הנשק החדש של איראן והמל"ט החדש של טורקיה

ISI הישראלית הודיעה השבוע כי חתמה על הסכם של 37.5 מיליון דולר לאספקת שירותים מלווייני EROS-C • בעוד התעשייה הישראלית ממשיכה לשגשג, מדינות עוינות דואגות להצטייד, איראן חשפה ספינות קטמרן עם משגרי טילים וטורקיה מפתחת מל"ט חדש • השבוע בתעשיות הביטחוניות

הקטמרן האיראני ''Abu Mahdi al-Muhandis'' / צילום: defapress.ir
הקטמרן האיראני ''Abu Mahdi al-Muhandis'' / צילום: defapress.ir

חברות ביטחוניות ישראליות ממשיכות לפרוח בתקופת מלחמת חרבות ברזל, ולא רק בשל עסקאות מול המדינה. אולם, באותו הזמן בדיוק, האויבות של ישראל ובראשן איראן מצטיידות היטב, וטורקיה מתקרבת להשלמת תהליך הפיתוח של מל"ט חדש. על כל אלו בפינת התעשיות הביטחוניות השבועית.

ישראל קונה יותר נשק מגרמניה, והיא לא היחידה
משרד הביטחון בעסקת ענק והמבוכה של טורקיה

איראן חשפה ספינות מסוג קטמרן עם משגרי טילים

ארבע שנים לאחר שחוסל לצד מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, איראן חשפה קטמרנים על שמו של סגן ראש המיליציות השיעית חשד א־שעבי, אבו מהדי אל־מוהנדס. מדובר בקטמרנים מצויידים בטילים שישרתו את חיל הים של משמרות המהפכה.

באירוע שהתקיים במעמד מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי ומפקד חיל הים של משמרות המהפכה עלירזא טנגסירי, צוין כי שלוש הספינות יהיו מבצעיות בתוך שנה. הקטמרנים באורך של 47 מטרים ויכולים לפעול לאורך 14 ימים ולכסות רדיוס מבצעי של עד 2,000 מייל ימי. המהירות המקסימלית שלהם תהיה 36 קשר.

בכל הנוגע לחימושים, הקטמרנים מצויידים בשישה משגרים שמתאימים לטילי שיוט איראניים נגד ספינות כמו נור, קאדיר וע'אדיר, תותחים שונים, טילים נוספים נגד ספינות וטילי קרקע־אוויר קצרי טווח.

המכירה בעשרות מיליונים של ISI

אימאג'סט אינטרנשיונל (ISI), שבשליטת קרן פימי, הודיעה השבוע כי חתמה על הסכם בהיקף של 37.5 מיליון דולר לאספקת שירותים מלווייני EROS-C המתקדמים, עבור לקוח אסטרטגי של החברה. ההסכם לתקופה של חמש שנים, החל מנובמבר האחרון, והוא כולל אופציית הארכת לחמש שנים נוספות תמורת 37.5 מיליון דולר נוספים.

במסגרת ההסכם החדש, תספק החברה שירות מלווייני החברה EROS C3 ו-EROS C2 המספקים הדמאות לוויין ברזולוציה של 30 ס"מ, וכן שירותי תחזוקה נלווים.
לוויני EROS C נעים סביב כדור הארץ במסלול נטוי, המאפשר לצלם אזורי עניין בשעות משתנות ובתדירות גבוהה. יכולת זו מאפשרת לזרועות המודיעין לאסוף מודיעין קריטי בזמן אמת. המערכות יספקו ללקוח מודיעין אסטרטגי וטקטי ברזולוציה גבוהה, המאפשר גילוי וזיהוי מטרות בזמן אמת.

אימג'סט עוסקת בתחום פתרונות מודיעין מהחלל, במסגרתו החברה מספקת מגוון פתרונות מערכתיים, מערכות טכנולוגיות ושירותים המבוססים על לווייני חישה מרחוק, לרבות עיבוד וניתוח התוצרים אשר נאספים על ידי לוויינים.

חיל האוויר הסעודי יירט טילים שהיו בדרכם לישראל

גרמניה אישרה מכירת מטוסי יורופייטר טייפון, לאחר שערב הסעודית השתמשה במטוסי קרב כדי ליירט טילים ששוגרו לישראל. כך סיפר דובר ממשלת גרמניה, סטפן הבסטרייט. שתי סוגיות מעניינות בנוגע לאישור מכירת יורופייטר טייפון לריאד, הן ההחלטה לאחר סירוב המכירה לטורקיה, וכן ההודעה של שרת החוץ, אנאלנה ברבוק בנושא התבצעה במהלך ביקורה בתל אביב.

לדבריה, ההתנהלות הנוכחית של ערב הסעודית "ממחישה את מאמציה לעתיד טוב יותר באזור. ערב הסעודית מעניקה תרומה משמעותית לביטחון ישראל בימים אלה, והיא עוזרת להכיל את הסכנה להתלקחות אזורית. גרמניה אסירת תודה על כך".

טורקיה: נתחיל בייצור סדרתי של מל"ט חדש עוד השנה

חברת בייקאר הטורקית, שעלתה לכותרות בתקופה האחרונה בעיקר בזכות סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה וחתנו של הנשיא, ארדואן - סלצ'וק בייראקטר, הודיעה כי המל"ט החדש בייראקטר קיזיללמה (Kızılelma) ייכנס לייצור סדרתי עוד השנה. ההצהרה תיבחן במבחן המציאות רק בהמשך משום שהמנוע של המל"טים יעבור בדיקות בדיקות בין סוף החודש הנוכחי לתחילת החודש הבא. אנקרה כבר סגרה חוזה על קזיללמה עוד בטרם הפך למבצעי.

המדינה הראשונה שמולה הטורקים מחוייבים בחוזה עבור המל"ט החדש, היא פקיסטן. חיל האוויר של אסלאמבאד מתבסס כיום, בעיקר, על תוצרת סינית - וזו עשויה להיות דריסת רגל משמעותית של טורקיה בדרך לעסקאות נוספות.