הסטארט-אפ הצעיר שיצא לגיוס בזמן המלחמה עם עובדים במילואים

חברת האבטחה הישראלית Prompt Security הוקמה רק חודשיים לפני שפרצה המלחמה • כעת מספר המנכ"ל איתמר גולן איך מגייסים בזמן מילואים בעזה, וכיצד הגיבו המשקיעים

צוות  Prompt Security / צילום: Prompt Security
צוות Prompt Security / צילום: Prompt Security

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

חברת Prompt Security הישראלית מכריזה השבוע כי באוקטובר ביצעה גיוס ראשוני בסך 5 מיליון דולר, ונחשפת לראשונה לציבור. החברה, שמפתחת פלטפורמת אבטחה ופרטיות עבור שימוש בכלי AI, הוקמה רק באוגוסט האחרון על ידי איתמר גולן, המנכ"ל, וליאור דריהם, מנהל הטכנולוגיות הראשי. עם פרוץ המלחמה גויס גולן למילואים, ושירת בחודש הראשון בחזית. כיום החברה מעסיקה 12 עובדים, ושלושה מהם גויסו למילואים.

שני שלישים מעובדי ענף ההייטק התנדבו במהלך המלחמה
ישראל מתגייסת | הדמיון המפתיע בין פרסומות החקלאים והסטודנטים של בנק לאומי ומפעל הפיס
ישראל מתגייסת | אחרי עסקת הענק של קלע דוד, פינלנד תורמת מיליון אירו למד"א

הגיוס של החברה הובל על ידי קרן Hetz Ventures, ובהשתתפות משקיעים זרים כמו Four Rivers ו-CyberFuture. בנוסף, לקחו בו חלק משקיעים פרטיים, בהם מנהלי אבטחת מידע בחברות אלסטיק, Airbnb ודולבי. גולן ודריהם הם יוצאי יחידת המודיעין 8200, ולשניהם ניסיון של שנים בבנייה ואבטחת מערכות ML, בין היתר בצ'ק פוינט ואורקה סקיוריטי.

"זה הניצחון שלנו"

"מלכתחילה אנחנו נמצאים בשוק מאתגר, עוד טרם פרצה המלחמה", מספר גולן. על הקושי לגייס ברקע המלחמה והשירות במילואים, הוא אומר כי "הבנו שאין ברירה. אנחנו מול שוק גדול ואינטנסיבי, ובקליפורניה לא מחכים לנו. אז באיזשהו מקום התחלתי להסתכל על זה כניצחון שלנו, אמנם זה לא מאבק צבאי אבל זה משהו שהוא בין היתר גם לטובת הכלכלה הישראלית".

גולן מספר כי בזמן המילואים נהג "לחזור בלילות ולקיים שיחות עם קרנות או לקוחות פוטנציאלים". לדבריו, כל העובדים בחברה נרתמו למען הגיוס, ועבדו מסביב לשעון. "יש לנו עוד עובד שהוא בגולני ויש עובד נוסף שהוא לוחם ביחידה מובחרת, והוא נמצא בעזה בלי הפסקה. לא ברור לי איך הם יוצאים מעזה לשלושה ימים וישר עולים לשיחות דמו עם לקוחות".

השיחות עם המשקיעים והלקוחות בתקופה הזו היו מאתגרים לדברי גולן. "בהתחלה אמרו לנו דברים כמו 'אנחנו חושבים עליכם, כמה נורא ואנחנו אתכם', אבל זה לא באמת מעניין, בטח כשעובר שבוע ושבועיים וה־7 באוקטובר מתרחק, ואז אפילו נתקלים בתגובות הפוכות".

לדבריו, היו לחברה כמה שיחות עם "לקוחות פוטנציאליים שלא מתלהבים כרגע לעבוד עם חברה ישראלית. אבל הקרנות היו מאוד פרודוקטיביות. בסוף, הן גוף פיננסי. בסופו של דבר היינו אובר־בוקד. קיבלנו עוד חמש הצעות שלא לקחנו".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

גוגל

ענקית החיפוש מודיעה על הקמת קרן תמיכה בסך 4 מיליון דולר בסטארט-אפים ישראלים העוסקים בפתרונות ושירות בעולמות הבינה המלאכותית. זאת כתמיכה משלימה לקרן החירום של רשות החדשנות, שהקימה ערוץ מענקים מהיר לחברות עם אופק תפעולי קצר (עד 6 חודשים).

