'ס / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: shutterstock, AP
המניות המומלצות של המגזין הכלכלי בארונ'ס / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: shutterstock, AP

באילו מניות כדאי להשקיע השנה? המגזין הכלכלי האמריקאי Barron's מסמן עשר מניות שצפויות להערכתו לבלוט השנה. רשימת 10 מניות קודמת, שאותה בחר לשנת 2023, הניבה לדברי המגזין תשואת יתר של 6.5% על פני מדד S&P 500 - שבשנה החולפת עלה ב־24.2%.

מומחים כותבים | השקעה ״משעממת״ אבל כזו שעשויה לספק תשואה יפה לאורך זמן
מחנן מור ועד הרץ: מה החביאו הדוחות שפורסמו ברגע האחרון
הבנקאי שצופה התאוששות בהנפקות בוול סטריט, אך לא של חברות מישראל

גם בבארונ'ס, כמו בכלל השוק, נהנו מהזינוקים שרשמו "שבע המופלאות" בוול סטריט (ענקיות הטכנולוגיה המובילות את השווקים), לאחר שבשנה שעברה כלל המגזין ברשימת המניות המועדפות את אמזון שקפצה ב־81% ואת אלפבית (גוגל) שעלתה ב־59%. המניה של חברת הבנייה Toll Brothers שנכללה ברשימה יותר מהכפילה את עצמה, בזמן שמניות אחרות ברשימה הקודמת הבריקו פחות - כך למשל יצרנית האלומיניום אלקואה נחלשה ב־24%.

אם כך, מי הן המניות שעליהן ממליץ השנה בארונ'ס ומה חושבים עליהן האנליסטים בוול סטריט? זאת הרשימה ל־2024 (נתוני קונצנזוס האנליסטים נלקחו מ־yahoo finance ומוול סטריט ג'ורנל).

עליבאבא: חזרה למחיר ההנפקה הראשונית

מה עושה החברה: חברת טכנולוגיה שמוצאה מסין, ומתמחה בתחום המסחר המקוון, הקמעונאות והאינטרנט. עליבאבא הונפקה לראשונה בוול סטריט בשנת 2014.

שווי שוק: 180 מיליארד דולר

תשואת מניה ב־2023: 10.8%-

קונצנזוס האנליסטים: רוב גדול של האנליסטים ממליץ על "קנייה" או "קנייה חזקה" של המניה, ומחיר היעד הממוצע גבוה ב־60% מהמחיר הנוכחי בבורסת ניו יורק.

מה אומרים בבארונ'ס: "אחת המניות בעלות האוריינטציה הטכנולוגית הזולות ביותר בעולם. המניה חזרה לרמה שבה נסחרה בהנפקתה הראשונית ב־2014, למרות שהכפילה פי 10 את ההכנסות ופי 5 את הרווחים".

Barrick Gold: תפוקת המכרה תגדל

מה עושה החברה: תאגיד כרייה העוסק בייצור זהב ונחושת. מטה החברה ממוקם בקנדה, אך יש לה מכרות גם במדינות רבות אחרות וביניהן ארה"ב, ארגנטינה, חוף השנהב, טנזניה ועוד. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2023 הכנסותיה היו 8.3 מיליארד דולר והרווח הנקי היה 793 מיליון דולר.

שווי שוק: 30.7 מיליארד דולר

תשואת מניה ב־2023: 7.9%+

קונצנזוס האנליסטים: רוב האנליסטים שמסקרים את מניית באריק גולד מחזיקים בהמלצות נייטרליות כלפיה. מתוך 10 אנליסטים, 6 נייטרליים, אחד שלילי והיתר חיוביים. מחיר היעד הממוצע גבוה בעשרות אחוזים מהמחיר הנוכחי.

מה אומרים בבארונ'ס: "יצרנית הזהב הגדולה באפריקה; מתכננת להגדיל את תפוקת המכרה ב־30% עד סוף העשור".

