המנכ"ל הוחלף 24 שעות אחרי הראיון בגלובס: "היה ברור שהוא לא יכול להישאר בחברה"

בראיון לגלובס בתחילת השבוע אמר תום ליבנה, שעזב את תפקידו כמנכ"ל ורביט, כי המנכ"ל החדש ימונה בסוף השנה • יום אחרי הראיון, בחברה כבר הודיעו לתקשורת על מנכ"ל חדש - זאת עוד לפני שעדכנו את העובדים

תום ליבנה / צילום: אריק סולטן
תום ליבנה / צילום: אריק סולטן

תום ליבנה וחברת ורביט כיכבו בכותרות בימים האחרונים, מאז שליבנה, אחד מבין שלושת היזמים שהקימו את חברת התמלול האוטומטי ורביט ומי שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל החברה, הודיע לפני ימים ספורים על כוונתו לעזוב את תפקידו.

ראיון | היזם שעורר סערה: "מי שטוען שאני הייטקיסט כושל שיסתכל בחשבון הבנק שלי"
הוא הרוויח עשרות מיליוני דולרים ואז איבד עניין בתפקיד המנכ"ל. הוא לא לבד
גיל שויד פורש מניהול צ'ק פוינט ולא בטוח שהמנכ"ל הבא יהיה ישראלי

בראיון בלעדי לגלובס, הראשון שקיים אחר שהודיע על כוונתו לעזוב את התפקיד, סיפר ליבנה כי ההחלטה הגיעה מטעמו. עוד הוא אמר בראיון כי "הסברתי לדירקטוריון של החברה כי עזיבה של תפקיד המנכ"ל היא חלק מאבולוציה טבעית". ליבנה הוסיף כי היחסים שלו עם דריקטוריון ורביט "הם מצוינים. אני יושב ראש הדריקטוריון ואנחנו עובדים כולנו ביחד". במסגרת יציאתו מתפקיד המנכ"ל, אמר ליבנה כי בכוונתו למצוא מחליף לתפקיד עד תום השנה הנוכחית.

יממה לאחר מכן התחילו להגיע התגובות. ראשית, ורביט יצאה בהודעה לכלי התקשורת על מינוי יאיר אמסטרדם למנכ"ל החברה החדש. אמסטרדם כיהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות הראשי של ורביט מאז שנת 2022. כמו כן, בהודעת החברה פורסם כי ליבנה יעבור לתפקיד יו"ר הדירקטוריון אך לא ימשיך להחזיק בתפקיד פעיל בחברה, זאת בניגוד לדבריו.

החלטת הדירקטוריון על המינוי החפוז, לעומת פרק הזמן עליו הצהיר ליבנה, משקפת את הפער בין הנרטיב של ליבנה לצעדים בהן נוקטת החברה.

הלך הרוח בחברה שונה לחלוטין

במסגרת הראיון בגלובס, אמר ליבנה כי ורביט נותרה ועודנה חברה חזקה, וכי "יש לנו 100 מיליון דולר מזומן ועוד 50 מיליון באשראי, יש לנו הצעות מימון מקרנות פרייבט אקוויטי ויש לנו זרוע צומחת של תמלול לעולם המשפט". הוא הוסיף כי יישאר ה"אב הרוחני" של החברה, וכי המנכ"ל החדש, יהיה בעצם "מישהו שיעבוד בעבורו". הוא הסביר כי מעבר לעיסוקו בורביט, לוח הזמנים שלו מלא ועמוס. "אני משקיע בחברות, אני יו"ר של חברות ועוסק בפילנתרופיה".

מצד החברה, נדמה כי הלך הרוח הוא שונה לחלוטין. גורמים בחברה מספרים כי "הוא יזם טוב ואי אפשר לקחת את זה ממנו, אבל חבל שהוא התבלבל". הם מסבירים את הודעת ורביט בכך ש"אחרי הדברים שהוא אמר, היה ברור שהוא לא יכול להישאר בחברה". עוד נאמר על ליבנה, זאת בהקשר למספר אמירות מטעמו בראיון, כי "לא ברור איך מישהו יכול להתבטא ככה, ועוד בזמן מלחמה, כשאנשים נאבקים על החיים שלהם שם בחוץ".

עדות נוספת לכך שהחלטת הדירקטוריון הייתה מענה חפוז להתנהלותו של ליבנה הינה העובדה שהידיעה על מינוי המנכ"ל החדש הגיעה לכלי התקשורת עוד בטרם נודע הדבר לעובדים, כך לפי גורמים בחברה.

במייל ששלח ליבנה לעובדי ורביט בשבוע שעבר, כתב כי "בתור בעל מניות משמעותי מאוד, זאת היא לא סוף דרכי בורביט, גם במידה ויימצא מועמד ראוי אשר יחליף אותי בתור מנכ"ל החברה אשאר מעורב בתור יו"ר החברה". עם זאת, כך לטענת גורמים המקורבים לחברה, ליבנה איננו בעל המניות המרכזי בחברה, וכי "אולי היה כזה בתחילת דרכה".

על החלטת הדריקטוריון, שסותרת חלק מהדברים עליהם הצהיר ליבנה בראיון, טרם התקבלה תגובה מטעמו.