במסגרת הקרן, כ-20 סטארט-אפים הזקוקים למימון מיידי כדי להמשיך לפעול יזכו למענק. כמו כן, גוגל תלווה ותתמוך בהם באופן פרטני, ותעניק להם גישה למומחי החברה בתחומים כמו פיתוח, אסטרטגיה, שיווק ועוד.

המספר המדויק של הסטארט-אפים וגובה המענק יושפעו מהתקציבים המבוקשים על ידי החברות עצמן, שיידרשו להציג מימון תואם (Matching) למענק מרשות החדשנות. הסכום יינתן כמענק הוני, ללא דרישה לתרומה.

מאז מתקפת הטרור של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר יצאה גוגל במספר יוזמות. בין היתר, מנכ"ל החברה, סונדר פיצ'אי, הכריז על תרומה של 3 מיליון דולר לעמותת נט"ל, שמעניקה תמיכה וסיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע לאומי, ועוד מיליון דולר במודעות חיפוש (Search Ads) עבור עמותות בישראל כדי שיוכלו להגיע ליותר אנשים ולספק מידע. כמו כן, עובדי גוגל בישראל ובעולם השתתפו במבצע התרמה וגייסו מיליוני שקלים לעמותות מגן דוד אדום, איחוד הצלה וער"ן.

הקרן הישראלית היא חלק מקרן גדולה יותר, בסך 8 מיליון דולר, שהוקמה בעקבות המלחמה ומיועדת לישראל ולרשות הפלסטינית.

טבע נאות

מותג נעלי הנוחות משיק דגם נעליים חדש שכל הרווחים ממכירתו יועברו לאיגוד המרכזי לסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. האיגוד מהווה את ארגון הגג של תשעת מרכזי הסיוע הפרוסים ברחבי הארץ, ומאז ה-7 באוקטובר התגייס להתמודדות מערכתית עם הפגיעות המיניות שבוצעו על ידי מחבלי חמאס.

הקשר של חברת טבע נאות עם האיגוד נרקם לפני כחודש, בעקבות הצורך להגיב אל מול שתיקת העולם על הפגיעות המיניות בנשים ישראליות. בין היתר, חנות הדגל של הרשת הממוקמת בסוהו בניו יורק ערכה ערב מכירה של מותגי אופנה ישראליים, כאשר 20% מההכנסות הועברו כתרומה לאיגוד.

טבע נאות עצמה ממשיכה לייצר גם בצל המלחמה, בקיבוץ נאות מרדכי הממוקם כ־5 ק"מ מהגבול הצפוני. הנעליים החדשות במהדורה המיוחדת ייקראו "אביב מגן" - דגם אביב הקלאסי בתוספת שרשרת ועליה 3 תליונים: מגן דוד, דיסקית עם לב מחורר וסרט צהוב. ניתן לרכוש אותן באתר החברה.

PHOTO IS:RAEL

עמותת PHOTO IS:RAEL היא חברה לתועלת הציבור, שפועלת בעשור האחרון כדי להשמיע את קולן של קהילות מגוונות באמצעות צילום. הפעילות החברתית מבוססת על שיטת Photo Voice המתמחה בשימוש בכלים ויזואליים לביטוי חוויתי-רגשי-חברתי.

בצל המלחמה הקים הארגון קבוצות תמיכה וחיזוק לתושבי עוטף עזה, שנפגעו במתקפת הטרור הרצחנית. במסגרת פעילות הקבוצות, ישתמשו המשתתפים במתודולוגיית Photo Voice. לדברי הארגון, הפעילות מעודדת את היכולת להביע באופן מילולי וויזואלי תחושות ומחשבות. הפעילות כוללת תהליך עם מנחה, שעבר הכשרה ייעודית לפעילות. במסגרת היוזמה המשתתפים מתנסים בצילום מעשי ואף מציגים תערוכה. פעילות הארגון נגישה לכולם, ללא תלות בגיל, רקע מקצועי או אישי.

בחודש האחרון פועל הארגון עם קבוצות של בני נוער ובוגרים מהיישובים שדרות, אור הנר, רעים, ניר עוז, ברור חייל, עלומים ועוד. על מנת להמשיך את הפעילות וכדי לפתוח כ-30 קבוצות נוספות, זקוק הארגון לתרומות.

למידע נוסף ולתרומות: https://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/114544