אלפבית: זולה ביחס למיקרוסופט ואפל

מה עושה החברה: חברת הטכנולוגיה האמריקאית אלפבית (בשמה הקודם גוגל) כוללת בתוכה את פעילות הפרסום והחיפוש של גוגל ומספר חברות בנות נוספות. ב־2023 היא הייתה כאמור חלק מ"שבע המופלאות" - שבע מניות הטכנולוגיה שסחבו את המדדים כלפי מעלה.

שווי שוק: 1.77 טריליון דולר

תשואת מניה ב־2023: 58.8%+

קונצנזוס האנליסטים: נכון להיום רוב האנליסטים מחזיקים בהמלצות חיוביות על המניה, חלקם נייטרליים ואין אף אחד שממליץ למכור את מניית אלפבית. מחיר היעד הממוצע למניה משקף אפסייד צנוע יחסית של 9% על מחיר המניה.

מה אומרים בבארונ'ס: "צפויה לצמוח בקצב דומה לשל מיקרוסופט, עם גידול של 15% ברווחים ב־2024 - פי 3 לעומת צמיחה של 5% באפל - ועדיין המניה נסחרת בדיסקאונט ביחס לשתיהן".

ברקשייר הת'אוויי: אין מי שממליץ למכור

מה עושה החברה: ברקשייר הת'וואיי נשארת ברשימת המומלצות של בארונ'ס גם השנה, לאחר שהייתה חלק ממנה גם ב־2023. חברת ההחזקות וההשקעות של וורן באפט מחזיקה במניות של חברות רבות, לעיתים בשליטה ולעיתים בהחזקת מיעוט. בין היתר מתמחה בתחומי הביטוח והתשתיות.

שווי שוק: 798 מיליארד דולר

תשואת מניה ב־2023: 15.5%+

קונצנזוס האנליסטים: רוב האנליסטים חיוביים בנוגע למניה, ואין מי שממליץ למכור אותה. מחיר היעד הממוצע גבוה בכ־38% מההמחיר נוכחי.

מה אומרים בבארונ'ס: "שיעור הרווח התפעולי אחרי מס מגיע כמעט ל־20% ב־2023 ויוכל להגיע ל־40 מיליארד דולר השנה. זאת בעזרת ריבית גבוהה שמתקבלת על יתרות מזומנים בסך 150 מיליארד דולר, ותוצאות חזקות בביטוח".

BioNTech: צנרת מוצרים מבטיחה

מה עושה החברה: חברת הביוטק הגרמנית BioNTech עלתה לכותרות כשהחיסון שפיתחה לקורונה הגיע לשוק בשיתוף פעולה עם פייזר. דעיכת המגפה הובילה לירידה חדה בתוצאותיה: בינואר-ספטמבר 2023 הכנסותיה היו 2.3 מיליארד אירו, לעומת 13 מיליארד אירו בתקופה המקבילה, והרווח הנקי ירד ב־93% ל־472 מיליון אירו.

שווי שוק: 25.8 מיליארד דולר

תשואת מניה ב־2023: 29.7%-

קונצנזוס האנליסטים: כמחצית מהאנליסטים חיוביים בנוגע למניה, ומחיר היעד הממוצע גבוה ב־19% מהמחיר הנוכחי.

מה אומרים בבארונ'ס: "החברה תישאר רווחית גם ב־2024, יש לה צנרת מוצרים אונקולוגיים שעשויה להתגלות כמבטיחה ומעל 18 מיליארד דולר במזומן".

שברון: מפעילת "לוויתן" תתאושש?

מה עושה החברה: חברת האנרגיה האמריקאית שברון עוסקת בתחומי הנפט והגז. מטה החברה ממוקם בקליפורניה אך היא פועלת במדינות רבות מסביב לעולם, כולל בישראל, בה היא מפעילה את מאגרי הגז תמר ולוויתן.

שווי שוק: צ275 מיליארד דולר

תשואת מניה ב־2023: 13.6%-

קונצנזוס האנליסטים: רוב האנליסטים שמסקרים את שברון מחזיקים בהמלצות חיוביות, ומחיר היעד הממוצע משקף פרמיה של 22% על המחיר הנוכחי.

