אפקט אנבידיה? מה מקפיץ את המניה הישראלית בנאסד"ק

מניית חברת ההדמיה הישראלית מזנקת ביותר מ-50% בוול סטריט לאחר שאמש קפצה ב-80% במסחר המאוחר • לקפיצה במניה ישנם מספר הסברים וביניהם אחזקה זעירה של אנבידיה בחברה

ארז מלצר, מנכ''ל ננוקס / צילום: אביב חופי (עיבוד תמונה)
ארז מלצר, מנכ''ל ננוקס / צילום: אביב חופי (עיבוד תמונה)

מניית חברת ההדמיה ננוקס אימג'ינג  הישראלית קופצת בשעה זו ביותר מ-50% לאחר שאמש נסחרה בנאסד"ק לפי שווי של 367 מיליון דולר, וקפצה ב-80% לאחר המסחר.

השווי קפץ פי 5 ביום: החברה הקטנה מהרצליה שעשתה סנסציה בוול סטריט 
הנפקת מניות שנייה ב-2024: אפי קפיטל גייסה לפי שווי של 370 מיליון שקל 

לקפיצה יכולים להיות כמה הסברים אפשריים. אתמול בשעות שלאחר המסחר נחשפו לראשונה אחזקות של ענקית הטכנולוגיה אנבידיה, והסתבר כי יש לה אחזקה זעירה בננוקס. רוב החברות בהן נחשפה אחזקה של אנבידיה נסקו, וננוקס הייתה כנראה חלק מן הטרנד, למרות שהאחזקה של הענקית בה קטנה במיוחד.

אנבידיה הייתה אחת המשקיעות המוקדמות בחברת זברה טכנולוג'יס , והשקיעה בה מספר מיליוני דולרים באמצעות קרן GPU Ventures שלה. זברה התמזגה ב-2020 לתוך ננוקס והפכה לחטיבת הבינה המלאכותית של חברת ההדמיה. המיזוג לפי שווי של 200 מיליון דולר לזברה (100 מיידית ועוד 100 המותנים באבני דרך) נחשב בזמנו לאכזבה לעומת השווי שיוחס לחברה לפני המיזוג.

ננקוס קיבלה אישור לפענוח של בדיקות כבד שומני על ידי AI

ביום שלישי פרסמה החברה חדשות יותר רלוונטיות לפעילותה הנוכחית, אך פחות מתואמות עם תזמון העליות. החברה הודיעה כי קיבלה אישור למערכת בינה מלאכותית לפענוח של בדיקות כבד שומני. תחום הכבד השומני הוא שוק שנמצא במוקד תשומת הלב משום שלראשונה ישנן מספר תרופות המתקרבות לקו הסיום של הניסויים הקליניים בתחום. אם אמנם תהיה בשוק תרופה יעילה למחלה, יעלה הביקוש גם לאבחון הלא פולשני שלה, שהיום נחשב מורכב ואבחון חד משמעי ניתן רק לאחר ביופסיה של הכבד.

המוצר הנוכחי של ננוקס אמור לעזור לרופאים לזהות התחלה של שומניות בכבד שעלולה להתפתח למחלת הכבד השומני. לדברי החברה, המוצר שלה אמור לשפר את היכולת לאבחן את השומניות בכבד מצילומי CT.

לחטיבת ה- AI של ננוקס שני מוצרים ייחודיים קודמים שאושרו על ידי ה- FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית. האחת היא אבחון של סידן עורקי, גורם סיכון למחלת לב, והשני היא שברים קטנים בעצמות המעידים על סיכון לאוסטאופורוזיס.

ננוקס רשמה ברבעון השלישי של השנה הכנסות של 2.5 מיליון דולר לעומת 2.4 מיליון ברבעון המקביל, והפסד של 21.4 מיליון דולר לעומת 19.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה מנוהלת על ידי ארז מלצר.