סייבר | בלעדי

קרן ההשקעות החדשה של השמות הכי חמים בסייבר הישראלי

לגלובס נודע כי היזמים מיקי בודאי, דן אמיגה, מייקי פיי וראקש לונקאר, מקימים את הגוף המשותף פיקצ'ר קפיטל • הארבעה כבר ביצעו שתי השקעות ביחד, בין היתר בחברת הסייבר של גור שץ • בענף מעריכים את פוטנציאל ההשקעה של הקרן בעשרות מיליוני דולרים

ראקש לונקאר, מיקי בודאי, דן אמיגה ומייקי פיי / צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
ראקש לונקאר, מיקי בודאי, דן אמיגה ומייקי פיי / צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

היזמים והמשקיעים מיקי בודאי ודן אמיגה, ושותפיהם מארה"ב מייקי פיי וראקש לונקאר, החליטו להקים קרן השקעות משותפת, כך נודע לגלובס. את הקרן ינהל כשותף־מנהל (GP) לונקאר, ושלושת השותפים האחרים ייחשבו למשקיעים מוגבלים (LPs) וימשיכו כיזמים בחברות שהקימו: בודאי בטרנסמיט סקיוריטי, ואמיגה ופיי בחברת הסייבר איילנד. כמו כן, הארבעה צפויים להמשיך להשקיע גם בקרנות אחרות, דוגמת סייברסטארטס של גילי רענן.

צ'ק פוינט, מאחורייך: החברה שהפכה לישראלית החמישית בגודלה בוול סטריט 
ראיון | המחקר הישראלי שעלה למאסק בחבילת שכר של 56 מיליארד דולר 

על פי גורמים בענף, השם המסתמן לקרן המשותפת הוא פיקצ'ר קפיטל (Picture Capital). מאחורי הקמת הקרן עומדת המחשבה להמשיך ולתמוך בהייטק הישראלי, בעקבות נסיגה של קרנות השקעה מהאזור ברקע המשבר הכלכלי בענף, לצד חוסר היציבות הפוליטית והביטחונית בארץ.

הגוף החדש מתייצב לצד שמות גדולים

ארבעת היזמים כבר ביצעו שתי השקעות משותפות, כאשר אחת מהן טרם נחשפה והאחרת בחברת הסייבר החדשה של גור שץ, קורטאניקס. לאחרונה דיווחנו בגלובס על עזיבתו של היזם הסדרתי את קייטו נטוורקס בעקבות חילוקי דעות עם היזם הנוסף בחברה, שלמה קרמר, סביב הקמת החברה החדשה, שכבר גייסה 21 מיליון שקל. את ההשקעה בקורטאניקס ביצעו הארבעה לצד קרן סייברסטארטס.

איגוד המשאבים של המשקיעים לגוף אחד המקבל החלטות יחד, ממצב את קרן פיקצ'ר במרכז זירת הקרנות העולמית, ומעלה את המשקל של כל אחד מחבריה בתחרות על עסקאות מול קרנות כמו סייברסטארטס, גלילות ו־Team8. סייברסטארטס כשלעצמה היא קרן הון סיכון שגייסה את הונה, בין השאר ממשקיעי ויזמי סייבר סדרתיים, בהם לונקאר ובודאי עצמם, ניר צוק, שלמה קרמר, אסף רפפורט ועמיחי שולמן.

ככל הידוע, קרן ההשקעות עדיין איננה פעילה כקרן הון סיכון סטנדרטית, ולא צפויה לגייס משקיעים מוסדיים חיצוניים. בנוסף, לא נקבע עבורה מכסת מקסימום או מינימום לגיוס ההון. בשלב זה, עומד לרשותה מאגר ההון של כמה מהיזמים המבוססים ביותר בתעשייה, ובראשם לונקאר, משקיע סדרתי בסייבר הישראלי שהיכרותו עם יזמים מקומיים מגיעה אחורה עד לחברת הסייבר בה עבד לצדו של ניר צוק, וואן סקיור (OneSecure). צוק ולונקאר מקורבים זה לזה עד היום ועורכים לעתים השקעות משותפות. לפיכך, פוטנציאל ההשקעה של הקרן מוערך בענף בעשרות רבות של מיליוני דולרים.

המייסדים שגייסו מיליארדים בחו"ל

שני מייסדי הקרן החדשה, לונקאר ובודאי, הקימו את חברת הסייבר לבנקים טראסטיר, מכרו אותה בכ־850 מיליון דולר ל־IBM לפני כעשור, והקימו מיד לאחר מכן את חברת טראנסמיט סקיוריטי; האחרונה אחראית על אחד מסיבובי הגיוס הגדולים בארץ, 543 מיליון דולר שגויסו לה ביוני 2021, וששיקפו לה שווי של 2.74 מיליארד דולר.

לונקאר שימש כסמנכ"ל המכירות של החברה, נוסף על תפקידו כמייסד משותף וכנשיאה, אך החליט לעזוב את התפקיד בתחילת החודש כדי להתמקד בפעילות הקרן החדשה בהקמתו. בודאי נותר מנכ"ל החברה, והוא צפוי להמשיך בתפקידו במקביל להמשיך בהשקעותיו דרך פיקצ'ר קפיטל.

שני המשקיעים האחרים בקרן, דן אמיגה ומייק פיי, גם נחשבים לדמויות בולטות בזירת הסייבר הישראלית, למרות שהם מייצגים דור חדש יותר מזה שבו פעילים לונקאר ובודאי. השניים הקימו ומנהלים כיום את איילנד (Island), חד קרן סייבר נוסף שפעיל בזירת הדפדפנים ונחשב לאחד המתחרים החריפים של טאלון סקיוריטי שנמכרה לאחרונה לפאלו אלטו נטוורקס. כל אחד מהם ביצע השקעות מוקדמות בחברות סייבר אחרות שנמכרו בסופו של דבר, חלקן במאות מיליוני דולרים, בהן אקסיס סקיוריטי ודמיסטו, ומחזיקים מניות בעוד מספר חברות.

לונקאר ובודאי הם מהמשקיעים הבולטים באיילנד של אמיגה ופיי. השניים השתתפו בסבב הגיוס השלישי של החברה שהסתכם ב־175 מיליון דולר.

מפיקצ'ר קפיטל לא נמסרה תגובה.