מה אומרים בבארונ'ס: "המניה נראית לא יקרה, נסחרת במכפיל 10.7 על הרווח הצפוי ב־2024 ועם תשואת דיבידנד של 4.2%".

הרץ: שווה חצי מהמתחרה

מה עושה החברה: חברת Hertz עוסקת בהשכרת רכב ופועלת תחת שמות מותג שונים. נתונים שפרסמה בדוחות הרבעון השלישי מצביעים על הכנסות שיא של 2.7 מיליארד דולר, EBITDA מתואם של 359 מיליון דולר ותזרים של 851 מיליון דולר מפעילות.

שווי שוק: 2.9 מיליארד דולר

תשואת מניה ב־2023: 32.5%-

קונצנזוס האנליסטים: רוב האנליסטים מחזיקים בעמדות נייטרליות בנוגע למניית הרץ, אך מחיר היעד הממוצע בו הם נוקבים גבוה בכ־41% ממחיר המניה בנאסד"ק.

מה אומרים בבארונ'ס: "מניית הרץ זולה, נסחרת במכפיל רווח 8.6 ושווי השוק שלה נמוך בחצי מזה של המתחרה אוויס".

פפסיקו: חצי מהרווח - ממכירת חטיפים

מה עושה החברה: פפסיקו היא יצרנית משקאות קלים, מזון וחטיפים, המייצרת ומפיצה מותגים רבים. לפני מספר שנים, פפסיקו רכשה את סודהסטרים הישראלית. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2023 הכנסות החברה צמחו אך הרווח למניה התכווץ, והיא מצפה לסיים את 2023 עם צמיחה בהכנסות של 10%. החברה מחלקת דיבידנד ומבצעת רכישה עצמית של מניות.

שווי שוק: 230 מיליארד דולר

תשואת מניה ב־2023: 3.3%-

קונצנזוס האנליסטים: מתוך 14 אנליסטים המסקרים את מניית החברה, 11 נייטרליים, 2 חיוביים ו־1 שלילי. מחיר היעד גבוה בכ־12% ממחיר המניה בשוק.

מה אומרים בבארונ'ס: "פפסיקו מוכרת בזכות המשקאות הקלים, אך יש לה גם זיכיון מצוין בתחום החטיפים, Frito-Lay, שמייצר יותר מחצי מרווחי החברה. לעיתים נדירות משתלם להמר נגד האכלן האמריקאי".

MSG Sports: מכדורסל ועד הוקי

מה עושה החברה: מדיסון סקוור גרדן ספורטס (MSG) היא חברת החזקות אמריקאית בתחום הספורט, שבסיסה בניו יורק. החברה מנהלת קבוצות ספורט מקצועניות בהן ניו יורק ניקס (כדורסל) וניו יורק ריינג'רס (הוקי קרח).

שווי שוק: 4.3 מיליארד דולר

תשואת מניה ב־2023: 0.8%-

קונצנזוס האנליסטים: רוב האנליסטים נייטרליים או חיוביים בנוגע למניה, ומחיר היעד הממוצע גבוה בכ־37% ממחיר המניה בבורסת ניו יורק.

מה אומרים בבארונ'ס: "לפי הערכות של Sportico, ניקס וריינג'רס שוות 7.4 מיליארד דולר ו־2.45 מיליארד דולר, בהתאמה. עם זאת, שווי החברה עומד כרגע על 4.3 מיליארד דולר בלבד, ויש לה כ־300 מיליון דולר חוב נטו".

U-Haul: מעמד מוביל בשוק

מה עושה החברה: U-Haul מאריזונה פועלת בתחום ההובלה במשאיות ומספקת פתרונות הובלה ואחסון שונים.

שווי שוק: 8 מיליארד דולר

תשואת מניה ב־2023: 19.3%+

קונצנזוס האנליסטים: אין לחברה כיסוי אנליסטים נרחב. הקונצנזוס הוא נייטרלי ומחיר היעד נמוך ב־4.8% ממחיר המניה.

מה אומרים בבארונ'ס: "לחברה מעמד מוביל בשוק, ואפילו כשהרווחים צפויים לרדת, התחזית לטווח הארוך נראית חזקה".