זה עורך הדין הישראלי מהשוק הפרטי שגויס לחזק את צוות ההגנה בהאג

ד"ר עו"ד עמרי סנדר, שותף וראש תחום משפט בינלאומי פומבי במשרד עורכי הדין ש. הורוביץ, נחשב לישראלי בעל הניסיון הרב ביותר בליטיגציה בפני בית הדין הבינלאומי בהאג • סנדר הוא חלק מצוות של 16 עורכי דין המייצגים את ישראל בהם פרופ' מלקולם שו הבריטי

ד''ר עו''ד עמרי סנדר / צילום: משה ברין
ד''ר עו''ד עמרי סנדר / צילום: משה ברין

היום (חמישי) התייצבה בהאג המשלחת הישראלית לדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק, לשמוע את טיעוני דרום אפריקה נגד פעילות ישראל ברצועת עזה. צוות ההגנה של ישראל, שישיב מחר (שישי) לטענות כולל את ד"ר עמרי סנדר שגויס מהשוק הפרטי לצד נציגים ממשרד המשפטים, החוץ והמועצה לביטחון לאומי וכן פרופ' מלקולם שו הבריטי, מומחה למשפט בינלאומי.

מחר ישראל תציג את טיעוניה בבית הדין הבינלאומי בהאג. אלו האפשרויות העומדות בפניו
נשארנו לבד: למה כמעט אף מדינה אירופית לא תומכת בגלוי בישראל בדיון בהאג?
שאלות ותשובות | האם בית הדין הבינלאומי יכול לכפות על ישראל לעצור את הלחימה בעזה? 

ד"ר עו"ד עמרי סנדר (42) הוא שותף וראש תחום משפט בינלאומי פומבי במשרד עורכי הדין ש. הורוביץ, אליו הצטרף בשנה שעברה. סנדר הוא הישראלי בעל הניסיון הרב ביותר בליטיגציה בפני בית הדין הבינלאומי בהאג, עליו גם כתב את עבודת הדוקטורט שלו.

הוא מייצג מדינות בהליכים בינלאומיים וטריבונלים שונים ומייעץ לממשלות זרות למעלה מעשור. בימים אלו הוא מייצג מספר מדינות בכמה תיקים נוספים בפני בית הדין. בעבר השתתף בייצוג עמדת ישראל בפני בית הדין בהליך חוות דעת מייעצת בנוגע למחלוקת בין בריטניה ומאוריציוס על ריבונות האיים באוקיינוס ההודי.

סנדר הוא בעל תואר ראשון ושני מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במשפט בינלאומי מאוניברסיטת ניו יורק. את הדוקטורט עשה באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. הוא התמחה בראשית דרכו בבית המשפט העליון אצל הנשיאה לשעבר אסתר חיות. היה יועץ משפטי בבנק העולמי בוושינגטון ועוזר משפטי בוועדה למשפט בינלאומי של האו״ם.

הצוות הישראלי כולל 16 עורכי דין ודיפלומטים בהם ד"ר טל בקר, היועץ המשפטי של משרד החוץ, ד"ר גיל-עד נועם המשנה ליועצת המשפטים לממשלה למשפט בינלאומי, המשנה ליועץ המשפטי למשרד החוץ עו"ד תמר קפלן- תורג'מן ופרופ' אייל בנבנישתי מאוניברסיטת קיימברידג'