הכנסת אישרה: תקופת ההתמחות בעריכת דין תקוצר לתקופה מוגבלת

ללא נמנעים או מתנגדים: הכנסת אישרה את הצעת החוק שתקצר את תקופת ההתמחות של מתמחים שהחלו את התמחותם החל מחודש ספטמבר 2023, מ-18 חודשים ל-12 חודשים • שר המשפטים לוין: "ניסינו לעשות הכי טוב שאפשר כדי להגיע לתוצאה כוללת ונכונה"

תקופת ההתמחות בעריכת דין תקוצר / אילוסטרציה: Shutterstock
תקופת ההתמחות בעריכת דין תקוצר / אילוסטרציה: Shutterstock

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לשכת עורכי הדין (תיקון מס' 41 - הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2024, שתיתן מענה למתמחים שהתחילו את התמחותם החל מחודש ספטמבר 2023, חודש לפני פרוץ המלחמה. לפי הצעת החוק, משך התמחותם יקוצר מתקופה של 18 חודשים ל-12 חודשים, כך שהם יסיימו את מסלול ההכשרה בתקופה קצרה יותר, יוסמכו בהקדם כעורכי דין ויוכלו להשתלב בשוק התעסוקה.

בהצעה תמכו 17 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.

בלעדי | זו המועמדת המובילה של לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים 

בנוגע לאלה שהחלו את התמחותם החל מינואר 2023 ועד סוף אוגוסט 2023, מוצע לקבוע בהוראת מעבר כי תקופת התמחותם תקוצר ל-15 חודשים. כמו כן, במסגרת התיקון לחוק, מוצע לקבוע כי היעדרויות שנסיבותיהן קשורות באופן ישיר ללחימה ולמצב המיוחד בעורף, ייחשבו כהיעדרויות שנכללות בתוך תקופת ההתמחות של המתמחה ושאינן פוגעות ברציפות תקופת ההתמחות.

שר המשפטים יריב לוין מסר: "החוק הזה הוא בשורה ובא להקל על ציבור גדול של מתמחים, בשעה שרבים בגלל המלחמה גם כך נתקלים בקשיים גדולים. לא לכל המתמחים הצלחנו לתת פתרון. יש חורים מסוימים, וקשה לכסות ב-100% לכולם. ניסינו לעשות הכי טוב שאפשר כדי להגיע לתוצאה כוללת ונכונה".